2013-11-04, 01:30
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag ljuger ju inte eftersom jag skriver att det är vad jag TROR!
Medan jag läser FUPn kan du ägna dig åt att leta efter stavningskontrollen på din dator.

GRAD 1 - är en hyfsats god träff, inga tjänstefel där inte.

Det där berättar ju mer om dig enn om mig

Som du kanske kan läsa längst ner på mina innlägg så är svenska inte mitt huvudspråk, jag bor inte ens i Sverige och har inte gjort det på 45 år, och jag skull gjärna villa se dig skriva på danska i et liknade forum, jag gjör så gott jag kann och mer kan man inte gjöra.
Citera
2013-11-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Det här med att för att det inte ska vara KJ så måste mördaren ha planterat blod i bagageluckan. Är det väldigt liten mängd kan det ju kommit dit närsomhelst?
Men samtidigt det här med hunden, den hade INTE markerat om det varit blod från en levande VB? Det måste vara blod från en död VB för att hunden skulle markera? Det blir alltid ett j-vla liv när hundar kommer på tal så jag blir alltid osäker, men där tycker jag att jag fick till en specifik fråga som borde kunna få ett entydigt svar?

det finns bild i fup och det ar inte lite blod. Det finns ingen chans att de blodet kommit dit fran nasblod eller nagot liknande. Fo sa sager alla fran karateklubben att det aldrig hant att hon skadat sig sa det uppstatt blodvite.
KJ kan heller inte uppge nar det skulle kommit dit.
Citera
2013-11-04, 01:32
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
KJ uppger att det var kanal 6 som stod på (1554).

Klockan 21:00 började ”Charlies Angels” från år 2000 på kanal 6.
http://www.tv.nu/arkiv/2013-05-04

Nu har jag laddat ner den där skitfilmen och sett på den igen.

Exakt 15:30 in i filmen finns en scen där Lucy Liu (som spelar den asiatiska ”ängeln”) ska massera en skurk som befinner sig på ett japanskt Spa. Scenen saknar annat ljud än dialogen (som är mycket långmäld) och något knappt hörbart japanskt musikplinkande i bakgrunden.

http://img819.imageshack.us/img819/6748/j3io.png

Helt plötsligt tar Lucy sats, springer från ena väggen, hoppar och landar på skurkens rygg. Hon skriker ”Baaaaan-zaaaaaiiii” i högt och i falsett när hon gör detta.

Kontrasten är väldigt iögonfallande. Från en lågmäld dialog kommer plötsligt ett kvinnoskrik med två markerade toppar. Sedan tystnad ett par sekunder, sedan startar dialogen igen på låg nivå.

Kolla upp filmen och avgör själva!

Den finns här om ni vill vara lite olagliga:
http://thepiratebay.sx/torrent/5811007/Charlies_Angels_2000_BRRip_720p_H264-3Li

Det är alltså mitt förslag. Skriken kom inte från VB, utan från filmen.

Jävligt intressant. Bra grävt!

EDIT: Här är skriket, ca 20 sek in i klippet;

http://www.youtube.com/watch?v=sYoMptnLDgw
Senast redigerad av zero73 2013-11-04 kl. 01:49.
Citera
2013-11-04, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Han håller tyst och det är därför han klarar sig. Pratar han då trasslar han in sig. Sedan så tror jag han kan vara extremt skärpt då det handlar om strategi i form av krig. Det är kanske den sidan som VB har fått se. Han är mkt smartare än han får credit för i vissa situationer och får problem i andra. Han är säkert extremt kompetent då det gäller krigsstrategief och överlevnad eftersom detta är hans speciella områden.

Teoretiskt kanske det är hans specialområde men då det kommer till praktiskt genomförande brukar det fallera för personer med AS. De krånglar till i stort sett allt. Allt måste följa den uppgjorda planen i minsta detalj och även då har de svårt att genomföra saker av praktisk natur.
Att han ger ett förvirrat intryck och svarar märkligt på frågor förvånar mig inte alls. Det är typiskt för personer med AS

Jag tänker på trippelmordet i Härnösand då gick det med blixtens hastighet att få ett erkännande.
Citera
2013-11-04, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag tror at GM har burit VBs ben i et militär nät, något linknade detta i linket, jag har inte letat särskilt mycket, så man kan säkerligen hitta ett nåt nät som har et mönster som liknar ennu mera mönstret på golvet i Gula Huset FUP 265, men ni förstår nog ideen:
.
Exakt den tanken har jag med! Speciellt då de visade bild på de gröna fibrer som hittats på BO.
Tänkte att nätet nog ser ut lite som KJ:s camouflage kläder som han hade i förrådet.
Citera
2013-11-04, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nej, de har inte ens undersökt golvet för att det var så smutsigt. Jag tror KJ är duktig på att skita ner. Eftersom han har städhjälp borde golvet städats vid något tillfälle mellan 4 maj och när de undersökte golvet.

Det är andra tider nu. Städning sker bara för vissa kvadratmeter som anges i tabell. Ett en personhushåll skall bo i en etta (KJ bodde i en två:a). Min gissning är att dom städade hall, kök och toa.
Citera
2013-11-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Teoretiskt kanske det är hans specialområde men då det kommer till praktiskt genomförande brukar det fallera för personer med AS. De krånglar till i stort sett allt. Allt måste följa den uppgjorda planen i minsta detalj och även då har de svårt att genomföra saker av praktisk natur.
Att han ger ett förvirrat intryck och svarar märkligt på frågor förvånar mig inte alls. Det är typiskt för personer med AS

Jag tänker på trippelmordet i Härnösand då gick det med blixtens hastighet att få ett erkännande.
En del kan vara otroligt strukturerade och smarta medans andra krånglar till det så det finns alla olika människor som uppvisar beteende. Det finns de som vägrar i sten att erkänna trots att de ertappas och de finns de som berättar sanningen direkt. Som jag sa tidigare, ör KJ skyldig så tror jag att hans räddning att inte åka dit är att han hållt tyst. Tyvärr skulle det inte förvåna mig om försvarsadvokaten har bett honom att agera så men det kan också vara hans egen taktik. Han säger ju själv att han kan vara full men ändå spela nykter så hans bror tror honom.
Citera
2013-11-04, 01:41
Medlem
Citat:
Det är det där spelet där han inte får medge under några omständigheter som jag tror han kan agera efter. Det är ju hans motto i krigsspelet. Finns ngn nära till KJ inblandad också så är det ännu större anledning att han håller tyst. Har varit med om personer som nekar fast det radas upp bevis efter bevis...de låser sig i tanken och då kan det inte ha hänt alt att man avslöjar sig inte. Om det är ngt personer med AS har svårt för de är när de blir överbevisade i ngt som de anser är på ett visst sätt.
Jag tror utredarna både får tänka om på bevisbörda och GM samtidigt som de nog håller fast om KJ.

Ursäkta, du kan redan ha nämnt det.

Vilken erfarenhet lutar du dig egentligen mot när det gäller t.ex. AS personer?
Citera
2013-11-04, 01:42
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är andra tider nu. Städning sker bara för vissa kvadratmeter som anges i tabell. Ett en personhushåll skall bo i en etta (KJ bodde i en två:a). Min gissning är att dom städade hall, kök och toa.

KJ ansvarade för toan. Vilket ju förklarar varför den såg ut som skit.
Citera
2013-11-04, 01:45
Medlem
Citat:
En del kan vara otroligt strukturerade och smarta medans andra krånglar till det så det finns alla olika människor som uppvisar beteende. Det finns de som vägrar i sten att erkänna trots att de ertappas och de finns de som berättar sanningen direkt. Som jag sa tidigare, ör KJ skyldig så tror jag att hans räddning att inte åka dit är att han hållt tyst. Tyvärr skulle det inte förvåna mig om försvarsadvokaten har bett honom att agera så men det kan också vara hans egen taktik. Han säger ju själv att han kan vara full men ändå spela nykter så hans bror tror honom.

Det är väl mycket som tyder på att KJ inte är speciellt strukturerad när det gäller praktiska göromål.
Citera
2013-11-04, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta, du kan redan ha nämnt det.

Vilken erfarenhet lutar du dig egentligen mot när det gäller t.ex. AS personer?
Över 20 års erfarenhet samt utbildning samt jobbat med många olika varav en del har haft en kriminell belastning och andra kan bli doktorander. Jag var med i början så att säga när NEP kom som funktionshinder och fick gå i bräschen i stort. Är även ibland expertis åt andra på just beteende. Har även lång erfarenhet av adhd och add. Det är därför jag är noga att påpeka att det går inte att säga att alla reagerar på ett visst sätt. Alltså finns det olika beteenden men det finns vissa som är ganska lika.
Citera
2013-11-04, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Det är väl mycket som tyder på att KJ inte är speciellt strukturerad när det gäller praktiska göromål.
Nej inte i hemmet i alla fall, men han kan nog hålla struktur då det gäller krigsstrategier skulle jag kunna tänka. Då han är Commander.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in