Citat:
Jag utgår från att du och Q tillhandahåller HELA banden och inte bara de små fragment av desamma som kan tänkas vara FS till gagn (vilket tveklöst varit en rutin i den äldre Marinatråden.) Ungefär som att FS suttit som redigerare för vad som varit ok att släppa till flashbackpöbeln.
För inte är det väl så att ni båda (samt FS) endast bryr er om FS intressen och struntar totalt i omsorgen av Marinas anhöriga eller att RÄTT mördare fälls?
Här går att visa en god gest genom att i sin helhet, delge det material ni sitter på. För tänk om de sanningssökande och rättsvårdande myndigheterna inte sparat några band. Har för mig de är skyldiga att gallra efter en kort tid.
För inte är det väl så att ni båda (samt FS) endast bryr er om FS intressen och struntar totalt i omsorgen av Marinas anhöriga eller att RÄTT mördare fälls?
Här går att visa en god gest genom att i sin helhet, delge det material ni sitter på. För tänk om de sanningssökande och rättsvårdande myndigheterna inte sparat några band. Har för mig de är skyldiga att gallra efter en kort tid.Nu tänker jag inte förvanska vittnesmål eller manipulera rättsväsendet, till skillnad från vad utredande Poliser & Riksåklagaren sysselsatt sig med.
Skulle banden behövas så finns dem i tryggt förvar hos mig
Citat:
Känns det inte läskigt för dig att sia om framtiden, när du aldrig får rätt?
Ja, det är bra att allt tas om nu, när vi vet vad som till slut hände med Marina. Tidigare har detta inte kunnat göras på ett korrekt sätt och FS har med rätta blivit friad.
Nu får advokat MH visa vad han går för... Det ska oavsett utgång bli mycket spännande.
Tidigare i detta mål har hans kompetens knappast prövats.
Jag tror fortfarande att en stor anledning till HD:s positiva besked är att PÅK haft rätt hela tiden.
På varje punkt.
Ja, det är bra att allt tas om nu, när vi vet vad som till slut hände med Marina. Tidigare har detta inte kunnat göras på ett korrekt sätt och FS har med rätta blivit friad.
Nu får advokat MH visa vad han går för... Det ska oavsett utgång bli mycket spännande.
Tidigare i detta mål har hans kompetens knappast prövats.
Jag tror fortfarande att en stor anledning till HD:s positiva besked är att PÅK haft rätt hela tiden.
På varje punkt.
Det känns inte läskigt, jag tar inte detta personligt eller känslomässigt.
Jag känner dock empati för inblandade vittnen och anhöriga där allt skall rivas upp.
För helt ärligt så är det ju en rättvis dom vi eftersträvar och inte ett straff, eller ?
Nya tårar kommer fällas, allt pga. Polisens återkommande misstag.
Det senaste är kan du läsa i FUP391:
Citat:
Ingen konfrontation är gjord. Nu är den verkanslös.
Lennart skulle kunna känna igen mannen om han såg honom igen.
Lite återretoriskt så undrar jag vad du har för känslor inför detta misstag, gjorde PÅK rätt ?