2013-11-04, 12:08
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Om BO (kvinnan) inte bor i huset så kan det bidra till sekretessen och att man inte hade fått tag i anhöriga. Hon var på besök?

Angående GM så har det redan framkommit att han är farlig och ännu värre när han dricker.
Enligt Expressen hade någon journalist i Expressen redan kontaktat kvinnans söner innan polisen hade gjort det.
Citera
2013-11-04, 12:09
Medlem
Phifens avatar
Jag tror då att GM har både druckit alkohol tagit steroider och även käkat några benzo tabletter, plus att han har väll rökt nått gram också eftersom att han var törstig, har aldrig hört tidigare att man blir törstig utav att man tagit benzo så, pojkarna såg väll upp till killen eftersom att han var en sån stor kille och jag kan ju garantera att mycket hänger på olika umgängen i samhället där dom bor och såklart tror jag att pojkarna kan tycka att det är grymt att ha kontakt med kongonegern och använda han som "backup" ifall det skulle behövas någon gång.
Har själv växt upp i ett samhälle som är ungefär likadant.
Citera
2013-11-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otsir63
Om det fetstilta stämmer så borde Expressen veta vem kvinnan är. Varför har de i så fall inte skrivit nåt om det är någon "speciell" person?

Därför att det inte är någon "speciell person"...
Citera
2013-11-04, 12:18
Medlem
Får GM knalla runt i sin cell som han vill, eller ligger han bältad måntro?
Citera
2013-11-04, 12:27
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartphone
Därför att det inte är någon "speciell person"...

I sammanhanget är hon i dag en speciell person eftersom hon är BO i dramat.

Enligt dej är hon ingen speciell som dragit från GBG för att gänga med en rörmokare i Ljungsbro, ser en neger utanför huset som han råkar kuta fram till och blir därför ihjälslagen med ett järnrör.
Citera
2013-11-04, 12:29
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razek
Brodern dog i en överdos hemma hos mamma på soffan, sista året vid liv var en utförsbacke med mopedstölder, misslyckade inbrott och RC droger, gillar inte att tala illa om döda men lillebror var nog inte klockren heller skulle jag tro

OnT

Ljungsbro är en redneck håla av rang, pappor som raggar döttrarnas vänner på den lokala puben/pizzerian, runt centrala ljungsbro bor/har det bott ett flertal pundare mellan 25-35 års ålder där yngre kids hänger
Gräs har flödat hela vägen ner till högstadiet och ansetts lite coolt pga den långvariga skejtarkulturen
Var bara nåt år sedan två vänner misshandlade den tredje polaren med en hammare när dom satt å flummade en natt

Där har ni förutsättningarna för hela historien

Det har kanske redan förklarats i tråden men hur hamnade GM öht i Ljungsbro? Hade han någon koppling till Linköpingstrakten sedan tidigare? Före denna historia har jag aldrig hört talas om Ljungsbro så sannolikheten att någon flyttar från Skåne till Ljungsbro av alla ställen är väl knappast stor om det inte finns någon tidigare koppling.
Blev han placerad där av nån välmenande soc kärring?
Om Ljungsbro är som du beskriver ovan så torde det vara en sällsynt dålig plats för en krigsskadad, våldsam och missbrukande afrikan.
Senast redigerad av ReubenFlagg 2013-11-04 kl. 12:32.
Citera
2013-11-04, 12:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3
14.00: LIVE från häktningsförhandlingen
LIVE från häktningsförhandlingen mot misstänkte dubbelmördare på aftonbladet.

Kan tänka mig att det inte blir så mycket "live" utan att häktingsförfarandet kommer att ske bakom lykta dörrar
Citera
2013-11-04, 12:34
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Barn eller inte. Tittat på FB och det är gangsterwannabe stuk över det hela. Storebrodern till TG verkar dessutom ha gått bort 2011(?), han skall enlkgt uppgift pysslat med droger.

Det är sjukt det som hänt, men många säger ju att pojkarna inte var några duvungar direkt.

Den bilden som finns på BO:s FB är en bild på dennes bror och visst han ser inte klok ut. Men det kan inte BO hjälpa. Men han var ju ändå BO:s bror och det är klar oavsett hur olycklig denne broder var så finns väl broderkärlek, och den lille nu dödade pojken har kanske inte haft så många nära relationer. Men hans moster verkar ha gjort skillnaden i detta fallet och varit den lille pojkens räddning fram T.o.m den ödesdigra natten. Men det finns ingen bild på den dödade pojken på hans egen FB utan en kommentar på broderns bild, du kan även komma till brodern JGs FB där. Men det finns bilder på 15 åringen i tråden och när ni ser den och fattar vem han är? så tror jag ni som har svårt att dra slutsatsen vem den döde är, att det har väldigt lite med inbrott o fuffens hit och dit o göra.
Citera
2013-11-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Ja, TG:s bror dog 2011. Om det var av en överdos vet jag inte men det finns ju andra här inne som bekräftat.

TG:s mamma bor i Skäggetorp. Vart hans pappa bor vet jag inte. Men TG bodde iallafall inte hos honom.
Han bodde alltså mest hos sin moster ute i Ljungsbro. TG har nog inte haft den lättaste uppväxten.

Mamma I Mjölby väl.
Citera
2013-11-04, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Nu fick jag ett PM om att den skadade mannen skulle vara denna:

http://www.ratsit.se/19590916-Tom*s_Mich*el_K*rlsson_Ljungsbro/wF7Es9L5xJyBHCxvlf6B2z858M2RxjienJRa4O2OUEQ (*=a)

Någon som kan bekräfta?

Fel
Citera
2013-11-04, 12:40
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlesbronson-69
Får GM knalla runt i sin cell som han vill, eller ligger han bältad måntro?

Han har nog en ganska begränsad yta att röra sig på, men jag betvivlar att han skulle ligga bältad.

Så i aftonbladets senaste artikel kan vi alltså läsa om hur en man har sett Tommy och hans kompis tillsammans med MGM utanför vittnets hus runt 23:50-tiden.
Är det någon med kunskap om området som kan avgöra avståndet mellan brottsplats och vittnets bostad?
Om man ska utgå från aftonbladets bild så bor vittnet på rosenbergsvägen.
Citera
2013-11-04, 12:44
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17777076.ab

Mmmm... Visst...
"Pojkarna" var inte alls kända langare i trakten heller.

Det är inget psykopatdåd. Det är en tragisk händelse, för både GM (MGM), BO, deras anhöriga och familj.
När hela fem personer berättar samma historia för mig om pojkarna och MGM så har jag min bild klar för mig. Om den stämmer eller ej, vet jag inte - däremot så ser jag en gemensam nämnare i dessa rykten: nämligen att det handlade om en skuld som en av pojkarna hade till MGM och anledningen till att han var hemma hos dom övht.

Dou Dou som jag känner han är en extremt lojal person när det gällde para (jobba svart, betala vitt)
Han ställer upp för pojkarna och kritar loss lita godis, grabbarna förstår inte att pengarna skall tillbaka en vacker dag och tror att allt ordnar sig med tiden.

Han tar kontakt med dem och dem berättar att det inte finns några para, första handen blir inblandad och hotar dou dou som inte ser någon annan utväg än och slå sönder dem och gömma sig bakom lås och bom?!

Kanske kanske är det så eller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in