Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-27, 19:18
  #589
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Ingen som tagit upp den konspiration som pågår med att att sakta svälta ihjäl fahrangerna.

Man vill ju ha gaffel och kniv men vad får man? Gaffel och sked! och trummpinnar men ingen trumma

Lite får man ju i sig, men det tar sin lilla tid...


Det är nog ingen risk med dom valrossarna som hänger i Thailand, dom hade lätt kunna vara utan mat 1 år utan problem
Citera
2013-08-29, 10:26
  #590
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Glöm inte att de är äkta kärlek du köper av rismagarna på din långtradarlön och att TV:n till horans föräldrar verkligen har gått sönder och att buffeln verkligen har dött.

När du väl är igång skall du inte glömma att se ner på andra falanger som turister eftersom du är en äkta thai som waiar till alla hela tiden.

Framförallt skall du hata vita kvinnor och innerligen tro att thaikvinnor tycker tjocka, snusandes lastbilschaffisar från Sverige ät det hetaste och vackraste som finns

Glöm inte köpa några extra singha linnen och färgglada foppatofflor till dig själv när du är ute med din thaihora som du kallar "frugan" och köper lite fult thaiguld som hon skall ha runt halsen
¨

Hahaha! Riktigt bra beskrivning av en torskpåThailand-svensk. Jag kan ta mig fan se honom framför mig i en gul och en blå foppatoffla, singhalinne och svettpärlor på överläppen.
Citera
2013-08-29, 10:58
  #591
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
¨

Hahaha! Riktigt bra beskrivning av en torskpåThailand-svensk. Jag kan ta mig fan se honom framför mig i en gul och en blå foppatoffla, singhalinne och svettpärlor på överläppen.

Ja du kan du se framför dig hur 90 % i denna tråden ser ut och vad dom har för bakgrund och yrke.

Just det oikofobiska självhatet mot sina egna land och folk är intressant, då framförallt mot falangkvinnor i Thailand.

Just som många skribenter i denna tråden är allt skit med Sverige och allt är fantastiskt med Thailand och thaiapor, allt är svart eller vitt trots att dom levet 99 % av sitt liv i Sverige och är i Thailand 1-3 månader om året. När dom väl är där äter dom svennemat som dom längtar så mkt till och kan ett para meningar på thai men känner sig ändå som 100 % thai.

Psykiskt störning skulle jag vilja säga

http://www.ajarnforum.net/vb/the-vir...-thailand.html
Citera
2013-08-29, 18:17
  #592
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Just det oikofobiska självhatet mot sina egna land och folk är intressant, då framförallt mot falangkvinnor i Thailand.

Jag har noterat det med. Det är vämjeligt med folk som dissar sitt eget land och hyllar ett där de de facto är andra klassens (eller ska det vara tredje?) medborgare. Och förvisso kan säkert en och annan verkligen hitta äkta kärlek i Thailand men en tragiskt stor andel hyr bara sin "livskamrat".

Om de bara erkände detta och sa typ: "Tja, det gick inte så bra för mig i Sverige och här kan jag tack vare min köpkraft ha ett lyckligare liv. Jag är medveten om att mina pengar är en väsentlig anledning till att jag får en kvinna här lättare än hemma men jag bryr mig inte om det för jag lever för dagen och mår bättre här."

Om de bara sa det och gav fan i dissandet av västvärlden och den västerländska kvinnan (OK, där finns befogad kritik att framföra, men inte från dem som gett upp på grund av sina egna brister), då vore det OK för mig. Och så kunde de klä sig som folk, det hade hjälpt.
Citera
2013-08-30, 00:37
  #593
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag har noterat det med. Det är vämjeligt med folk som dissar sitt eget land och hyllar ett där de de facto är andra klassens (eller ska det vara tredje?) medborgare. Och förvisso kan säkert en och annan verkligen hitta äkta kärlek i Thailand men en tragiskt stor andel hyr bara sin "livskamrat".

Om de bara erkände detta och sa typ: "Tja, det gick inte så bra för mig i Sverige och här kan jag tack vare min köpkraft ha ett lyckligare liv. Jag är medveten om att mina pengar är en väsentlig anledning till att jag får en kvinna här lättare än hemma men jag bryr mig inte om det för jag lever för dagen och mår bättre här."

Om de bara sa det och gav fan i dissandet av västvärlden och den västerländska kvinnan (OK, där finns befogad kritik att framföra, men inte från dem som gett upp på grund av sina egna brister), då vore det OK för mig. Och så kunde de klä sig som folk, det hade hjälpt.

Exakt så är det, det är inget de skäms för utan rättfärdigar det hela med att dom nästan är Thai och minsann läser Bangkok Post varje dag under de 6 veckorna dom är i Thailand och kan säga 500 bath på thai eftersom det är vad horan vill ha betalt

Sen att dom saknar alla rättigheter i landet och blir grundlurade och blåsta så fort dom sätter sin fot i landet är också något som flitigt förträngs eftersom dom betalar thaipris, tror idioterna i vart fall.

Den största myten idiotfalangerna rättfärdigar sig med är ändå att alla thaibrudar hatar thaimän trots att 99 % av alla thaikvinnor är gifta med thaimän

Nej det är inte ofta man träffar på en börsmäklare eller läkare i Thailand utan det är ständigt samma WT med lågstatusyrken och diverse psykiska och alkohol problem

En soptipp för WT från hela västvärlden som beblandar sig med Asiens girigaste och slugaste folk som bara väntar på att sno WT falangens lilla livsbesparing
Citera
2013-08-30, 09:49
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Exakt så är det, det är inget de skäms för utan rättfärdigar det hela med att dom nästan är Thai och minsann läser Bangkok Post varje dag under de 6 veckorna dom är i Thailand och kan säga 500 bath på thai eftersom det är vad horan vill ha betalt

Sen att dom saknar alla rättigheter i landet och blir grundlurade och blåsta så fort dom sätter sin fot i landet är också något som flitigt förträngs eftersom dom betalar thaipris, tror idioterna i vart fall.

Den största myten idiotfalangerna rättfärdigar sig med är ändå att alla thaibrudar hatar thaimän trots att 99 % av alla thaikvinnor är gifta med thaimän

Nej det är inte ofta man träffar på en börsmäklare eller läkare i Thailand utan det är ständigt samma WT med lågstatusyrken och diverse psykiska och alkohol problem

En soptipp för WT från hela västvärlden som beblandar sig med Asiens girigaste och slugaste folk som bara väntar på att sno WT falangens lilla livsbesparing

Tycker lite annorlunda än du. Tycker det är bra om nu har flyttat till landet och försöker anpassa sig till det lokala. De jag avskyr däremot är de som dissar Sverige men åker tillbaka på bidrag eller liknande om det skiter sig. Då duger Sverige? Dubbelmoralens högborg. Jag bor själv i Kina och kritiserar många utlänningar som kommer då det är mycket skit som knappt hade fått ett gatuluder i sitt hemland.
Citera
2013-08-30, 16:24
  #595
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
... får en kvinna här lättare än hemma men ...
Jo det är lättare att hitta en kvinna i Thailand. En som kan laga god/nyttig mat och knulla hett och klia ens rygg utan att klaga. I Sverige består marknaden till stor del av tatuerade bufflar i långkalsonger, div psykfall och störda feminister, och några av oss män vill bara få ut lite mer av livet än så, ok?
Citera
2013-08-30, 17:11
  #596
Medlem
Osmanvallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jo det är lättare att hitta en kvinna i Thailand. En som kan laga god/nyttig mat och knulla hett och klia ens rygg utan att klaga. I Sverige består marknaden till stor del av tatuerade bufflar i långkalsonger, div psykfall och störda feminister, och några av oss män vill bara få ut lite mer av livet än så, ok?

Det är ju sant men varför måste man per automatik förtala och hata sitt hemland och dessutom tro att man på något sätt är Thai
Citera
2013-08-30, 18:32
  #597
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Det är ju sant men varför måste man per automatik förtala och hata sitt hemland och dessutom tro att man på något sätt är Thai
Finns väl andra som gör det, själv älskar jag Sverige (men hatar politikerna och de feta suggorna, jag råkar bo i det landskap där de är som allra "fylligast") och jag älskar Thailand för charmiga damer, underbar mat och musik osv.
Citera
2013-08-30, 18:46
  #598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Finns väl andra som gör det, själv älskar jag Sverige (men hatar politikerna och de feta suggorna, jag råkar bo i det landskap där de är som allra "fylligast") och jag älskar Thailand för charmiga damer, underbar mat och musik osv.

Maten blir man less på.. fyfan för Thaimat, äter det i nödfall..
Citera
2013-08-31, 21:31
  #599
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Jo det är lättare att hitta en kvinna i Thailand. En som kan laga god/nyttig mat och knulla hett och klia ens rygg utan att klaga. I Sverige består marknaden till stor del av tatuerade bufflar i långkalsonger, div psykfall och störda feminister, och några av oss män vill bara få ut lite mer av livet än så, ok?

Det är helt OK. Det ser du också om du läser igenom mina inlägg. Det jag vänder mig mot är att det faktiskt oftast är de män som inte klarar att skaffa sig en kvalitetskvinna och ett bra liv här hemma som kör Thailandsracet. Även detta, vilket jag nämnt tidigare vore helt OK. Men när de börjar rättfärdiga sin nya tillvaro, vilken ofta är tvivelaktig, genom att verbalt pissa på sin nation och sitt folk då är de bara patetiska.

De hyllar den Thailändska kvinnan fast hon ofta är en golddigger som enbart är med dem för finansiell vinning. De hyllar ett land där de själva är så lågt sedda att de inte ens får lov att äga mark. De pissar på ett land som gett dem det välstånd som gör dem konkurrenskraftiga i andra länder och som för all framtid kommer vara deras säkerhetsplanka om saker går fel.

Sen finns det en och annan man som ÄR framgångsrik och åkt till Thailand och skaffat en thailändsk kvalitetskvinna där och som väljer att leva där för att det känns bättre. Men den typen av män dissar inte Sverige och svenska kvinnor i parti och minut.
Citera
2013-09-07, 15:31
  #600
Medlem
Osmanvallos avatar
De hatade jet ski uthyrarna måste numera undergå drogtester efter flera dödsfall bland turister

http://phuketwan.com/tourism/phukets...aptains-18777/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback