2013-11-03, 23:27
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, helt klart ska han det. - Och på 8 ovikta 500-lappar med endast två årtal representerade.

Han stal väl dom pengarna eftersom uttaget inte direkt stämmer med resten i det här fallet.
En sån typ äger inte 4000 och absolut inte i anslutning till att ett uttag är gjort från Marinas bank, och Marina va ju som känt redan död vid den tidpunkten. Han inte bara mördade utan stal från henne efter han dumpat henne som sopor bakom en grandunge. Det fanns ett litet avsnitt på någon av blaskorna där Missing People visade hur platsen såg ut där hon återfanns. Han har inte behövt släpa mer än några meter med bilen inbackad på rätt sätt.
Och riktningen hur emballaget placerades återfinns väl i förundersökningen samt hur det såg under emballaget samt med knopar och annat. Så den röda kalsong mannen hade bråttom kan man säga, och om han nu ser Borgar i rättssalen igen hoppas jag att hans flinande och skrattande byts ut mot en betydligt allvarligare min, och har han tur slipper han väl att bli anstaltsdräng., Men det tror jag inte eftersom det är den typen som gillar att slå kvinnor barn och djur.

Lumbagon försvann den tro eftersom uppgifter i tråden är att han hade ett bidragsarbete?
Det låter ju också som att de här arbetskamraterna gladde sig åt att han blev hämtad. Undrar då vilket intryck han gjort på dom egentligen.- Samma som på det arbetet där dom skickade hem honom tidigare än vad som va sagt och det trots att dom hade betalt för aset.

Jag funderar fortfarande på det där brevet som skrevs till Tingsrätten om huset och lånen.
Det va väl inte så att kräket trodde han skulle ärva som sambo eller liknande? Eller va det i rent förvillande syfte tro? Riktigt skumt brev måste jag säga. Och ett ifrågasättande om när Marina fick huset av föräldrarna.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-03 kl. 23:44.
Citera
2013-11-04, 06:09
Medlem
Konservatics avatar
Jag tror dock inte på att drogerna var den enda anledningen .
Fidde är känd för att ha dåligt humör och det bevittnas av många i fup-en, han försökte ju Strypa en tidigare sambo till döds men hon klarade sig.

Så här tror jag , marina hade börjat sätta press på fs, han började känns att tillvaron började att rasa samman, hade han några bra vänner som skulle hjälpa honom ? Nej, ite heller några släktingar som han kunde gå till, hans liv var en enda stor röra, nästan fyrtio år, beroende av droger , arbetslös och inga framtidsplaner.

Det som hände i samband med kalaset och att fs skulle ut fick bägaren att rinna över , han skulle ut men det har han vetat länge så jag tror helt klart att marina måste ha utlöst något sista dagen/kvällen, hon kanske gav han ett sista bud när han ska flytta , kanske hotade att ringa ev myndigheter eller liknande för att få han vräkt, jag tror att han var berusad på alkohol vid tillfället , vilket marina hatade så Hon började tjata om detta och fidde var riktigt irriterad pga inte haft något att röka på sistonde .

Så hände det bara, jag tror att han eldade upp sig i sin ensamhet i källaren , gick upp till marinas säng och fortsatte tjafsa med henne , hon hade planer för morgondagarna, det visade loggarna , det var andra killar som gällde nu och fs var ute ut bilden, det var slut på gratis-dagarna helt enkelt
Citera
2013-11-04, 06:38
Medlem
Konservatics avatar
Ni som minns får gärna fylla i för det var ett tag sedan men när kommunicerade fs mobil med mjs? Kan fs ha gömt bägge mobilerna i buskarna under tiden när han dumpade kroppen ? Han verkar iofs för dum för att fatta att polisen kunde kolla olika master men stämmer rastplatsen överens med någon av masternas position ? Har för mig att fs telefon ringde till mjs eller tvärtom , detta förnekade han å det grövsta i förhören

Han kan ju iofs ha ringt för att hitta telefonen i det läget innan dumpningen
Citera
2013-11-04, 06:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Ni som minns får gärna fylla i för det var ett tag sedan men när kommunicerade fs mobil med mjs? Kan fs ha gömt bägge mobilerna i buskarna under tiden när han dumpade kroppen ? Han verkar iofs för dum för att fatta att polisen kunde kolla olika master men stämmer rastplatsen överens med någon av masternas position ? Har för mig att fs telefon ringde till mjs eller tvärtom , detta förnekade han å det grövsta i förhören

Han kan ju iofs ha ringt för att hitta telefonen i det läget innan dumpningen

Var det inte ett sms?
Som inte gick att återskapa? Ett liknande problem är det i Bodenfallet.
Citera
2013-11-04, 08:51
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Var det inte ett sms?
Som inte gick att återskapa? Ett liknande problem är det i Bodenfallet.
Ja så var det, kikade i fup o fs nekade notoriskt till detta !
Funderar på om någon langare kan ha lagt cannabis i busken som fs hade beställt , jag tror att mordet är penga/drog/bostads-relaterat i vilket fall och även mycket svartsjuka
Senast redigerad av Konservatic 2013-11-04 kl. 08:53.
Citera
2013-11-04, 09:10
Medlem
Konservatics avatar
Så idag kl 14 hålls häktningsförhandlingen , bör då åklagaren redogöra för alla nya bevisen mer ingående eller hur fungerar det ?
Citera
2013-11-04, 09:20
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Ett vittne som är ute skumma ärenden och något påverkade ser något vit i en bil på ca 20 meters avstånd.
När vittnet samlat sig så har det gått 10 dagar men han kan inte själv ringa polisen utan det får sambon göra. Varför då?
Ca 3 år senare så är "vän" helt plötsligt ett trumfkort för åklagaren, har han äntligen samlat sig så pass att han blir lösningen till hela fallet?

Ja, med ett sådant stjärnvittne så tror jag absolut på en fällande dom.
Hovrätten kommer att gå på hds beslut , det är experterna övertygade om.
Vittnet får väl större uppmärksamhet efter att man hittat det vita paket han såg på rastplatsen , eller hur ? Han kanske även var personen som inte gick till polisen automatiskt men hans sambo kanske insåg allvaret i det han bevittnade
Citera
2013-11-04, 09:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Hur tänker du nu?
Det är väl inte konstigt alls. När vittnet förhördes visste man inte helt säkert om Marina var död och inte heller att ett "stort vitt paket" skulle bli intressant flera år senare.
Har man tagit någons liv ska man väl inte få gå fri?

Givetvis ska man inte göra det, det behöver vi inte tvista om.

1. Är LJ helt säker på att det var FS i bilen, var paketet vitt och någon annan liknande nyans?
Det var ju trots allt mörkt, ca 20 meters avstånd och LJ var väl inte helt klar i knoppen.

2. Är man helt säkra på att det är FS som är GM?
Citera
2013-11-04, 09:32
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

1. Är LJ helt säker på att det var FS i bilen, var paketet vitt och någon annan liknande nyans?
Det var ju trots allt mörkt, ca 20 meters avstånd och LJ var väl inte helt klar i knoppen.

Jag undrar fortfarande om LJ skulle anses som trovärdig av åklagare och av oss tråddeltagare om LJ vittnat om att det definitivt inte var FS denne såg, under påverkan av substanser? Lägg där till att det gått så lång tid.
Citera
2013-11-04, 09:33
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:

Vikta ihop dina frågor med övriga indicier (såsom HovR måste göra) så kanske den felaktiga bilden av en oskyldig FS som del i de märkliga omständligheterna - klarnar? Alternativa GM kommer med logikens hjälp att lysa med sin frånvaro.
Citera
2013-11-04, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Vikta ihop dina frågor med övriga indicier (såsom HovR måste göra) så kanske den felaktiga bilden av en oskyldig FS som del i de märkliga omständligheterna - klarnar? Alternativa GM kommer med logikens hjälp att lysa med sin frånvaro.

Man kan inte börja med att sammanväga indicier, för att sedan gå in och värdera enstaka bevis.

Jag kan säga så här, OM man kan bevisa att M mördades natten mellan 27-28e, så kan man ifrågasätta FS utsagor såsom lögner och efterbrottsbeteenden, SMS och andra vittnen. Sammanvägt. Då bör FS dömas för något.

Den enda som kan visa detta är LJ.

Kan man inte visa detta, spelar det ingen roll hur mycket man sammanväger, då det finns otvetydiga bevis som talar för att FS talar sanning och att M levde.

Det blir en rafflande rättegång, sanna mina ord, och allt har inte sett dagens ljus ännu
Citera
2013-11-04, 10:29
Bannlyst
Om man ser till vad advokat Hansson använder sitt munläder till just nu så känns det som han inte är helt i balans för tillfället. Börjar advokaten att betvivla sin klient's påhittade soppa till historia, kanske.
Något Agnus Dei är ju inte FS.

Det verkar som advokaten försöker pådyvla oss fallintresserade och använda journalistkåren till att begränsa skador och öppna för alternativa händelseförlopp med FS inblandad. Olycka och brott mot griftefriden kommer säkert på tapeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in