2013-11-02, 14:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Flashback kan sannerligen erbjuda nya sensationer: här i tråden får vi t ex uppleva en äkta nazist som tv-kritiker av amerikansk populärkulturell skräp-tv. Domen: tummen ner - "besudlat av judar"!

Jag måste säga att jag blir lite intresserad av senaste säsongen just på grund av detta. Är säsongen ovanligt politiskt korrekt? Innehåller den "rasblandning"?

Säsong 2 var dålig tyckte jag. Jag funderade på att hoppa 3:an. Men nu måste jag fan se den ändå.
Hela säsongen är ju ett tema i "white guilt" och hat mot vita, att vi vita ska må dåligt av att det eventuellt någon gång i historien skedde ett mord på en neger av vita (som om negrer aldrig dödat vita).

Dom kan ju lika gärna visa sånt här också, så blir det inte så vinklat:
http://www.youtube.com/watch?v=DnAFCLGWl_Y
Senast redigerad av NirvanA 2013-11-02 kl. 15:08.
Citera
2013-11-02, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej, nu lägger jag ner denna serie, så jävla besudlad av judar så det finns inte.

Synd då de 2 andra säsongerna var helt OK

En man av ditt ord är du då inte eftersom du skulle lägga ner denna serie redan förra veckan. Jag antar att vi kommer ha dig i tråden även nästa fredag eller lördag för att du ska spy ut lite mer smörja om judekonspirationer innan du säger att du lägger ner serien?

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Flashback kan sannerligen erbjuda nya sensationer: här i tråden får vi t ex uppleva en äkta nazist som tv-kritiker av amerikansk populärkulturell skräp-tv. Domen: tummen ner - "besudlat av judar"!

Jag måste säga att jag blir lite intresserad av senaste säsongen just på grund av detta. Är säsongen ovanligt politiskt korrekt? Innehåller den "rasblandning"?

Säsong 2 var dålig tyckte jag. Jag funderade på att hoppa 3:an. Men nu måste jag fan se den ändå.

Egentligen ska man bara skita i NirvanA, hittar judekonspirationer i allt hen ser och läser. Maken till jobbigare person får man leta efter.

Jag skulle inte säga att den är ovanligt politiskt korrekt men man kan inte heller beskylla den för att vara okontroversiell på något sätt. Kan bli rätt tröttsamt med alla pekpinnar som ges i varje avsnitt, men det är ju så Ryan Murphy fungerar.
Citera
2013-11-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
En man av ditt ord är du då inte eftersom du skulle lägga ner denna serie redan förra veckan. Jag antar att vi kommer ha dig i tråden även nästa fredag eller lördag för att du ska spy ut lite mer smörja om judekonspirationer innan du säger att du lägger ner serien?

Egentligen ska man bara skita i NirvanA, hittar judekonspirationer i allt hen ser och läser. Maken till jobbigare person får man leta efter.

Jag skulle inte säga att den är ovanligt politiskt korrekt men man kan inte heller beskylla den för att vara okontroversiell på något sätt. Kan bli rätt tröttsamt med alla pekpinnar som ges i varje avsnitt, men det är ju så Ryan Murphy fungerar.

problemet när man slutar se saker på ett sätt är att man inte kan sluta se dem på sagda sätt, "once it has been seen it can not be unseen". läs media och förstå vad som inte skrivs.
Citera
2013-11-03, 03:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
problemet när man slutar se saker på ett sätt är att man inte kan sluta se dem på sagda sätt, "once it has been seen it can not be unseen". läs media och förstå vad som inte skrivs.

Nu är inte detta rätt ställe att diskutera detta på: men bara för att jag väljer att inte ta upp den aspekten när jag diskuterar något betyder det inte att jag slukar allt med hull och hår. Det jobbiga med personer som blir så jävla insnöade på liknande grejor är att de bara diskuterar detta. Rolig diskussion det blir om det enda som skrivs är "aaah jävla judejävlar som ska propagera för promiskuitet och rasblandning, ska ha med homosexuella relationer och tidelag i allting samt trycka in 'white guilt" i allt de gör!". Liksom ja, vi fattar att personen tycker på det sättet men följ inte serien då eftersom den tydligen inte går hem hos dig. Det är ungefär som att man tvingar sig själv att se på serien bara för att hitta saker att klaga på och är det verkligen roligt? Ok, jag gör det själv ibland när jag inte är nöjd med en serie, men då hittar jag ändå ljusglimtar som får mig att stanna kvar. Nu blir det ju bara ett evigt raljerande om homosexuella, negrer, vit skam, judar och fan och hans moster.
Citera
2013-11-03, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
när jessica langes karaktär, en till synes skrupelfri kvinna som gör allt i jakten på att hitta en källa till sin ungdom, även mord, påpekar för den borde-vara-död-men-är-i-allra-högsta-grad-levande madame LaLaurie hur hon inte tål rasism, och där den senare även blir kallad slav, hon får rollen som betjänt, till den feta negern queenie, som är så mycket övergödd gris att man undrar hur benen hennes kan bära henne, och där hon även, med sitt liv räddar LaLaurie genom att försöka pulla sig och inbjuda till sex med en minotaur, då är det väldigt svårt att inte se en agenda med programmet.

en annan sak, är det någon här har som har sett norman bates hotel, den nyproducerade serien? vera farmiga, knulldockan taissas äldre syster, verkar ha ett incestuöst förhållande till sin son, precis som kyle's morsa till honom. är det någon grej för farmigas? "alltså, jag tar bara rollen om det är incest inblandat på något sätt"

Helsicke, är dom systrar, skiljer ju fan 21 år dom emellan, snacka om "sladdisar"
Citera
2013-11-03, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Helsicke, är dom systrar, skiljer ju fan 21 år dom emellan, snacka om "sladdisar"

Du vet om att de kommer från en familj med sju barn där Vera är näst äldst och Taissa är yngst?
Citera
2013-11-03, 18:29
Medlem
dannywtfs avatar
Jag tycker att säsongen börjar arta sig lite nu. Det börjar hända saker och då jag är en skräcknörd av rang så måste jag säga att avsnittet inte kunde ha slutat bättre än vad det gjorde.
Citera
2013-11-03, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Jag tycker att säsongen börjar arta sig lite nu. Det börjar hända saker och då jag är en skräcknörd av rang så måste jag säga att avsnittet inte kunde ha slutat bättre än vad det gjorde.

Tyvärr är det för lite skräck och för mycket drama just nu. Tycker att andra säsongen gjorde ett bättre jobb med att vara just en skräckserie.
Citera
2013-11-03, 20:17
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Tyvärr är det för lite skräck och för mycket drama just nu. Tycker att andra säsongen gjorde ett bättre jobb med att vara just en skräckserie.

Hmm... Såg vi samma avsnitt? Andra säsongen var mer "in your face-horror" med tanke på var den utspelade sig och så, men voodoo, zombier och halshuggningar är precis vad jag gillar i en skräckserie.

Edit: Jag gillade alltså mer det här med övernaturliga element än handligen kring psykhemmet i säsong 2.
Citera
2013-11-03, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Hmm... Såg vi samma avsnitt? Andra säsongen var mer "in your face-horror" med tanke på var den utspelade sig och så, men voodoo, zombier och halshuggningar är precis vad jag gillar i en skräckserie.

Edit: Jag gillade alltså mer det här med övernaturliga element än handligen kring psykhemmet i säsong 2.

Kändes inte som att jag blev så rädd över att en voodooprästinna väcker upp några zombies. Serien består väl nästan bara av drama just nu? Zoes handling kring hennes odöda pojkvän, Fionas kamp om att fortsätta vara ung/"the Supreme" och Cordelia som kämpar för att bli gravid. Sen har vi en liten kamp mellan häxor och voodooprästinnor som jag hoppas ska trappas upp i kommande avsnitt. Helt ok serie, men skräck vill jag då inte kalla det.
Citera
2013-11-07, 15:07
Medlem
Chew1907s avatar
Rätt bra avsnitt idag igen.
Citera
2013-11-07, 18:08
Medlem
Man märker ju att Evan Peters, Dylan McDermott, Zachary Quinto, ja i stort sett alla som man inte sett av än i SO3 (förutom Evan, som verkar ha fått en riktig skitroll nu) var de som gjorde den här serien värd att kolla på. Sämsta säsongen utan tvekan. (så här långt iaf)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in