Citat:
Ursprungligen postat av
Minimoi
Om åklagarna skulle medge att den försvunna sängen kan vara BP, måste de samtidigt revidera sin åsikt om att någon mer var inblandad överhuvudtaget. Att bära bort en mordplats, om man har minsta tvivel, borde vara skyddande av brottsling.
Just åklagare US har tidigare haft ett riktigt stort duo-åklagarmål. Detta handlar om
erfarna åklagare som sedan tidigare är
vana vid massmedia och presskonferenser. Kolla runt lite, så ser du att även unga, oerfarna kollegor kan se mer avslappnade ut.
Tyvärr har flera i tråden i förväg bestämt sig för att detta mål självklart går i hamn - eftersom det är så kompetenta åklagare och utifrån att Alldén-FUP var så perfekt. Det är just så man aldrig kan bedöma mål. Man måste titta på varje enskilt fall. Det gäller samtliga yrken. Landets mest bortgjorda polisutredare - Seppi P från TQ-fallen lyckades, med lite hjälp, ro i land två GM i Klissbergsmordet.
US fick Car*lins mördare fälld, om du har missat det. Jag tycker att du ska söka och titta på pk's från det målet, gärna från pågående rättegång.

Jag tror ingen bestämt sig för hur rättegången går i land pga kompetenta åk utan man har olika åsikter om vem som är skyldig och hur väl förundersökningen är genomförd. Att det finns brister i FUP är nog många beredda att hålla med om.
Personligen tycker jag de kunde väntat ett tag till med åtal och utrett mer fast det gick kanske inte att göra det, kan inget om sådana regler. Men lite mer kött på benen borde de ha tycker jag.
Car*lin-målet följde jag inte på samma sätt som jag gjort med detta och visste inte att US var åk heller i det men ska kolla