Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Värst vad ni verkar tro att det är en riktig morsa. Om det skall vara en mor till något av syskonparen som vi fått se i serien snackar vi en kvinna 60+ som gärningsman. Med undantag för Niklas och Linus mor men hon är död + ologisk GM.

Nikolais chattnamn var ju stressed out dad och han verkade inte ha några kids.

Jag tänker att det kan handla om en symbolisk "mother", eller att det här med just "three" kommer att visa sig i antalet offer eller gärningsmän eller på annat sätt vara betydelsefullt. Inte att det handlar om en gammal arg mamma i pensionsåldern....samtidigt har du ju rätt i att "stressed out dad" inte verkade ha någon verklighetskoppling till Julians livssituation/identitet.
Citera
2013-11-03, 20:04
Medlem
Eller att barnen är olika planer. Vi vet ju att en plan var upplagd efter "födelse", "skolavslutning" osv. Möjligheterna är oändliga.
Citera
2013-11-03, 22:04
Medlem
Känner mig så här nu Vad händer? Att pappan på något sätt är inblandad är väl åtminstone klart. Men jag förstår inte kopplingen mellan å ena sidan miljöaktivister och å andra sidan någon form av medicinska tester.
Citera
2013-11-03, 22:04
Medlem
Lite tankar såhär direkt efter avsnittet:

Oliver tänder på sin syster?

Är Lauras pappa skum? Jag vet att han påstod att det var eftertanke om dottern, men det känns som att det är nåt mer med honom.

Saga är alltså inte förälskad i sin kille? Jag tänkte redan förra veckan att deras förhållande kommer att spricka, och efter hur dåligt det gick mellan dom idag så känner jag än säkrare på det. Saga behöver någon som är mer som hon själv, nån som har mer gemensamt med henne och som förstår sig bättre på hennes egenheter.
Citera
2013-11-03, 22:08
Medlem
Moff .. es avatar
Blir mer o mer invecklat... känns som man missat ett eller två avsnitt.
Vem var t.ex. pedofilen?
Citera
2013-11-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen

Är Lauras pappa skum? Jag vet att han påstod att det var eftertanke om dottern, men det känns som att det är nåt mer med honom.

Saga är alltså inte förälskad i sin kille? Jag tänkte redan förra veckan att deras förhållande kommer att spricka, och efter hur dåligt det gick mellan dom idag så känner jag än säkrare på det. Saga behöver någon som är mer som hon själv, nån som har mer gemensamt med henne och som förstår sig bättre på hennes egenheter.

Jag tror att saga och martin skulle passa ihop. Men Jag tror inte att det kommer att hända något mellan dem, möjligtvis i sista avsnittet i sista säsongen. Martin accepterar henne som hon är. Och jag tycker mig märka att Saga blir mer och mer svartsjuk och har känslor för Martin.
Citera
2013-11-03, 22:30
Medlem
Citat:

Saga är alltså inte förälskad i sin kille? Jag tänkte redan förra veckan att deras förhållande kommer att spricka, och efter hur dåligt det gick mellan dom idag så känner jag än säkrare på det. Saga behöver någon som är mer som hon. själv, nån som har mer gemensamt med henne och som förstår sig bättre på hennes egenheter.

Det känns ju som att lauras pappa är inblandad, hur skulle annars hen som rövade bort henne veta någonting om henne. Som tex vart hon befann sig med mera.
Citera
2013-11-03, 22:37
Medlem
snapphonas avatar
Jag har svårt att ta till mig Sagas och sambons "kärlekshistoria", eftersom det känns alltför osannolikt att han skulle falla för henne från första början. Hon är alldeles för "stel" och olik honom, han verkar ju vara raka motsatsen. Det känns inte realistiskt att han skulle ha blivit "jättekär" i henne, när hon är som hon är.

Däremot stämmer det att Saga skulle behöva nån som är mer som hon, då hon är alldeles för fyrkantig och har svårt att anpassa sig till andra, förstå andra etc. Det finns en anledning till att många med Aspberger har svårt att träffa någon eller få till fungerande relationer.

Däremot är jag inte säker på att Saga och Martin skulle passa bättre ihop som par. Att de funkar så bra ihop som kolleger är nog snarare FÖR ATT de inte är ett par. Just FÖR ATT de inte har en privat relation. Just därför kan Martin också acceptera Saga som hon är, "stå ut" med henne samt uppskatta hennes positiva sidor. De kan stötta varandra, för de behöver aldrig engagera sig känslomässigt i varandra på samma sätt som man gör med en partner, eller när man bor ihop etc.
Citera
2013-11-03, 22:39
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalais179
Det känns ju som att lauras pappa är inblandad, hur skulle annars hen som rövade bort henne veta någonting om henne. Som tex vart hon befann sig med mera.

Laura har ju blivit utsatt för ett mordförsök tidigare på sjukhuset. Giftet som dödade hennes ex-flickvän. (Lärarinnan). Och hon har ju haft polisbevakning sedan dess. Däremot kan det inte vara en slump att vem som än ville angripa henne och "tysta" henne, dök upp just nu. Nej, pappan måste vara inblandad på något sätt!
Citera
2013-11-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapphona
Laura har ju blivit utsatt för ett mordförsök tidigare på sjukhuset. Giftet som dödade hennes ex-flickvän. (Lärarinnan). Och hon har ju haft polisbevakning sedan dess. Däremot kan det inte vara en slump att vem som än ville angripa henne och "tysta" henne, dök upp just nu. Nej, pappan måste vara inblandad på något sätt!

Jag funderar på om pappan visste att det fanns gift på rummet, att han sände upp lärarinnan med flit för att hon skulle dö? Kanske hoppades han att hennes död skulle avskräcka dottern från att berätta för polisen?
Citera
2013-11-03, 22:44
Medlem
snapphonas avatar
Kan Oliver vara Mother of three? Har han definitivt motiv, åtminstone för de medicinska experimenten, eftersom han verkar både besatt av sin syster och i hemlighet kåt på henne. Och nu är hon döende...
Han kanske försöker rädda henne till varje pris?

Dessutom: Hade inte Mats Stenberg och Victoria en romans när de var unga? Oliver kanske var svartsjuk och har därför dragit in / utnyttjat Stenberg? Han kanske helt enkelt hatar allt och alla som försöker ta hans älskade Victoria ifrån honom. Systern som han själv aldrig kan få... Och nu försöker han rädda henne. Han verkar ju inte riktigt psykiskt frisk, så visst skulle han kunna ligga bakom allt.

Dessutom var förra säsongens mördare dansk, så jag gissar att de nuvarande (om det nu bara är EN person som ligger bakom) är svensk?
Citera
2013-11-03, 22:46
Medlem
snapphonas avatar
Citat:
Jag funderar på om pappan visste att det fanns gift på rummet, att han sände upp lärarinnan med flit för att hon skulle dö? Kanske hoppades han att hennes död skulle avskräcka dottern från att berätta för polisen?

Han lär ju knappast ha velat döda sin dotter. Men något skumt är det definitivt med honom.

Men ja, han kan vara bakom giftet och det var i så fall definitivt inte ämnat för Laura, utan lärarinnan.

Vem skulle förresten annars kunna knalla in på sjukhuset - osedd - och lägga dit det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in