2013-11-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Dessutom observerades spår från en klack till en sko som inte är länkad till ngn person.

Sedan var det andra spår som inte kommit från sko i ödehuset. Det som såg ut som text...ngn aning vad det kan ha kommit från?

2. jag tror mej veta vad det kan vara för mönster! och jag har ringt in och tipsat om det!
Citera
2013-11-03, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är fortfarande ett viktigt indicium då det fortfarande inte finns en rimlig förklaring till VBs blod på tejpen och tejpen på VBs döda kropp.
2. jag tror att kroppen måste ha varit död "ett tag" för att likhundarna ska reagera på liklukt eller dess blod! därför tror jag att VB blev "tejpad" ganska snart efter mordet!
Citera
2013-11-03, 23:32
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det är INTE ALS sant att det Y-kromosomalt DNA som hittades på VBs höger vrist
" med all sannolikhet var KJs"

Det korrekta angående den högra vrist var:
Resultaten talar i någon mån för att DNA:t kommer från Johansson (Grad +1).

Och på vänster vrist:
påvisades Y-kromosomalt DNA, men resultatet kan inte utvärderas för jämförelse mot person.
På den andra topsen kunde Y-kromosomalt DNA inte påvisas.

OCH dessa Y-kromosomalt DNA fynd kunde lika gjärna vara från det där dumhuvud som hittade benen och som både petade på bennen med sin kniv och till och med petade till, åt minstone det ena benet, ned sin fot

Ta och gå och LÄS FUP istället för att sprida osanningar TAK!

Från benen har topsning av vristerna utförts och säkrats som spår (S017 och S018).
Dessa har skickats till SKL för DNA-analys3:

Fup 261:

BD1/316-13/S017 Topsning - vänstra benets vrist
SKL:s materialnr: 201300745703
DNA, standardanalys Materialet utgörs av två tops.

På båda topsen påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för
att blodet/DNA:t på de två topsen kommer från Bangsuan
(Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från
en nära släkting.

DNA, specialanalys,
Y-kromosomalt DNA

De två topsen analyserades ytterligare avseende Y-kromosomalt
DNA (manligt DNA).

På den ena topsen påvisades Y-kromosomalt DNA, men
resultatet kan inte utvärderas för jämförelse mot person.
På den andra topsen kunde Y-kromosomalt DNA inte påvisas.

261 + 262:

BD1/316-13/S018 Topsning - Högra benets vrist
SKL:s materialnr: 201300745704
DNA, standardanalys Materialet utgörs av två tops.

På båda topsen påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för
att blodet/DNA:t på de två topsen kommer från Bangsuan
(Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från
en nära släkting

DNA, specialanalys,
Y-kromosomalt DNA

De två topsen analyserades ytterligare avseende Y-kromosomalt
DNA (manligt DNA).
På den ena topsen påvisades Y-kromosomalt DNA som kan
jämföras mot person. Resultaten talar i någon mån för att DNA:t
kommer från Johansson (Grad +1).
På den andra topsen påvisades Y-kromosomalt DNA, men
resultatet kan inte utvärderas för jämförelse mot person.

Och sen har dom mage till, i avsnittet "Analys och slutsats", at påstå att dessa fund
" talar för ett rimligt händelseförlopp där Johansson har hanterat i vart fall det högra benet efter att det blivit tvättat och då utan skyddshandskar."

Vilket efter min mening närmar sig alvarligt tjänestefel !!!
Det är ju bara den absolut LÄGSTA grad, nämligen +1 det är tal om.
Det kan ju vara vilken som helt man!!!

Är det någon som vet om det är SKL som drar denna "Analys och slutsats", eller är det Dupontarna, förlåt, jag menar dom två åklagarna, som gjör det???

FUP 262
Kristoffer Johanssons dna på den högra vristen (grad +1) talar för ett rimligt
händelseförlopp där Johansson har hanterat i vart fall det högra benet efter att det blivit
tvättat och då utan skyddshandskar.

Jag ljuger ju inte eftersom jag skriver att det är vad jag TROR!
Medan jag läser FUPn kan du ägna dig åt att leta efter stavningskontrollen på din dator.

GRAD 1 - är en hyfsats god träff, inga tjänstefel där inte.
Citera
2013-11-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaffaPancamo
Jo, men mord torde ju vara uteslutet om man samtidigt medger att hon kan ha varit ute och knallat själv 21:00.
Har läst 2 vittnesmål om 2 gälla skrik från KJs lägenheten runt 21 tiden. Grannen N (delar balkong med KJ) var på balkongen större delen av kvällen och hörde TVn och vuxna som småpratade. Han antog att KJs balkongdörr var öppen och minns att han tog ut sina hundar för en promenad den kvällen, men han hörde inte skriken. KJ besökte sitt föräldrahem kl 22, lämnade det 20min senare, för att åka hem och sova. Och lägenheten är utesluten som mordplats... det var hyfsat ljust ute så KJ kan inte dra en medvetslös person till bilen.

Benen var tvättade från blod, sedan har han rört dom och då hittar man hans fingeravtryck på benen. KJ borde sluta ljuga och börja erkänna
Citera
2013-11-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. jag tror att kroppen måste ha varit död "ett tag" för att likhundarna ska reagera på liklukt eller dess blod! därför tror jag att VB blev "tejpad" ganska snart efter mordet!
Tänker du att hon blev tejpad före kroppen blev sköljd?
Citera
2013-11-03, 23:36
Medlem
Vet att detta är OT men vilken otrolig röra i bilen!!!! Det är ju som om alla ägodelar är där! Att komma in och plantera ett bevis i den röran ex på matten kräver ju en fullständig städning!
Citera
2013-11-03, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Att "sätta dit" folk. I vanliga fall brukar det heta "sätta på" folk.

2. Men i fortsättningen så måste du inse att det inte alltid är att kasta sig in i en debatt för att just märka ord.

3. Där har du fel, en likhund markerar visst blod från en människa och kan därutöver även markera för blod från däggdjur, hundar tex.

!. Sätter du på folk här menar du? Mer försök att sätta dig på folk.

2. Ska du lära en gammal hund att sitta menar du???

3. Beror helt på syftet
Citera
2013-11-03, 23:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrutia
Har läst 2 vittnesmål om 2 gälla skrik från KJs lägenheten runt 21 tiden. Grannen N (delar balkong med KJ) var på balkongen större delen av kvällen och hörde TVn och vuxna som småpratade. Han antog att KJs balkongdörr var öppen och minns att han tog ut sina hundar för en promenad den kvällen, men han hörde inte skriken. KJ besökte sitt föräldrahem kl 22, lämnade det 20min senare, för att åka hem och sova. Och lägenheten är utesluten som mordplats... det var hyfsat ljust ute så KJ kan inte dra en medvetslös person till bilen.

Benen var tvättade från blod, sedan har han rört dom och då hittar man hans fingeravtryck på benen. KJ borde sluta ljuga och börja erkänna
Du borde sluta ljuga. Det fanns inga fingeravtryck på benen.
Citera
2013-11-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jag tolkar ett +1 fynd som att de antingen hittat ett partiellt fingeravtryck på benen, vilket förstås lika gärna kan ha kommit från någon samvaro av något slag. Alternativt att det är ett DNA spår och då handlar en +1 sekvens nog inte om något bevis. Har KJ:s släkt varit bosatta i boden sedan säg 100-300 år tillbaka i tiden så är KJ nog genetisk halv eller tredjedels kusin med halva byn. Beviset är alltså väldigt mycket svagare än normalt ifall det är ett DNA+1 bevis och KJ är inföding är Boden än vad ett DNA+1 bevis är i typ Stockholm, GBG och Malmö, med folk från hela världen. Vidare kan ju även ett DNA+1 bevis vara avsatt under deras närmare 5h långa studieseans.
Citera
2013-11-03, 23:50
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:

Precis. Det var DNA som hittades.

Är det specat någonstans i FUP om vilken typ? Svett, blod, sperma........?

Kan inte ha varit särskilt mkt iaf.

Har advokaten eller annan sagt ngt om att det kan vara gammal DNA från tiden innan döden?
Citera
2013-11-03, 23:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Jag tolkar ett +1 fynd som att de antingen hittat ett partiellt fingeravtryck på benen, vilket förstås lika gärna kan ha kommit från någon samvaro av något slag. Alternativt att det är ett DNA spår och då handlar en +1 sekvens nog inte om något bevis. Har KJ:s släkt varit bosatta i boden sedan säg 100-300 år tillbaka i tiden så är KJ nog genetisk halv eller tredjedels kusin med halva byn. Beviset är alltså väldigt mycket svagare än normalt ifall det är ett DNA+1 bevis och KJ är inföding är Boden än vad ett DNA+1 bevis är i typ Stockholm, GBG och Malmö, med folk från hela världen. Vidare kan ju även ett DNA+1 bevis vara avsatt under deras närmare 5h långa studieseans.
DNA är inte fingeravtryck. Och sannolikheten för att det var KJ:s DNA är låg.
Citera
2013-11-03, 23:56
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
DNA är inte fingeravtryck. Och sannolikheten för att det var KJ:s DNA är låg.

Hur var det med DNA:t på andra benet?

Var det ngn korkat journalist som inte kunde tolka ngt denne läst eller?

Var det så att DNA på andra benet kunde inte bevisas vara Kj's eller någon annans ö h t, eller var det fastställt att det verkligen var DNA från en annan man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in