Citat:
Ursprungligen postat av
Hovfaxen
OM nu Lisbet då utropade "Det var Ustasja!" redan på mordplatsen förstås. Varifrån kommer den uppgiften? Jag förstår din inställning till Lisbet, men borde du inte vänta lite med dömandet ändå innan allt är utlagt på bordet?
Var det inte till de först anlända poliserna (GS ?) hon utropade: "det var Ustasja som gjorde det !"
Nej, jag ser ingen anledning att revidera min uppfattning om Lisbet Palme, jag är övertygad om att hon pekade ut CP mot bättre vetande. Hon hade sin uppfattning klar beträffande vem/vilka som låg bakom mordet på OP, att det i varje fall inte var en svensk GM, men gav efter när polisen pratat med henne. Kanske tutade polisen i henne att det handlade om den flitigt använda floskeln "rikets säkerhet", att den utpekade mördaren inte skulle vara av utländsk härkomst vilket riskerade att äventyra förhållandet till främmande makt (ett annat flitigt använt floskelpåstående) och genom att falla undan gjordes Lisbet Palme delaktig i mörkläggningen. Det är alltså vad jag är övertygad om hur saken ligger till. LP borde vidhållit sin uppfattning, oavsett hon kan ha fel beträffande Ustasja, jag tror som bekant mera på PKK, men att gärningsmannen inte är svensk utan en kontrakterad utlänning. Oavsett "rikets säkerhet" stod på spel - ja, oavsett om själva Himmelrikets säkerhet stod på spel så borde hon ha vidhållit sin uppfattning och inte dagtingat om den. Det är så jag ser på det här. Nej, Lisbet Palme förtjänar inget medlidande.