2013-11-04, 01:49
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Teoretiskt kanske det är hans specialområde men då det kommer till praktiskt genomförande brukar det fallera för personer med AS. De krånglar till i stort sett allt. Allt måste följa den uppgjorda planen i minsta detalj och även då har de svårt att genomföra saker av praktisk natur.
Att han ger ett förvirrat intryck och svarar märkligt på frågor förvånar mig inte alls. Det är typiskt för personer med AS

Jag tänker på trippelmordet i Härnösand då gick det med blixtens hastighet att få ett erkännande.

Det var Dag Anderss*n som fick Ragnar att erkänna.

Förhörsledare har tidigare sabbat utredningar genom att ha bristande kunskap om de misstänktas diagnoser, t ex Vollsjömordet och när en tjej dödade sin pappa i en slänt på Södermalm.
Citera
2013-11-04, 01:51
Medlem
zero73s avatar

Det är inte alls konstigt.

Det beror på vilken basstation du är uppkopplad mot och vilket abonnemang sändaren har.
Citera
2013-11-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det var Dag Anderss*n som fick Ragnar att erkänna.

Förhörsledare har tidigare sabbat utredningar genom att ha bristande kunskap om de misstänktas diagnoser, t ex Vollsjömordet och när en tjej dödade sin pappa i en slänt på Södermalm.
Tyvärr vet varken poliser, åklagare, domare eller advokater så mkt om NEP vilket är beklagansvärt då de stöter på personer med denna problematik oftare än vad de vet. En del är naturligt duktiga att ha med människor som har det svårt att göra medans andra är sämre på det. Om det är ngt åklagarna hade behövt göra är att läsa på om AS och add och hur de påverkar beteende.
Citera
2013-11-04, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
KJ ansvarade för toan. Vilket ju förklarar varför den såg ut som skit.

OK. Då kanske dom städade sovrummet någon gång. Om han släppte in dom dit.

Vardagsrummet verkar varit någon form av "Red Zon".
Citera
2013-11-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Nej inte i hemmet i alla fall, men han kan nog hålla struktur då det gäller krigsstrategier skulle jag kunna tänka. Då han är Commander.

Jag har svårt att se att styckmord och krigsstrategier har så mycket gemensamt.
Då det gäller undanröjande av bevis etc. Och med tanke på att rengöra inte verkar vara hans starka sida är jag ytterst tveksam till att han är den skyldige.
Jag hoppas givetvis att man har hittat rätt gärningsman.
Citera
2013-11-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OK. Då kanske dom städade sovrummet någon gång. Om han släppte in dom dit.

Vardagsrummet verkar varit någon form av "Red Zon".
Han har väl sin struktur och som han vill ha det i sitt hem. En del med AS vill ha mkt struktur andra inte. Skulle kunna tänka mig att han lever för Airsoft spelen och att det varit mkt jobbigt då han inte kunnat spela vilket är förståeligt.
Citera
2013-11-04, 01:58
Medlem
Citat:
Tyvärr vet varken poliser, åklagare, domare eller advokater så mkt om NEP vilket är beklagansvärt då de stöter på personer med denna problematik oftare än vad de vet. En del är naturligt duktiga att ha med människor som har det svårt att göra medans andra är sämre på det. Om det är ngt åklagarna hade behövt göra är att läsa på om AS och add och hur de påverkar beteende.

Jag tycker både åklagare och advokater skall ägna sig åt det dom är utbildade för. Däremot borde dom knyta till sig kompetent personal som är kunnig inom den här problematiken.
Citera
2013-11-04, 01:59
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag har tänkt på om MB och VB hadde något sorts hemmligt møtesplats i det området?
Altså något ställe där dom tidligara haft hemmliga (sex) möten.

Det där fortet som ligger mit uppe på Åberget är det i användning / öppet för publiken eller är det öde?

Förutom en bom på vägen upp är det vidöppet. De flesta dörrar är låsta, men det går att ta sig in i vissa utrymmen.

http://imageshack.us/a/img407/2803/98j5.jpg
http://imageshack.us/a/img843/9735/abxz.jpg
http://imageshack.us/a/img27/7900/48ov.jpg
http://imageshack.us/a/img62/8076/02c2.jpg
Citera
2013-11-04, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Jag har svårt att se att styckmord och krigsstrategier har så mycket gemensamt.
Då det gäller undanröjande av bevis etc. Och med tanke på att rengöra inte verkar vara hans starka sida är jag ytterst tveksam till att han är den skyldige.
Jag hoppas givetvis att man har hittat rätt gärningsman.
Men om styckningen skedde i skogen eller vid ngn sjö eller hemligt ställe så behövs det inte så mkt undanröjande av bevis och han verkar då kunna en del om detta då han tar upp både om klorin och ngt annat medel...åtminstone tro sig kunna om detta.
Citera
2013-11-04, 02:09
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
En del kan vara otroligt strukturerade och smarta medans andra krånglar till det så det finns alla olika människor som uppvisar beteende. Det finns de som vägrar i sten att erkänna trots att de ertappas och de finns de som berättar sanningen direkt. Som jag sa tidigare, ör KJ skyldig så tror jag att hans räddning att inte åka dit är att han hållt tyst. Tyvärr skulle det inte förvåna mig om försvarsadvokaten har bett honom att agera så men det kan också vara hans egen taktik. Han säger ju själv att han kan vara full men ändå spela nykter så hans bror tror honom.

Jag håller med dig. Jag har träffat många med Asperger och de kan vara väldigt olika. En del säger sanningen oavsett, andra ljuger som hästar travar.
KJ säger själv att han inte alltid talar sanning.
Citera
2013-11-04, 02:09
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Ursäkta om jag upprepar min fråga från nån gång igår kväll men, har nån bilden av VB där hon fotar av sig själv i nån badrumsspegel eller i alla fall en spegel, där man ser den svarta mobilen i bildens nederkant?
Skulle gärna vilja se den bilden igen, då jag har ett svagt minne av att det inte är den modell som hennes mobil var av utan en HTC och om det är en sån på bilden, är det kanske i så fall en mobil som figurerat i kulisserna som inte är undersökt och då inte finns med i FUP.

Tacksam om nån hittar bilden och länkar den och har jag fel i detta, släpper jag det med en gång

Interessant tanke.

Jag har försökt at hitta den bilden, jag kommer ihåg den, men jag har ennu inte kunnat hitta den, om jag kommer på den, postar jag ett link.
Citera
2013-11-04, 02:10
Medlem
Citat:
Men om styckningen skedde i skogen eller vid ngn sjö eller hemligt ställe så behövs det inte så mkt undanröjande av bevis och han verkar då kunna en del om detta då han tar upp både om klorin och ngt annat medel...åtminstone tro sig kunna om detta.

Jag bedömer det som mer prat och lite verkstad. Förmodligen städar dom kanske ofta med klorin hemma hos honom. Och så har det "fastnat" i minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in