2013-11-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Jag såg den filmen också , man undrar hur gammal fs egentlig är rent mentalt , kolla på killens klädval, det är såna tröjor som 13-åringar tycker är hippt att ha på sig.

Advokaten fortsätter att tjata sin skit, men den här gången är han förlorad.
Kallar han kroppen för en indicie också kanske ?

En brukare, eller missbrukare som kanske är en bättre beteckning visar gång på gång att om dom börjar för tidigt med drogerna så stannar dom i utvecklingen, dom tar inte in något nytt eller lär sig något nytt, med undantag om det inte handlar om drogerna. Dom fastnar i musiken, klädvalet, ordförrådet och så vidare, FS är inget undantag.
Citera
2013-11-04, 17:36
Medlem
Citat:
Jag såg den filmen också , man undrar hur gammal fs egentlig är rent mentalt , kolla på killens klädval, det är såna tröjor som 13-åringar tycker är hippt att ha på sig.

Advokaten fortsätter att tjata sin skit, men den här gången är han förlorad.
Kallar han kroppen för en indicie också kanske ?

Ja, pårökning retarderar den mentala utvecklingen, bland annat...
Citera
2013-11-04, 17:37
Bannlyst
Citat:
Du har fått all bevisning redogjord för dig av åklagaren ? Du tror dig ha rätt gång efter gång men sanningen är tvärtom hela tiden , du och fs har Bevisen emot er IOM hds beslut

Björn Ericson o skarp är inga nollor , man har tagit in de bästa nu, inga me chanser

För kännedom så är ansvarig förundersökningsledare Urba* Sve*kvist. n,n

Frågan var om du vet vad det andra vittnet såg, och när ?
Citera
2013-11-04, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Född 1973 -03-23? eller 1973- 07-27?

"Tjugusju"
Citera
2013-11-04, 17:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
något för Knarkige Fredde, nämligen göra det något svårare att knarka hela tiden...
Han får väl försöka fixa till en odling med cannabisplantor under sängen i den trivsamma
cellen där det ska tillbringas de närmaste 12 åren eller däromkring...

Skämt åsido: jag inbillar mig att det förekommer ett visst inflöde av diverse narkotiska
preparat på våra anstalter i avlånga landet så risken finns kanske att vederbörande även
i ett frihetsberövat tillstånd kommer i åtnjutande av det där flumrökat, hasch, marijuana
eller cannabis. Eller jag kanske inbillar mig helt fel?

På våra kåkar knarkas det icke ett dugg...?

Slutligen detta lilla citat från häromdagen:

Citat:
HD sträcker sig även så långt att man utgår från att 40-åringen ljugit eller vilselett domstolarna på vissa punkter.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ny-rattegang-om-mordet-pa-marina_8680574.svd
Citera
2013-11-04, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Han får väl försöka fixa till en odling med cannabisplantor under sängen i den trivsamma

I samma artikel står även:
Citat:
Två av fem justitieråd tror inte att det nya materialet räcker för att döma 40-åringen, och ville därför avslå begäran om resning. Juristen som förberett målet i HD, men inte hade rösträtt, har samma uppfattning.

Så man kan säga att det står 3-3 ifrån HD. Det här är långt ifrån avgjort, och jag tycker juridiken tätnar. Så här några dagar efter resningen formligen haglar det av självsäkra personer från åklagarmyndigheten och förståsigpåare som dömer FS på förhand och hänger ut honom i media.

Ingen av dessa har hört de två nya vittnena, men häxprocessen har fått nytt bränsle, inte minst i denna tråd.
Citera
2013-11-04, 17:56
Bannlyst
Det står 3-3 i utfallet från HD.

Citat:
Två av fem justitieråd tror inte att det nya materialet räcker för att döma 40-åringen, och ville därför avslå begäran om resning. Juristen som förberett målet i HD, men inte hade rösträtt, har samma uppfattning.
Citera
2013-11-04, 17:57
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Skämt åsido: jag inbillar mig att det förekommer ett visst inflöde av diverse narkotiska
preparat på våra anstalter i avlånga landet så risken finns kanske att vederbörande även
i ett frihetsberövat tillstånd kommer i åtnjutande av det där flumrökat, hasch, marijuana
eller cannabis. Eller jag kanske inbillar mig helt fel?

På våra kåkar knarkas det icke ett dugg...?

Jo, det gör det men det kostar och vad ska den luffaren betala med?
Det är inte jätteflöde på alla anstalter men visst förekommer det, men dom kan väl välja en drogfri anstalt, så kanske geggan i huvudet sakta men säkert tas ut ur fettvävnaden. Menen däremot får han ju dras med, och det kanske är medfött att vara totalt känslokall.
Hans mor har en del graverande uppgifter om honom, så det är onekligen ett allvarligt problem med den här typen.
Kåken är nog det värsta som kan drabba honom och har för mig någon påpekat i FUP hur rädd han är för fängelser. Där är det ju inte kvinnor och barn utan rejäla män som sitter.

Så den spontana fråga är då vilken anstalt han hamnar på.
Citera
2013-11-04, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
I samma artikel står även:

Så man kan säga att det står 3-3 ifrån HD. Det här är långt ifrån avgjort, och jag tycker juridiken tätnar. Så här några dagar efter resningen formligen haglar det av självsäkra personer från åklagarmyndigheten och förståsigpåare som dömer FS på förhand och hänger ut honom i media.

Ingen av dessa har hört de två nya vittnena, men häxprocessen har fått nytt bränsle, inte minst i denna tråd.

Njae, det blir ju svårt då, om man ska följa lagen, att säga att det står 3-3 när det står

3-2...

Häxprocess?

Därav synes icke ett spår! Att påstå det är som att påstå att den icke röstberättigade juristens "röst"

ska räknas in...

När den inte ska det.

För den som är intresserad av "due process of law".
Citera
2013-11-04, 18:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Justitiesekreterare ansvarar för målens beredning samt föredrar målen inför domstolens ledamöter och har ingen rösträtt för den som inte vet detta.
Han som fördrog fallet heter Patrik Skogh och är sannerligen en sympatisk person med full service. Dock är han inte kvar på HD utan arbetar i säkerhetsnämnden.

Så för att förtydliga så är det justitieråden som röstar och inte sekreteraren.
Och för att citera Lambertz, så har 3-2 ingen som helst betydelse för hur Hovrätten kommer bedöma det här fallet.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-04 kl. 18:06.
Citera
2013-11-04, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Justitiesekreterare ansvarar för målens beredning samt föredrar målen inför domstolens ledamöter och har ingen rösträtt för den som inte vet detta.
Han som fördrog fallet heter Patrik Skogh och är sannerligen en sympatisk person med full service. Dock är han inte kvar på HD utan arbetar i säkerhetsnämnden.

Så för att förtydliga så är det justitieråden som röstar och inte sekreteraren.
Och för att citera Lambertz, så har 3-2 ingen som helst betydelse för hur Hovrätten kommer bedöma det här fallet.

Så sant. Att 3 av 6 på HD inte ville ha resning är inte en fingervisning åt Hovrätten.
Citera
2013-11-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det står 3-3 i utfallet från HD.

"Tyvärr" så gör det inte de, 3-2 till fördel för ny rättegång, det var utgången, det vet du med, som alla oss andra. Hur det hade sett ut om ett formulär hade skickats runt till allt från jurister till städare på HD vet ingen, och det spelar ingen roll nu, han kommer ställas inför rätta igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in