Är väldigt besviken på säsongen än så länge. Kathy Bates och Jessica Lange håller upp nivån men övriga huvudkaraktärer känns mest som utfyllnad. Har gäspat mig igenom scenerna med Evan Peters, Taissa Formiga och Emma Roberts så här långt. Gillade första två säsongerna, speciellt tvåan. Känns som stämningen var mycket mörkare i dom jämfört med denna.
För att utveckla: Är det bara jag som känner att ett gäng tonårsbrudar med superkrafter som blir betuttade i diverse killar inte känns vare sig originellt eller särskilt engagerande för någon som är över 25? Evan Peters har tydligen blivit något som liknar en zombie? Sedan har vi Sarah Paulson där handlingen hittills kretsar kring att hon ska bli med barn. *gäsp*
Inräknat avsnitt 3 eller du pratar bara om avsnitt 1 och 2?
Pizzan är beställd så det blir snart att åka av.
Senast redigerad av Chew1907 2013-10-24 kl. 12:59.
Jag tycker att säsong 3 har börjat fantastiskt bra!
Skönt att se en serie där så många starka kvinnor får ta plats. Det är verkligen ovanligt.
Håller med! Roligt att se på en serie som innehåller många starka kvinnor och som inte riktar sig enbart till kvinnor. Blir omväxlande att se på
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Håller med dig. I säsong 1 och 2 lämnades man alltid med ouppklarade frågor och funderingar för att överraskas av tvister och mystik, allt inom en röd tråd av något. Nu är det inte mer spänning... än en regelrätt såpopera?!
Med detta inte sagt att jag inte gillar serien, men säsong 1 och 2 var starka.
Yes, känns lite mer som en såpopera denna säsongen. Säsong 1 och 2 kändes mer som att man utforskade en underlig händelse/ett mystiskt fenomen eller något liknande. Gillar fortfarande serien och kommer så klart att följa denna säsongen men för mig känns det som att det går så snabbt framåt just nu, ska de hålla samma tempo över typ 10 avsnitt till kommer de ha spelat ut alla kort innan avsnitt 6.
Citat:
Ursprungligen postat av oceanwave
Är väldigt besviken på säsongen än så länge. Kathy Bates och Jessica Lange håller upp nivån men övriga huvudkaraktärer känns mest som utfyllnad. Har gäspat mig igenom scenerna med Evan Peters, Taissa Formiga och Emma Roberts så här långt. Gillade första två säsongerna, speciellt tvåan. Känns som stämningen var mycket mörkare i dom jämfört med denna.
För att utveckla: Är det bara jag som känner att ett gäng tonårsbrudar med superkrafter som blir betuttade i diverse killar inte känns vare sig originellt eller särskilt engagerande för någon som är över 25? Evan Peters har tydligen blivit något som liknar en zombie? Sedan har vi Sarah Paulson där handlingen hittills kretsar kring att hon ska bli med barn. *gäsp*
Bates och Lange är de två som tillför något till serien än så länge. Lily Rabe har varit godkänd, får se om Frances Conroy kan höja ribban lite i nästa avsnitt. Annars håller jag med dig om Peters, Formiga och Roberts. Känns verkligen som bottennapp, samt hon som spelar Queenie. Känns mera "glättigt" denna säsong, jag hade hoppats på en lika mörk ton som i andra säsongen.
Handlingen än så länge är väldigt tråkig och oengagerad. En säsong med häxor kan göras väldigt mycket bättre än fyra tonårshäxor som trånar efter killar, en fet voodoohäxa som vill ha sex med tjurar, en zombiekille som har sex med mamman eller världens mest tråkiga och slätstrukna häxa som vill ha en unge.
Citat:
Ursprungligen postat av Chew1907
Lite sämre avsnitt efter de två inledande avsnitten men tyckte fortfarande det var helt okej.
Incest incest, familjefest.
Tycker det var lite bättre än andra avsnittet men lite sämre än första. Incest och tidelag i ett och samma avsnitt, han bjuder verkligen på kontroversiella ämnen den där Murphy!
Avslutade precis S2 & avskydde alien grejen som kändes helt felplacerad & onödig.
Ogillade Dylan Mcdermott i S2 men blev imponerad av utseendelyftet på Frances Conroy som spelade angel of death.
Slutet kändes lite antiklimax men serien dög, däremot så känns inte S3 så lockande av det lilla jag läst om det men man kan ju alltid hoppas.
Tyckte avsnittet var bara även fast det inte hände så mycket, gav mest backstoryn om diverse saker.
Hank dock, WHAT THE FUCK?
Håller med. Ser dock inte någon röd tråd än så länge. Är det kriget mellan häxor och voodooprästinnor som ska vara själva huvudhandlingen? Ganska tråkigt isf.
Hank verkar vara riktigt jävla skadad. Är han någon typ av "agent" eller bara redigt sjuk i huvudet?
Flashback kan sannerligen erbjuda nya sensationer: här i tråden får vi t ex uppleva en äkta nazist som tv-kritiker av amerikansk populärkulturell skräp-tv. Domen: tummen ner - "besudlat av judar"!
Jag måste säga att jag blir lite intresserad av senaste säsongen just på grund av detta. Är säsongen ovanligt politiskt korrekt? Innehåller den "rasblandning"?
Säsong 2 var dålig tyckte jag. Jag funderade på att hoppa 3:an. Men nu måste jag fan se den ändå.
Flashback kan sannerligen erbjuda nya sensationer: här i tråden får vi t ex uppleva en äkta nazist som tv-kritiker av amerikansk populärkulturell skräp-tv. Domen: tummen ner - "besudlat av judar"!
Jag måste säga att jag blir lite intresserad av senaste säsongen just på grund av detta. Är säsongen ovanligt politiskt korrekt? Innehåller den "rasblandning"?
Säsong 2 var dålig tyckte jag. Jag funderade på att hoppa 3:an. Men nu måste jag fan se den ändå.
när jessica langes karaktär, en till synes skrupelfri kvinna som gör allt i jakten på att hitta en källa till sin ungdom, även mord, påpekar för den borde-vara-död-men-är-i-allra-högsta-grad-levande madame LaLaurie hur hon inte tål rasism, och där den senare även blir kallad slav, hon får rollen som betjänt, till den feta negern queenie, som är så mycket övergödd gris att man undrar hur benen hennes kan bära henne, och där hon även, med sitt liv räddar LaLaurie genom att försöka pulla sig och inbjuda till sex med en minotaur, då är det väldigt svårt att inte se en agenda med programmet.
en annan sak, är det någon här har som har sett norman bates hotel, den nyproducerade serien? vera farmiga, knulldockan taissas äldre syster, verkar ha ett incestuöst förhållande till sin son, precis som kyle's morsa till honom. är det någon grej för farmigas? "alltså, jag tar bara rollen om det är incest inblandat på något sätt"
Senast redigerad av MeNeFrego 2013-11-02 kl. 10:43.