Citat:
Ursprungligen postat av
Fnurra-pa-traden
/.../ Jag finner det orimligt att mördaren åkt dit i kalsongerna mitt i natten och dumpat något mitt emot en välbesökt toalett, när hela Svartedalen ligger runt knuten.Detta styrks av ett i övrigt mycket förslaget efterbrottsbeteende, samt av att det inte finns några spår i bilen, eller att den är städad, eller att likhund inte markerar.
Jag är benägen att hålla med dig; varför inte nyttja buskagen kring huset i Övre Röra, alt. på vägen till fyndplatsen - om inte annat så för att vinna tid?
Mitt tidigare argument om att gm varit rädd för att hans "överskottsmaterial" skulle välta i sin kasse i baksätet bredvid det väl paketerade liket, har både svaghet och styrka: Det är inte någon knagglig väg till rastplatsen, men utflykten, om än av kortare slag, måste ändå anses vara till nackdel för gm genom att han förlorar "liktid".
I gm:s överväganden måste också ha ingått att han prioriterat att köra ut såväl inplastat lik som de övriga saker han omgående velat ha bort från sovrummet. Dock: Han kommer genom att åka till rastplatsen att förlora mer än 20 min. - Det är egentligen 10 min för mycket, räknat från återkomsten till Övre Röra och den vidare, c:a 10 min långa färden till fyndplatsen - men därmed inte sagt att det inte kan gå vägen. - Iklädd röda kalsonger, flaxig och stirrig, kan han i det läget ha kommit att fatta mindre övertänkta beslut.