Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-07, 15:54
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
De hatade jet ski uthyrarna måste numera undergå drogtester efter flera dödsfall bland turister

http://phuketwan.com/tourism/phukets...aptains-18777/


Ja, det är ju bra..

Fast det är ju inte bara dom som hyr ut jet skis som ska drogtestas, utan även dom som framför speedboats. Mycket bra...
Citera
2013-09-14, 12:57
  #602
Medlem
Osmanvallos avatar
Bangkok Department of Special Investigation i Phuket för att rena upp bland thaiskräpet som blåser och hotar turister och locals dagligen

http://phuketwan.com/tourism/dear-ds...et-evil-18803/
Citera
2013-09-30, 10:24
  #603
Medlem
Jag kunde inte ha sagt det bättre än forumstartare om beskrivning av Thailand.

Jag har varit där en gång under högsäsong och tycker att Thailand är skit.
Visst finns det andra bra människor och ställen men under ytan så är det skit/avskum överallt. Det spelar ingen roll om det sker på dagtid eller nattetid.
Förstår inte vitsen med massexponering av turister till Thailand.
Det finns andra länder som har minst lika fint natur, god mat och trevliga människor.

Jag vet bara att turister numera lockas av vad som är billig hit och dit och räknar varenda krona om vad som skall spenderas.

En sak jag vill tillägga är att under det blev oroligheter i Thailand, så fortsatte folk strömma dit. En hederlig familj skulle inte riskera sin familj, det skulle jag inte tro.

Det är detsamma om Egyptens oroliga period vars många resebyrå fryst ned sina resor dit. Folk hade respekt för det och riskerade inte att åka. Det går fortfarande flygresor, fast på egen risk men det turistnäring minskade otroligt mycket av just oroligheterna och hade tyvärr inte som Thailand har dvs prostitution, horbar, sexuell exponering osv.
Det sjuka är svenska resebyrå hade varnat men inte fryst ned resor dit, vilket är konstigt tycker jag.
Citera
2013-11-04, 03:02
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det är helt OK. Det ser du också om du läser igenom mina inlägg. Det jag vänder mig mot är att det faktiskt oftast är de män som inte klarar att skaffa sig en kvalitetskvinna och ett bra liv här hemma som kör Thailandsracet. Även detta, vilket jag nämnt tidigare vore helt OK. Men när de börjar rättfärdiga sin nya tillvaro, vilken ofta är tvivelaktig, genom att verbalt pissa på sin nation och sitt folk då är de bara patetiska.

De hyllar den Thailändska kvinnan fast hon ofta är en golddigger som enbart är med dem för finansiell vinning. De hyllar ett land där de själva är så lågt sedda att de inte ens får lov att äga mark. De pissar på ett land som gett dem det välstånd som gör dem konkurrenskraftiga i andra länder och som för all framtid kommer vara deras säkerhetsplanka om saker går fel.

Sen finns det en och annan man som ÄR framgångsrik och åkt till Thailand och skaffat en thailändsk kvalitetskvinna där och som väljer att leva där för att det känns bättre. Men den typen av män dissar inte Sverige och svenska kvinnor i parti och minut.
Alla svenskar i hela Sverige hatar sitt land. Man drar hit 100 000 somalier om året som får bo i lyxvillor och man skänker bort ca 1500000 till varje familj i retroaktiva bidrag
Citera
2013-11-06, 09:15
  #605
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Alla svenskar i hela Sverige hatar sitt land. Man drar hit 100 000 somalier om året som får bo i lyxvillor och man skänker bort ca 1500000 till varje familj i retroaktiva bidrag

Nej, det där är vad lättlurade idioter går på som inte orkar ta reda sanningen själv.
Citera
2013-11-06, 22:02
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Nej, det där är vad lättlurade idioter går på som inte orkar ta reda sanningen själv.

Jag håller med dig, nästa år kommer över 100 000 från bara mena-länderna och lägg sen till alla åtskilliga tusen som kommer från öst-Afrika och alla andra personer från länder som ser Sverige som en fristad och chans till ett bättre liv.

Detta kommer inte sluta bra, hur skall vi kunna ta hand om alla som kommer hit med hotfulla kulturer och krav på vårt samhälle?
Citera
2013-11-26, 18:10
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Ja, det är ju bra..

Fast det är ju inte bara dom som hyr ut jet skis som ska drogtestas, utan även dom som framför speedboats. Mycket bra...


De flesta Jetski uthyrare ingår ju i maffian. Varför ska man hyra av dem..
Förstör ni något så får man ju bara betala fantasipriser.
Citera
2013-11-26, 18:14
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitoDito
Jag kunde inte ha sagt det bättre än forumstartare om beskrivning av Thailand.

Jag har varit där en gång under högsäsong och tycker att Thailand är skit.
Visst finns det andra bra människor och ställen men under ytan så är det skit/avskum överallt. Det spelar ingen roll om det sker på dagtid eller nattetid.
Förstår inte vitsen med massexponering av turister till Thailand.
Det finns andra länder som har minst lika fint natur, god mat och trevliga människor.

Jag vet bara att turister numera lockas av vad som är billig hit och dit och räknar varenda krona om vad som skall spenderas.

En sak jag vill tillägga är att under det blev oroligheter i Thailand, så fortsatte folk strömma dit. En hederlig familj skulle inte riskera sin familj, det skulle jag inte tro.

Det är detsamma om Egyptens oroliga period vars många resebyrå fryst ned sina resor dit. Folk hade respekt för det och riskerade inte att åka. Det går fortfarande flygresor, fast på egen risk men det turistnäring minskade otroligt mycket av just oroligheterna och hade tyvärr inte som Thailand har dvs prostitution, horbar, sexuell exponering osv.
Det sjuka är svenska resebyrå hade varnat men inte fryst ned resor dit, vilket är konstigt tycker jag.

Problemet är ju just alla turister som ger en dagslön i dricks. Det är ju därför som det blir såhär i dessa länder.

Vitingen leker "kung" i baren i 1 mån så alla tror ju då att vitingar har hur mycket pengar som helst. Vad de inte vet är ju att vitingen står och jobbar 11 mån/år för att ha råd med detta.

Så turisterna har ju själva gjort att det blivit överpriser på mat etc.

På riktigt så betalar man ju ca 30 bath för en lunch, inte 250 bath...

Man ger inte en dagslön 300 bath i dricks utan 40 bath.

Men eftersom vitingar verkar ha råd så höjer de ju bara priserna mer och mer.

Finns ju en anledning till att jag inte åker till turistställerna där de fått smak på pengar..
Citera
2013-12-01, 03:01
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polsk5an

Sen är Thailändare så jävla flummiga, naiva, iq-befriade, logikbefriade och allt handlar om pengar eller baktankar. "De tusen leendeneas land"- om du viftar med sedlar ja.

+1

Många svenskar är lika naiva där som hemma. "Oh så trevliga dom är i thailand. Och artiga!" Hahaha
Citera
2013-12-01, 03:02
  #610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-Short
Problemet är ju just alla turister som ger en dagslön i dricks. Det är ju därför som det blir såhär i dessa länder.

Vitingen leker "kung" i baren i 1 mån så alla tror ju då att vitingar har hur mycket pengar som helst. Vad de inte vet är ju att vitingen står och jobbar 11 mån/år för att ha råd med detta.

Så turisterna har ju själva gjort att det blivit överpriser på mat etc.

På riktigt så betalar man ju ca 30 bath för en lunch, inte 250 bath...

Man ger inte en dagslön 300 bath i dricks utan 40 bath.

Men eftersom vitingar verkar ha råd så höjer de ju bara priserna mer och mer.

Finns ju en anledning till att jag inte åker till turistställerna där de fått smak på pengar..

Precis! Varken Phuket eller centrala Pattaya är särskilt billig. Snacka om att turisterna skiter sig själva i näven.
Citera
2013-12-01, 03:23
  #611
Medlem
jenny.perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getsperma
Precis! Varken Phuket eller centrala Pattaya är särskilt billig. Snacka om att turisterna skiter sig själva i näven.

Nej för det skiljer väl typ bara det dubbla i pris mellan de där båda platserna.
Menade du östra Pattaya kan jag mer hålla med dig om att där är lite dyrare än övriga Pattaya, annars är det generellt betydligt billigare i östra Thailand.

Att det är så förbannat dyrt i Phuket kan vi tacka alla barnfamiljer och nordiska turister som kommer dit varje år och sprider pengar runt sig som om de vore gjorde utav dem, i hela 2 veckor då svenne banan med fru och barn har semester.
Citera
2014-04-29, 18:13
  #612
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jo det är lättare att hitta en kvinna i Thailand. En som kan laga god/nyttig mat och knulla hett och klia ens rygg utan att klaga. I Sverige består marknaden till stor del av tatuerade bufflar i långkalsonger, div psykfall och störda feminister, och några av oss män vill bara få ut lite mer av livet än så, ok?
Möjligtvis de alternativ som finns till förfogan för den som själv är lågutbildad, extremt ful och socialt inkompetent. För oss som inte är låsta till det sociala bottenskiktet ser köttmarknaden lite annorlunda ut.

Att majoriteten av fula och socialt missanpassade män ändå skaffar inhemska relationer talar för vilken typ av patetiska beta-hannar det är som köper sig Thailändska kvinnor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback