2013-11-03, 22:52
Medlem
Arbetshandsken trodde jag låg i bilen...men i FUP 219 låg det en arbetshandske i toaletten i anslutning till tvätthög.

Är detta den andra handsken eller den blodiga?
Eller ngn annan handske?
Citera
2013-11-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clinder
va?
jag hittar bengt som hort skriken och hans fru som fatt berattat for sig om skriken.
hittar inga andra. kan du ge en sida i fup?
Läs ngt vittne för B, tror det var kvinnan som var på besök hos sin kille
Citera
2013-11-03, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Arbetshandsken trodde jag låg i bilen...men i FUP 219 låg det en arbetshandske i toaletten i anslutning till tvätthög.

Är detta den andra handsken eller den blodiga?
Eller ngn annan handske?
En annan. Det fanns två handskar i bagageutrymmet, sid 312.
Citera
2013-11-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Bortförklarar ingenting,
Jag skrev ingenting om cadaverine, jag skrev att det blir en kemisk förändring i kroppens molekyler efter att man dött o det är den förändringen som en likhund känner när den söker och hittar likvätska.

1. I sådana fall har du inte förstått vad debatten handlar om. Men det är ju bra att du vidimerar att kadaverine ingår i blod och att likhundar därför kan hitta spår av blod, oaktat vilken person som blodet kommer ifrån eller vilket däggdjur. Vilken hund tex.

2. I övrigt befinner sig våra kroppar hela tiden i ett tillstånd av mikroskopiskt sönderfall & uppbyggnad. Det är alltså väldigt svårt att vara på en plats utan att lämna några spår efter sig, när döden inträffar så upphör uppbyggnaden till viss del och sönderfallet accelererar.
Citera
2013-11-03, 22:56
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tycker att du deltar i tråden av ganska själviska skäl, du vill verkligen hitta det som ingen annan hittat och därför jobbar du på spåret MB. Kan du inte ge dig på spåret KJ också, eller tror du att utdelningen inte blir lika stor då? För din del? Tror att du är tillräckligt smart för att inse att allt pekar på KJ, men du bygger halmgubbar i din iver att vara "the deckare".

Det ända jag har att säga till ditt inlägg är:

Tjuv tänker varje människa stjäl...
Citera
2013-11-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Om åklagarna skulle medge att den försvunna sängen kan vara BP, måste de samtidigt revidera sin åsikt om att någon mer var inblandad överhuvudtaget. Att bära bort en mordplats, om man har minsta tvivel, borde vara skyddande av brottsling.

Just åklagare US har tidigare haft ett riktigt stort duo-åklagarmål. Detta handlar om erfarna åklagare som sedan tidigare är vana vid massmedia och presskonferenser. Kolla runt lite, så ser du att även unga, oerfarna kollegor kan se mer avslappnade ut.

Tyvärr har flera i tråden i förväg bestämt sig för att detta mål självklart går i hamn - eftersom det är så kompetenta åklagare och utifrån att Alldén-FUP var så perfekt. Det är just så man aldrig kan bedöma mål. Man måste titta på varje enskilt fall. Det gäller samtliga yrken. Landets mest bortgjorda polisutredare - Seppi P från TQ-fallen lyckades, med lite hjälp, ro i land två GM i Klissbergsmordet.

US fick Car*lins mördare fälld, om du har missat det. Jag tycker att du ska söka och titta på pk's från det målet, gärna från pågående rättegång.

Jag tror ingen bestämt sig för hur rättegången går i land pga kompetenta åk utan man har olika åsikter om vem som är skyldig och hur väl förundersökningen är genomförd. Att det finns brister i FUP är nog många beredda att hålla med om.
Personligen tycker jag de kunde väntat ett tag till med åtal och utrett mer fast det gick kanske inte att göra det, kan inget om sådana regler. Men lite mer kött på benen borde de ha tycker jag.

Car*lin-målet följde jag inte på samma sätt som jag gjort med detta och visste inte att US var åk heller i det men ska kolla
Citera
2013-11-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fte
Om det dessutom är samma man som sett KJ + 1 bära ut något så verkar det handla om mytomani vilket skulle innebära att alla vitnessmål från denna person är mer eller mindre lögn.

Åklagarna förhöll sig också kallsinniga - frågan är vad han sett och vem.

Tror det är helt fabricerat i hans egen hjärna.
Citera
2013-11-03, 23:12
Medlem
Dessutom observerades spår från en klack till en sko som inte är länkad till ngn person.

Sedan var det andra spår som inte kommit från sko i ödehuset. Det som såg ut som text...ngn aning vad det kan ha kommit från?
Citera
2013-11-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. I sådana fall har du inte förstått vad debatten handlar om. Men det är ju bra att du vidimerar att kadaverine ingår i blod och att likhundar därför kan hitta spår av blod, oaktat vilken person som blodet kommer ifrån eller vilket däggdjur. Vilken hund tex.

2. I övrigt befinner sig våra kroppar hela tiden i ett tillstånd av mikroskopiskt sönderfall & uppbyggnad. Det är alltså väldigt svårt att vara på en plats utan att lämna några spår efter sig, när döden inträffar så upphör uppbyggnaden till viss del och sönderfallet accelererar.

Är du bara här för att märka ord och sätta dit folk? Riktiga fjortisfasoner, verkligen.

Jag skrev att jag har inte nämnt cadaverine, sen hur du tolkar det är helt upp till dig. En likhund som letar efter liklukt markerar inte blodspill från en levande människa om inte det är syftet med söket
Citera
2013-11-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
När påsen behövdes den 18/5 så hade nog ansiktet torkat.

2. har vi kommit fram till att det var det datumet påsen sattes över hennes huvud?
Citera
2013-11-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Absolut inte. Han såg något på kanal 6 - efter VB gått - och tippade samtidigt i sig en hel del öl.

har lite svårt att tro att han lyckades slurpa i sig 5 öl på en halvtimme!!
Citera
2013-11-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Är du bara här för att märka ord och sätta dit folk? Riktiga fjortisfasoner, verkligen.

Jag skrev att jag har inte nämnt cadaverine, sen hur du tolkar det är helt upp till dig. En likhund som letar efter liklukt markerar inte blodspill från en levande människa om inte det är syftet med söket

1. Att "sätta dit" folk. I vanliga fall brukar det heta "sätta på" folk.

2. Men i fortsättningen så måste du inse att det inte alltid är att kasta sig in i en debatt för att just märka ord.

3. Där har du fel, en likhund markerar visst blod från en människa och kan därutöver även markera för blod från däggdjur, hundar tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in