2013-11-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
...och det gick inte heller att fastställa om det var DNA från samma person som på andra benet antar jag?

Ngn tidning skrev att det var DNA från två olika män... varav den ena mannen inte kunde identifieras...
Kan vara samma DNA på bägge benen, eller så inte. Gick inte fastställa iochmed att det hittade DNA på ena benet inte gick att få ut mer av än att det var manligt. Så tidningen som skrev det
Citera
2013-11-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man föser undan grejer och hittar en enda del av mattan. Är väl ganska lugnt. Sedan kan "röran" få återta sina positioner igen.
Men skulle inte en som planterade bevis rimligtvis besudlat en stor del av mattan för att vara säker och inte bara en liten del?
Citera
2013-11-04, 00:14
Medlem
RaffaPancamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kan vara samma DNA på bägge benen, eller så inte. Gick inte fastställa iochmed att det hittade DNA på ena benet inte gick att få ut mer av än att det var manligt. Så tidningen som skrev det :whoco5:

Vilken tidning?
Citera
2013-11-04, 00:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Men skulle inte en som planterade bevis rimligtvis besudlat en stor del av mattan för att vara säker och inte bara en liten del?
Målaren sa, när han var klar med jobbet: "Jag säger som konstnären, ett penseldrag till och allt är förstört".

Man får inte överdriva när man planterar bevis. KJ får inte märka något, och det ska se ut som om KJ har försökt att dölja.
Citera
2013-11-04, 00:15
Medlem
Citat:
Enligt FUP 379
Hundens markeringar

Vardagsrum

I det vänstre bortre hörnet, sett från dörren mot hallen, ökar hundens intensitet och intresse. Hunden söker sedan intensivt parkettgolvet och mot golvlisten mot sovrumsväggen
Hunden vänder och jobbar intensivt på samma yta upprepade tillfällen. Och stannar sedan och frågar mot föraren innan söket upptas. Hunden visar ett påtagligt förhöjt intresse. Hunden återvänder själv till samma hörn och intensitetsökningen kvarstår. Hunden kan inte lokalisera droppen trots upprepade försök men markerar. Markeringen påminner om de markeringar som uppstått när en större yta kontaminersts genom torkning eller utvattning. Den markerar igen och detta betyder att en större yta är ko ta inreda av målsubstans och att hunden därför inte kan lokalisera en specifik punkt.

Vidare visade hunden under söket intresse för en skurkvast som stod uppställd i sovrummet.

Har blod spillts här? Därav de två skriken? Misshandel? Varför markerade hunden så starkt?

Ett parkett golv måste ju vara mer eller mindre omöjligt rengöra så inte tekniker hittar nånting? Även om det torkas av borde man ju hitta blod i spontarna tycker jag.
Citera
2013-11-04, 00:16
Medlem
Citat:
Tänker du att hon blev tejpad före kroppen blev sköljd?
2. det vet jag inte! men jag tänker att -för att blodet på tejprullen ska avge liklukt så måste blodet ha påbörja en förruttnelse tillsammans med kroppen (jag tänker kemiskt) sen hur fort/sakta det går , vet jag inte heller! det var kanske för att blodet var så färskt,som hundarna inte reagerade på tejpen!
Citera
2013-11-04, 00:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man föser undan grejer och hittar en enda del av mattan. Är väl ganska lugnt. Sedan kan "röran" få återta sina positioner igen.

EDIT. Att det är rörigt både hemma och i bilen är en del i hans diagnos.
Riktigt så lätt är det inte. Blodet måste få torka innan "röran" kan återta sina positioner annars blir det blodfläckar på röran också.
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Frågan om skriken på kvällen den 4/5 har kommit på tapeten igen och jag grunnat över dem ganska länge.

Här är mitt förslag till varifrån skriken härrör...

Så här säger det säkraste vittnet M Friberg:

”Margareta hör 2 korta ganska gälla kvinnoskrik nära inpå varandra som slutar tvärt, att det blir helt tyst. Margareta beskriver skriket som ett skrik som att någon blir överraskad. Hon frågar Micke: "Vad var det där"? Micke, som hör lite sämre, uppfattar att de ev kunde vara från en TV, att någon ser på film. Hade skriken varit mer ihållande hade hon reagerat mer, men känslan blev som att det var en TV som någon skruvat ner ljudet på eftersom det tystnade så snabbt.” (177)

KJ uppger att det var kanal 6 som stod på (1554).

Klockan 21:00 började ”Charlies Angels” från år 2000 på kanal 6.
http://www.tv.nu/arkiv/2013-05-04

Nu har jag laddat ner den där skitfilmen och sett på den igen.

Exakt 15:30 in i filmen finns en scen där Lucy Liu (som spelar den asiatiska ”ängeln”) ska massera en skurk som befinner sig på ett japanskt Spa. Scenen saknar annat ljud än dialogen (som är mycket långmäld) och något knappt hörbart japanskt musikplinkande i bakgrunden.

http://img819.imageshack.us/img819/6748/j3io.png

Helt plötsligt tar Lucy sats, springer från ena väggen, hoppar och landar på skurkens rygg. Hon skriker ”Baaaaan-zaaaaaiiii” i högt och i falsett när hon gör detta.

Kontrasten är väldigt iögonfallande. Från en lågmäld dialog kommer plötsligt ett kvinnoskrik med två markerade toppar. Sedan tystnad ett par sekunder, sedan startar dialogen igen på låg nivå.

Kolla upp filmen och avgör själva!

Den finns här om ni vill vara lite olagliga:
http://thepiratebay.sx/torrent/5811007/Charlies_Angels_2000_BRRip_720p_H264-3Li

Det är alltså mitt förslag. Skriken kom inte från VB, utan från filmen.
Senast redigerad av FUP-12 2013-11-04 kl. 00:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Vilken tidning?
Jag har ett svagt minne av den texten men du får fråga hen som jag citerade för svaret. Jag fick bara en svag minnes bild av artikeln när hen nämnde det.
Citera
2013-11-04, 00:19
Medlem
Citat:

Den besudlade delen som dom skar ut - med råge antar jag - var inte stor.

Varför inte i hela skuffen? Det svarade du själv på - den var proppfull med saker.
Citera
2013-11-04, 00:22
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det ända jag har att säga till ditt inlägg är:

Tjuv tänker varje människa stjäl...

Det var inte svar på frågan. Varför är du så totalt ointresserad av KJ som bevisligen har en lång lista på saker som talar för honom som ensam gm? Det vore inte lika givande för en sådan som dig. Du utger dig för att vara sanningssökare, men du söker bara det som kan ge dig egen utdelning. Det blir fel fokus och fel resultat när enbart den typen av sökande pågår, det egoistiska.
Citera
2013-11-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Kan vara samma DNA på bägge benen, eller så inte. Gick inte fastställa iochmed att det hittade DNA på ena benet inte gick att få ut mer av än att det var manligt. Så tidningen som skrev det
Quarrel jag svamla inte nu va? Visst var DNA på bägge benen manligt? Eller var DNA från ena benet helt obestämbart även gällande kön?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in