2013-11-04, 08:08
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Men va fan spelar det för roll?! Hur ursäktar något det som sedan hände?

Det är klart det spelar stor roll för händelseförloppet om GM kidnappar två random snubbar på bussen, eller om dom känner varandra och har träffats tidigare under kvällen. Det ursäktar naturligtvis ingenting, men det ger ju åtminstone en plausibel förklaring till varför just dom tre människorna hamnade i en källare mitt i natten.
Citera
2013-11-04, 08:16
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Kan försöka dra en sammanfattning av det jag fått höra/berättat för mig.

VR och TG ska ha uppehållit sig på ett dagis under kvällen tillsammans med andra kompisar.
Efter att flera av kompisarna drar hem, vet ej vilken tid, är förutom VR och TG även KT kvar vid dagiset.

Plötsligt ska GM dykt upp och börjat snacka med grabbarna. Han ska ha sagt nått i stil med att han behövde hänga med grabbarna.

Grabbarna påpekar att de är påväg hem och GM bestämmer sig för att slå följe med dem. (Oklart om vad han sagt/säger under denna tid och hur han beter sig osv)

Grabbarna och GM följer KT hem till hans port. Någon gång efter detta ska GM blivit mer hårdhänt med grabbarna och vägrat släppa de ifrån sig.

De går runt i olika områden i Ljungsbro och stöter efter ett tag ihop med en man som börjar tjafsa med GM.(Oklart om vad det tjaffsar om men GM och mannen verkar känna varann). Denna man borde väl polisen vara ganska angelägen att få tag på om de nu inte redan gjort det.

Detta händer i någonstans i ett område/kvarter bakom hemköp i Ljungsbro. VId tjaffset med med mannen tvingars GM släppa taget om BO som då börjar röra sig från platsen. GM ser efter ett tag att BO avlägsnat sig och springer ikapp dom. GM ska enligt uppgift varit jävligt snabb. (Troligt med tanke på GM:s tidigare fotbollskarriär)

Nu ska mannen tagit hårdare tag om grabbarna. Med ett huvud under vardera arm och börjat gå mot Nya Strömsbron och området på andra sidan strömmen. Här någongång ska GM uppgett att han var törstig (tror jag, kan varit senare) och sagt att de ska gå hem till någon av BO.

BO vägrar att gå hem till någon av sig.

Det nästa jag vet är att de står på vägen ovanför den gula villan, en bit upp sett från själva mordplatsen. Här ska det uppstått tjafs mellan GM och BO. GM ska då ha bett ena BO att skada den andra BO med någon form av gatsten.

När BO vägra göra detta tar GM själv upp stenen men han använder den aldrig för att skada någon av BO.

Istället släpar GM med sig båda BO ner till den gula villan. På en bänk på garageuppfarten hittar GM järnröret och silvertejpen och lyckas på något sätt tejpa båda två. Möjligen under hot med järnröret.

GM ska sedan ha krossat rutan in till källarvåningen och gått in samt slängt in båda BO.
GM går sedan uppför en trapp som leder till huvudvåningen där paret i villan sover. Sonen i huset var inte hemma vid detta tillfälle men jag tror dotten var.

Detta ska vara anldeningen till att paret inte anade oråd direkt utan trodde det var sonen, JB, som kommit hem. Han har under kvällen och natten varit på fest så deras första tanke var väl att JB blivit lite för full och råkat krossa en ruta i fyllan och villan.

Jag tror då Frun i huset går mot trappen för att kolla vad som händer. Hon möter då GM med järnröret i högsta hugg och får ta emot ett slag från denna.

Vad som händer sen är jag inte helt säker på men på något sätt lyckas det mota ner GM i källaren som sedemera flyr med ena BO, TG, ut där dom kom in. VR blir kvar i källaren.

GM sliter med sig TG ett 50 tal meter nerför gatan och ner i ett dike. Snett över gatan får då det äldre paret syn på GM och TG ifrån sitt hus och går ut för att hjälpa TG. Det uppstår tumult och TG samt Kvinnan dör medans mannen blir skadad.

En kort tid senare anländer polisen och lite senare grips GM under strömsbron.

Nångång under dessa timmar(?) GM är med BO ska han även ha uttalat sig om något i stil med "Jag kommer åka in och aldrig komma ut, jag kan lika gärna ta livet av er". Lär väl vara ganska sent.

Börjar bli riktigt seg i huvudet nu så återkommer imorn med tankar och funderingar, Finns så mycket oklarheter och ev mera info.

Eftersom TG är utesluten finns det väl bara 2 personer som kan ha bidragit med infon om vad som hände efter att GM+pojkarna lämnades ensamma:

VR, som måste vara väldigt intressant för polisen. Inte så troligt att han läcker info på nätet.
GM, samma sak.
KT lär kunna bidra med info fram tills att de separerade, men efter det är det inte många som vet vad som pågick fram tills inbrottet i källaren, utom just GM och VR. Hur skulle någon kunna veta om t.ex gatustenen? Såvida inte VG eller GM läckt till dig, vilket så klart inte är troligt. Att GM hittat tejp+järnröret vid en garageuppfart, vem kan veta det utom dessa 2 personer?

Citat:
Ursprungligen postat av Ikaja
Har läst tråden från början och tycker att den är väldigt rörig.Som jag ser det så finns det flera "troll" här som bara vill synas själva och inte tillför diskussionen så mycket.Påstådda uppgifter kommer hela tiden tillbaka och dementeras på nytt p.g a att en del inte läser allt.En massa tjafs i onödan. Den döda kvinnans identitet måste enl.lagen offentliggöras om inte annat så i FUP:n så sluta snacka skit ni som sitter på namnet. Ni som bor i Ljungsbro vet vem hon är större är inte samhället, fram med namnet!!!!!Vadå av hänsyn till hennes anhöriga? De är med all säkerhet informerade sen länge.

Hennes namn har redan nämnt i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av rastarhundennu
Jag skulle verkligen uppskatta om någon seriös kunde sammanfatta det vi verkligen vet och hänvisa till källor. Fortsätta på denna https://www.flashback.org/sp45963317 alltså:

Idag blir det nog seriösare här på tråden då förskolan har öppet igen.

Är 4 november dagen då den mördade kvinnans namn plitas ner här? Jag tycker inte det är ovärdigt att lämna ut namn på offret.

Beundrar den 57 åriga kvinnans mod, hyllar henne och önskar henne vila i frid.

Se ovan.
Senast redigerad av jaochs 2013-11-04 kl. 08:34.
Citera
2013-11-04, 08:27
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Men va fan spelar det för roll?! Hur ursäktar något det som sedan hände?
Det är ingen som letar ursäkter. Däremot är det många som letar motiv och försvunna pusselbitar i den här storyn.
Citera
2013-11-04, 08:37
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det som förvånar mig mest är att han begärde att få TB som sin advokat och att TB tog jobbet. Måste finns nått vänskapsband mellan GM och TB.

Nej. Mordet fick EXTREMT mycket publicitet = TB får publictet. Publicitet = Kändisskap, vilket i sin tur föder fler förordnanden. Det finns med 100% sannolikhet inget samband mellan MGM och TB.

Borde inte MGM kallas Kongoturken föresten? Fick ju psykbryt som skogsturken, är kongoles.
Citera
2013-11-04, 08:41
Medlem
Bara Glads avatar
Citat:
Bara för att det är en negerjävel som gjort detta skall det hittas förklaringar in absurdum! Han slog ihjäl en femtonåring och en kvinna OK! Förresten vad skall du komma med för ursäkter när det gäller kvinnan var hon också en tung gangsta?

Kommentaren om kvinnan lämnar jag men att killen nog ser sig själv som gangsta och tillhör ett sånthär landsortsgäng som gillar volvo 240 och folköl om några år är rätt säkert.
Citera
2013-11-04, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Eftersom TG är utesluten finns det väl bara 2 personer som kan ha bidragit med infon om vad som hände efter att GM+pojkarna lämnades ensamma:

VR, som måste vara väldigt intressant för polisen. Inte så troligt att han läcker info på nätet.
GM, samma sak.
KT lär kunna bidra med info fram tills att de separerade, men efter det är det inte många som vet vad som pågick fram tills inbrottet i källaren, utom just GM och VR. Hur skulle någon kunna veta om t.ex gatustenen? Såvida inte VG eller GM läckt till dig, vilket så klart inte är troligt. Att GM hittat tejp+järnröret vid en garageuppfart, vem kan veta det utom dessa 2 personer?

Hennes namn har redan nämnt i tråden.

Se ovan.

Tack för att du tog dig tid att klippa ihop och sammafatta, Jag saknar dock sammanfattning som hänvisar till källor.
Du skriver "hennes namn har redan nämnts i tråden", men det går inte att leta i tråden då sjukt många troll kladdat här.

Vilka saker i inlägget från dig är fakta?
Citera
2013-11-04, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Barn eller inte. Tittat på FB och det är gangsterwannabe stuk över det hela. Storebrodern till TG verkar dessutom ha gått bort 2011(?), han skall enlkgt uppgift pysslat med droger.

Det är sjukt det som hänt, men många säger ju att pojkarna inte var några duvungar direkt.

Brodern dog i en överdos hemma hos mamma på soffan, sista året vid liv var en utförsbacke med mopedstölder, misslyckade inbrott och RC droger, gillar inte att tala illa om döda men lillebror var nog inte klockren heller skulle jag tro

OnT

Ljungsbro är en redneck håla av rang, pappor som raggar döttrarnas vänner på den lokala puben/pizzerian, runt centrala ljungsbro bor/har det bott ett flertal pundare mellan 25-35 års ålder där yngre kids hänger
Gräs har flödat hela vägen ner till högstadiet och ansetts lite coolt pga den långvariga skejtarkulturen
Var bara nåt år sedan två vänner misshandlade den tredje polaren med en hammare när dom satt å flummade en natt

Där har ni förutsättningarna för hela historien
Citera
2013-11-04, 09:14
Medlem
Ratsys avatar
Vet inte om det är nämnt i tråden men enligt en bra källa i Ljungsbro så sysslade båda tonåringarna med droger och stod i skuld till gärningsmannen.
Enligt vittnen på bussen där han fick tag i killarna så ska han tvingat dom att hjälpa honom med ett inbrott för att betala av skulden och sedan gick allt snett.
Gärningsmannen är som nämnts en större langare i Ljungsbro och känd av dom flesta.
Citera
2013-11-04, 09:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Trovärdigt vittne i AB, någon som känner igen platsen och var de på väg mot BP.t

"Han berättar att han reagerade på att pojkarna såg mycket yngre ut än mannen.
– De såg jätteunga ut, jag kände igen en av dem lite grann.
När de passerade var klockan omkring 23.50 – ungefär två timmar innan en av pojkarna och en kvinna misstänks ha slagits ihjäl av 33-åringen.
- Jag vet exakt klockslag för jag ringde en kompis precis efteråt, säger han."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17777076.ab
Citera
2013-11-04, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Trovärdigt vittne i AB, någon som känner igen platsen och var de på väg mot BP.t

När de passerade var klockan omkring 23.50 – ungefär två timmar innan en av pojkarna och en kvinna misstänks ha slagits ihjäl av 33-åringen.

Klockslaget går ju att kontrollera, så vad hände efteråt? Två timmar som ingen vet nåt om i nuläget.
Citera
2013-11-04, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Och det känns som ännu ett bevis på att pojkarna gick med negern frivilligt. Annars hade de ju ropat efter hjälp när denna person går förbi
Citera
2013-11-04, 09:25
Medlem
Framställan om förordnande av offentlig försvarare

http://minfil.org/E8B6d9bfb9/AM_162678_13_FROF_1973675.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in