2013-11-04, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Det skrev du inte först. Du "glömde" den biten. Jag tror inte ett skit på att de här pojkarna är helt oskyldiga. Förmodligen var de ute och letade lämpliga inbrottsobjekt tillsammans, sen gick saker och ting snett. Jävligt snett. För jävla tragiskt att två skulle behöva dö, men sluta påstå att pojkarna var helt oskyldiga.

"GM ska ha sagt att han behövde vara med dessa grabbar en stund när dom först möttes. Han ska sedan blivit mer och mer våldsam och hotfull"

Snarare du som inte kan läsa.

Eftersom VR säger sig vara helt oskyldig i det hela väljer jag att tro på det tills annat kommer fram.
Citera
2013-11-04, 03:47
Medlem
Skidaddles avatar
"Vittnet" såg dom två grabbarna och GM redan 23:50, dvs mer än två timmar innan larmet kom. Så, till och med Aftonbladet hintar ju om att dom tre var ute i nåt fuffens under kvällen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17777076.ab
Citera
2013-11-04, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FractalDimension
Det är ett rykte från en vännina till "pojkarna".
Mer vet jag inte. V ska visst ha berättat om det.

EDIT: Sen kan man ju fråga sig varför alla 3 var mörkklädda...

Okej, återstår att se hur sanningsenligt det är. Inget jag hört om dock.

Varför GM var mörkklädd får du fråga honom om.

Varför TG var mörkklädd kan förklaras med att han hade på sig den svarta jacka som han nån vecka innan fått i födelsedagspresent, som även Mostern nämner i intervjun. Tidigare under veckan bar han även ett par svarta adidasbrallor. Så antagligen var han bara nöjd med sina nya kläder och villa ha dom på sig.

VR kan jag inte uttala mig om.
Citera
2013-11-04, 03:58
Medlem
thismeansriots avatar
Quetal, du får mer än gärna besvara de frågor jag ställde på förra sidan.

Citera
2013-11-04, 04:16
Medlem
LucioFontanas avatar
GM har blivit tilldelad Bodström som försvarare? Det klart killen ska ju ha en försvarare. Men det är ju Bodström som kastat sig på telefonen o bett att få jobbet. För den jävla fittan har ju ingen skam i kroppen. För hur den blir med den saken så är hans klient torsk på förhand. Men vad gör det när Bodström får synas i media och det räcker för justitieministerjobbet. Det är ju snart val o vinstfrossa for sossarna och då måste det jävla äcklet visa sig i media till varje pris. Men det kan bli torsk för sossarna om de inte håller en sån jävla mygelpelle utanför nån aktiv roll socialdemokraterna. Han o jan emanuel ska väl öppna flyktingföläggning nu och dra in några hundra millar till. Politik är ju kul som han säger. Hoppas klienten får ett psykbryt på sin advokat i rätten då. Det är inte demokrati det är idioti.
Citera
2013-11-04, 04:23
Medlem
Kan försöka dra en sammanfattning av det jag fått höra/berättat för mig.

VR och TG ska ha uppehållit sig på ett dagis under kvällen tillsammans med andra kompisar.
Efter att flera av kompisarna drar hem, vet ej vilken tid, är förutom VR och TG även KT kvar vid dagiset.

Plötsligt ska GM dykt upp och börjat snacka med grabbarna. Han ska ha sagt nått i stil med att han behövde hänga med grabbarna.

Grabbarna påpekar att de är påväg hem och GM bestämmer sig för att slå följe med dem. (Oklart om vad han sagt/säger under denna tid och hur han beter sig osv)

Grabbarna och GM följer KT hem till hans port. Någon gång efter detta ska GM blivit mer hårdhänt med grabbarna och vägrat släppa de ifrån sig.

De går runt i olika områden i Ljungsbro och stöter efter ett tag ihop med en man som börjar tjafsa med GM.(Oklart om vad det tjaffsar om men GM och mannen verkar känna varann). Denna man borde väl polisen vara ganska angelägen att få tag på om de nu inte redan gjort det.

Detta händer i någonstans i ett område/kvarter bakom hemköp i Ljungsbro. VId tjaffset med med mannen tvingars GM släppa taget om BO som då börjar röra sig från platsen. GM ser efter ett tag att BO avlägsnat sig och springer ikapp dom. GM ska enligt uppgift varit jävligt snabb. (Troligt med tanke på GM:s tidigare fotbollskarriär)

Nu ska mannen tagit hårdare tag om grabbarna. Med ett huvud under vardera arm och börjat gå mot Nya Strömsbron och området på andra sidan strömmen. Här någongång ska GM uppgett att han var törstig (tror jag, kan varit senare) och sagt att de ska gå hem till någon av BO.

BO vägrar att gå hem till någon av sig.

Det nästa jag vet är att de står på vägen ovanför den gula villan, en bit upp sett från själva mordplatsen. Här ska det uppstått tjafs mellan GM och BO. GM ska då ha bett ena BO att skada den andra BO med någon form av gatsten.

När BO vägra göra detta tar GM själv upp stenen men han använder den aldrig för att skada någon av BO.

Istället släpar GM med sig båda BO ner till den gula villan. På en bänk på garageuppfarten hittar GM järnröret och silvertejpen och lyckas på något sätt tejpa båda två. Möjligen under hot med järnröret.

GM ska sedan ha krossat rutan in till källarvåningen och gått in samt slängt in båda BO.
GM går sedan uppför en trapp som leder till huvudvåningen där paret i villan sover. Sonen i huset var inte hemma vid detta tillfälle men jag tror dotten var.

Detta ska vara anldeningen till att paret inte anade oråd direkt utan trodde det var sonen, JB, som kommit hem. Han har under kvällen och natten varit på fest så deras första tanke var väl att JB blivit lite för full och råkat krossa en ruta i fyllan och villan.

Jag tror då Frun i huset går mot trappen för att kolla vad som händer. Hon möter då GM med järnröret i högsta hugg och får ta emot ett slag från denna.

Vad som händer sen är jag inte helt säker på men på något sätt lyckas det mota ner GM i källaren som sedemera flyr med ena BO, TG, ut där dom kom in. VR blir kvar i källaren.

GM sliter med sig TG ett 50 tal meter nerför gatan och ner i ett dike. Snett över gatan får då det äldre paret syn på GM och TG ifrån sitt hus och går ut för att hjälpa TG. Det uppstår tumult och TG samt Kvinnan dör medans mannen blir skadad.

En kort tid senare anländer polisen och lite senare grips GM under strömsbron.

Nångång under dessa timmar(?) GM är med BO ska han även ha uttalat sig om något i stil med "Jag kommer åka in och aldrig komma ut, jag kan lika gärna ta livet av er". Lär väl vara ganska sent.

Börjar bli riktigt seg i huvudet nu så återkommer imorn med tankar och funderingar, Finns så mycket oklarheter och ev mera info.
Citera
2013-11-04, 04:25
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
"Vittnet" såg dom två grabbarna och GM redan 23:50, dvs mer än två timmar innan larmet kom. Så, till och med Aftonbladet hintar ju om att dom tre var ute i nåt fuffens under kvällen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17777076.ab

Har du sett bilden på grabben som blev dödad? Det är ju en barn för helvete. Han hade väl fan inget fuffens för sig. De har blivid tvingade under hot av en mentalsjuk/psykotisk vuxen man punkt slut. Det va väluppfostrade små pojkar som inte vågade säga flaska mot denna hormonstinna MMA-motherfucker-I'mhard-bodybilder.
Citera
2013-11-04, 04:37
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
När det gäller häktningsförhandlingarna senare idag kan det vara risk för att dessa sker bakom lyckta dörrar.

"I Sverige gäller principen att rättegångsförhandlingar är offentliga (2 kap. 11 § Regeringsformen). Det finns dock undantag från denna huvudregel. En domstol kan bestämma att en förhandling ska hållas inom stängda dörrar. Det innebär att allmänheten och andra som inte är direkt personligt berörda inte får vara närvarande i rättssalen."
http://jureka.net/Jureka/jurisprudence.asp?Id=196

Undrar om GM kommer delta överhuvudtaget i det inledande skedet, han mår säkert inte bättre?

Tror du det är frittvalt lr? Den jäveln ska nog fan vara där om nån ska vara det? Det är ju hans häktningförhandling. Lr tror du han e sjukskriven.
Citera
2013-11-04, 04:40
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucioFontana
De har blivid tvingade under hot av en mentalsjuk/psykotisk vuxen man punkt slut. Det va väluppfostrade små pojkar som inte vågade säga flaska mot denna hormonstinna MMA-motherfucker-I'mhard-bodybilder.

Det vet du inte. Det är inte punkt slut. Du uttrycker dig väldigt tvärsäkert, men din åsikt är just nu bara ett antagande. Som dessutom motsägs av vittnesuppgifter på plats.

Om du läser artikeln lite mer noggrant, så ser du att vittnet mötte dom tre tidigare under natten. Och att det inte verkar ha förekommit någon form av hot eller tvång mot dom två grabbarna. Vilket styrker teorin att dom tre var ute i nån sorts form av fuffens för sig under kvällen, antagligen på jakt efter att göra inbrott tillsammans.
Citera
2013-11-04, 04:47
Medlem
thismeansriots avatar
Citat:
Tror du det är frittvalt lr? Den jäveln ska nog fan vara där om nån ska vara det? Det är ju hans häktningförhandling. Lr tror du han e sjukskriven.

Nej, det är inte säkert att han kommer att närvara. Det beror på vad tingsrätten anser om saken.
Citera
2013-11-04, 04:51
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det vet du inte. Det är inte punkt slut. Du uttrycker dig väldigt tvärsäkert, men din åsikt är just nu bara ett antagande. Som dessutom motsägs av vittnesuppgifter på plats.

Om du läser artikeln lite mer noggrant, så ser du att vittnet mötte dom tre tidigare under natten. Och att det inte verkar ha förekommit någon form av hot eller tvång mot dom två grabbarna. Vilket styrker teorin att dom tre var ute i nån sorts form av fuffens för sig under kvällen, antagligen på jakt efter att göra inbrott tillsammans.

Du vet ingenting om människor. Du o många andra här på Fb o era befängda spekulationer e ju så efterblivna så man mår illa. Ni är som en samling efterblivna hönor o skvallerkärringar ni kan inte dra en enda riktig slutsats om nånting. Sån ding fantasi får man leta efter.
Citera
2013-11-04, 04:52
Medlem
Citat:
Har du sett bilden på grabben som blev dödad? Det är ju en barn för helvete. Han hade väl fan inget fuffens för sig. De har blivid tvingade under hot av en mentalsjuk/psykotisk vuxen man punkt slut. Det va väluppfostrade små pojkar som inte vågade säga flaska mot denna hormonstinna MMA-motherfucker-I'mhard-bodybilder.

Barn eller inte. Tittat på FB och det är gangsterwannabe stuk över det hela. Storebrodern till TG verkar dessutom ha gått bort 2011(?), han skall enlkgt uppgift pysslat med droger.

Det är sjukt det som hänt, men många säger ju att pojkarna inte var några duvungar direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in