2013-11-03, 16:28
Medlem
Konservatics avatar
Vad tror vi för övrigt gällande den knop som knutits på paketet ? Är det möjligt att fs gjort även denna till båten ? Alla personer kan inte göra knopar , man bör ha gjort någonslags knop på linan till wakeboarden exempelvis

Vidare är det konstigt att fs mindes så många detaljer när han skrev här på forumet när han inte mindes ett skvatt under förhören
Citera
2013-11-03, 16:32
Medlem
Konservatics avatar
Vet ej om denna har varit uppe men den kastar också lite ljus över vittnet och bevisen , inte undra på att Hansson vill avvakta när åklagaren uttalar sig på det viset
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17768192.ab
Citera
2013-11-03, 16:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
/.../ Jag finner det orimligt att mördaren åkt dit i kalsongerna mitt i natten och dumpat något mitt emot en välbesökt toalett, när hela Svartedalen ligger runt knuten.Detta styrks av ett i övrigt mycket förslaget efterbrottsbeteende, samt av att det inte finns några spår i bilen, eller att den är städad, eller att likhund inte markerar.
Jag är benägen att hålla med dig; varför inte nyttja buskagen kring huset i Övre Röra, alt. på vägen till fyndplatsen - om inte annat så för att vinna tid?

Mitt tidigare argument om att gm varit rädd för att hans "överskottsmaterial" skulle välta i sin kasse i baksätet bredvid det väl paketerade liket, har både svaghet och styrka: Det är inte någon knagglig väg till rastplatsen, men utflykten, om än av kortare slag, måste ändå anses vara till nackdel för gm genom att han förlorar "liktid".

I gm:s överväganden måste också ha ingått att han prioriterat att köra ut såväl inplastat lik som de övriga saker han omgående velat ha bort från sovrummet. Dock: Han kommer genom att åka till rastplatsen att förlora mer än 20 min. - Det är egentligen 10 min för mycket, räknat från återkomsten till Övre Röra och den vidare, c:a 10 min långa färden till fyndplatsen - men därmed inte sagt att det inte kan gå vägen. - Iklädd röda kalsonger, flaxig och stirrig, kan han i det läget ha kommit att fatta mindre övertänkta beslut.
Citera
2013-11-03, 16:53
Bannlyst
Skarvkvist är het på bollen:

http://www.svt.se/nyheter/sverige/uppgifter-till-svt-vittne-sag-kroppen-i-bilen
Citat:
– Det finns ett vittne som har sett den misstänkte på natten efter mordet. Han har lämnat uppgifter som stämmer in på att den misstänkte har kroppen i bilen, säger chefsåklagare

Han säger nu att det är FS i bilen som vittnet har sett.
Antingen så skarvar Skarvkvist, eller så har LJ hörts och vittnat om detta.

Väl tidigt att gå ut med något sådant under pågående förundersökning...men helt i enlighet med hur PÅK har betett sig. Skarvkvist har bråttom att döma FS i media, innan rättegång är påbörjad ens.
Citera
2013-11-03, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
- Iklädd röda kalsonger, flaxig och stirrig, kan han i det läget ha kommit att fatta mindre övertänkta beslut.

Ja, eller så var det någon annan som hade spillt kaffe på sig. Då kan man flaxa och bli stressad, samt springa runt i kalsonger och städa ur bilen.

Tror du Polisen har sett några kläder i omgivningen ?
Citera
2013-11-03, 17:01
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ja, eller så var det någon annan som hade spillt kaffe på sig. Då kan man flaxa och bli stressad, samt springa runt i kalsonger och städa ur bilen.

Slänger du alltid kläder du spillt på?
Citera
2013-11-03, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flisan007
Slänger du alltid kläder du spillt på?

Är det kläder som man inte är rädd om så gör man väl det. Kaffe går ju sällan bort från vitt tex.
Kläderna kan han också valt att använt som trasa för att rädda bilen.
Citera
2013-11-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag är benägen att hålla med dig; varför inte nyttja buskagen kring huset i Övre Röra, alt. på vägen till fyndplatsen - om inte annat så för att vinna tid?

Mitt tidigare argument om att gm varit rädd för att hans "överskottsmaterial" skulle välta i sin kasse i baksätet bredvid det väl paketerade liket, har både svaghet och styrka: Det är inte någon knagglig väg till rastplatsen, men utflykten, om än av kortare slag, måste ändå anses vara till nackdel för gm genom att han förlorar "liktid".

I gm:s överväganden måste också ha ingått att han prioriterat att köra ut såväl inplastat lik som de övriga saker han omgående velat ha bort från sovrummet. Dock: Han kommer genom att åka till rastplatsen att förlora mer än 20 min. - Det är egentligen 10 min för mycket, räknat från återkomsten till Övre Röra och den vidare, c:a 10 min långa färden till fyndplatsen - men därmed inte sagt att det inte kan gå vägen. - Iklädd röda kalsonger, flaxig och stirrig, kan han i det läget ha kommit att fatta mindre övertänkta beslut.

(fetning ovan adderad)

Ja, flaxig, stirrig, fortfarande kvar/återvänd till det psykotiska tillstånd som föregått (?)/han befann sig i under gärningen.

Knappast ett rationellt, "förslaget" tillstånd precis...

Bitarna faller på plats!
Citera
2013-11-03, 17:15
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Är det kläder som man inte är rädd om så gör man väl det. Kaffe går ju sällan bort från vitt tex.
Kläderna kan han också valt att använt som trasa för att rädda bilen.
Snarare åker man runt i kalsonger för att man handlar irrationellt efter att man mördat någon, och inte hinner med såna trivialiteter som att sätta kläder på sig på sommaren, när det inte är alltför kallt ute.
Citera
2013-11-03, 17:16
Medlem
Citat:

Klä av sig i kalsongerna för att man spillt kaffe?

Uppträda på offentlig plats i kalsongerna för att man spillt kaffe?

Högst osannolikt...
Citera
2013-11-03, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen

Högst osannolikt...

Den här personen kunde inte ha jeans på sig efter en kaffeolycka. Ganska känt fall.
Hon ville hoppa ur bilen fastän hon körde i 90.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10314887.ab
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-03 kl. 17:23.
Citera
2013-11-03, 17:22
Medlem
Flisan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen

Högst osannolikt...
Ja Fnurrans försök att bortförklara det som är solklara bevis för att FS är skyldig är rent skrattretande. Undrar om hen tror att de som dömer i HR kommer att ta hens svamlerier som att FS inte kan anses skyldig bortom allt tvivel?
Vad är annars agendan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in