2013-11-03, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Jag utgår från att du och Q tillhandahåller HELA banden och inte bara de små fragment av desamma som kan tänkas vara FS till gagn (vilket tveklöst varit en rutin i den äldre Marinatråden.) Ungefär som att FS suttit som redigerare för vad som varit ok att släppa till flashbackpöbeln.

För inte är det väl så att ni båda (samt FS) endast bryr er om FS intressen och struntar totalt i omsorgen av Marinas anhöriga eller att RÄTT mördare fälls? Här går att visa en god gest genom att i sin helhet, delge det material ni sitter på. För tänk om de sanningssökande och rättsvårdande myndigheterna inte sparat några band. Har för mig de är skyldiga att gallra efter en kort tid.

Nu tänker jag inte förvanska vittnesmål eller manipulera rättsväsendet, till skillnad från vad utredande Poliser & Riksåklagaren sysselsatt sig med.
Skulle banden behövas så finns dem i tryggt förvar hos mig

Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Känns det inte läskigt för dig att sia om framtiden, när du aldrig får rätt?

Ja, det är bra att allt tas om nu, när vi vet vad som till slut hände med Marina. Tidigare har detta inte kunnat göras på ett korrekt sätt och FS har med rätta blivit friad.

Nu får advokat MH visa vad han går för... Det ska oavsett utgång bli mycket spännande.
Tidigare i detta mål har hans kompetens knappast prövats.

Jag tror fortfarande att en stor anledning till HD:s positiva besked är att PÅK haft rätt hela tiden.
På varje punkt.

Det känns inte läskigt, jag tar inte detta personligt eller känslomässigt.
Jag känner dock empati för inblandade vittnen och anhöriga där allt skall rivas upp.
För helt ärligt så är det ju en rättvis dom vi eftersträvar och inte ett straff, eller ?
Nya tårar kommer fällas, allt pga. Polisens återkommande misstag.

Det senaste är kan du läsa i FUP391:
Citat:
Lennart skulle kunna känna igen mannen om han såg honom igen.
Ingen konfrontation är gjord. Nu är den verkanslös.

Lite återretoriskt så undrar jag vad du har för känslor inför detta misstag, gjorde PÅK rätt ?
Citera
2013-11-03, 13:15
Medlem
Pastakryddas avatar
Jag undrar hur trovärdig LJ hade ansetts om han sa: " jag såg iaf så mycket att det garanterat inte var FS".
Citera
2013-11-03, 13:18
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Även den detaljen är motsägelsefull. Paketet verkar vara en vit presenning.

Någon ljus väska eller en vit låda har inte hittats. Polisen hittade inget i buskarna som kalsongmannen lämnat från sig.

Jag ställer mig tvekande till vad LJ egentligen sett. Bortom rimligt tvivel ?

Du vet ju mycket väl att FS setts köra med den gröna Lupon mot rastplats hållet dagarna efter.
Är det någon som haft möjlighet att återvända till den dumpningsplatsen så är det ju honom.
Istället för ditt meningslösa raljerande, kan du inte ge en rimlig förklaring att han inte skulle ha
återvänt dit och plockat upp bevis (mot honom) eller spår av Marina i så fall?

Hade det däremot varit en sk nattgäst så hade man kanske istället hittat något i buskarna. Det finns ju dessutom oftast soptunnor på rastplatser just pga den anledningen att bilister inte skall slänga sitt skräp i buskar eller runt omkring sig.
Citera
2013-11-03, 13:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Givetvis spelar uppväxten roll men har verkligen hans egna mamma struntat i honom ? Hon verkar ju ha gett upp hoppet om honom snarare pga hans livsval med missbruk och misshandla tjejer.

T om hon sa ju att fs aldrig erkänner något , han ljuger sig igenom ALLT. Det hans egna mor som säger så här om sin son, hon ska ha heder för det , att hon ser sanningen istället för att vara en blind förälder som blundar för allt.

Kan dra ett exempel , jag såg en bekants son på 14 år röka på, sa då detta till hans mamma, vad tror du hon gav mig för svar ? Kan nämna att hon inte hejar på mig längre , men det handlar om självförnekelse..

Ja, hon har struntat i honom tycker jag. Man ger inte upp hoppet för sina barn och man drar ungen på en drogtest om det på något sätt framkommer att ens unge röker på. Det är vad jag tycker iaf. När barnen är myndiga är det lite svårare att göra det med tvång.

Hoppas din fd bekantas son fått rätsida på sin tillvaro.
Citera
2013-11-03, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Du vet ju mycket väl att FS setts köra med den gröna Lupon mot rastplats hållet dagarna efter.
Är det någon som haft möjlighet att återvända till den dumpningsplatsen så är det ju honom.
Istället för ditt meningslösa raljerande, kan du inte ge en rimlig förklaring att han inte skulle ha
återvänt dit och plockat upp bevis (mot honom) eller spår av Marina i så fall?

Hade det däremot varit en sk nattgäst så hade man kanske istället hittat något i buskarna. Det finns ju dessutom oftast soptunnor på rastplatser just pga den anledningen att bilister inte skall slänga sitt skräp i buskar eller runt omkring sig.

Det är lite luddigt, men jag försöker ändå...

Du menar att om FS är mördaren, så har han kört något till den rastplats där det står flera bilar parkerade och med hög omsättning på bilister dygnet runt, och i kalsongerna försökt gömma något mittemot toaletten i buskarna ?
Inte nog med det, så hade han efteråt åkt med den ljuddämpeskadade Lupon till samma plats och fört bort det han gömde tidigare ?

Men hade någon annan varit mördaren hade de aldrig åkt tillbaka ?

Nej, jag kan inte ge dig en rimlig förklaring på något ovan.

FUP202, Undersökning Hyundai
Citat:
Sök med likhund, ingen markering (se separat pm).
Bilen ser inte ut att nyligen ha blivit städad inuti.

FUP218, Undersökning Lupo
Citat:
Bilen är inte tvättad och städad nyligen.
Bilen har en iögonfallande färg.
Bilen har en dieselmotor och det är hål på avgassystemet vilket gör att bilen bullrar mer
än normalt.
Citera
2013-11-03, 13:54
Medlem
HappySadHarrys avatar
Nuförtiden brukar en hovrättsförhandling mest bestå av filmvisning från inspelning i tingsrätten. Eventuella nya förhör och vittnesmål skall strikt hålla sig till nya omständigheter som framkommit efter tingsrättsförhandlingarna. Blir det på samma sätt i denna hovrättsförhandling eller är allt gammalt glömt nu och varje vittne blir kallad på nytt? Antar det senare då jag inte tror att det är någon längre tids arkiveringsplikt på inspelningar från tingsrätt.
Citera
2013-11-03, 13:59
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Det är lite luddigt, men jag försöker ändå...

Du menar att om FS är mördaren, så har han kört något till den rastplats där det står flera bilar parkerade och med hög omsättning på bilister dygnet runt, och i kalsongerna försökt gömma något mittemot toaletten i buskarna ?
Inte nog med det, så hade han efteråt åkt med den ljuddämpeskadade Lupon till samma plats och fört bort det han gömde tidigare ?

Men hade någon annan varit mördaren hade de aldrig åkt tillbaka ?

Nej, jag kan inte ge dig en rimlig förklaring på något ovan.

Det är väl inga konstigheter att stanna till på rastplatsen på dagtid med lupon och plocka upp eventuella föremål man lämnat där? Hur tänker du?
Om någon kände igen bilen så är det fullt naturligt då han bor i närområdet.
Citera
2013-11-03, 14:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nuförtiden brukar en hovrättsförhandling mest bestå av filmvisning från inspelning i tingsrätten. Eventuella nya förhör och vittnesmål skall strikt hålla sig till nya omständigheter som framkommit efter tingsrättsförhandlingarna. Blir det på samma sätt i denna hovrättsförhandling eller är allt gammalt glömt nu och varje vittne blir kallad på nytt? Antar det senare då jag inte tror att det är någon längre tids arkiveringsplikt på inspelningar från tingsrätt.
Domstolar kasserar material rätt omgående efter avslutad dom. Däremot spar advokater på material och där ingår ljudinspelningar från domstol.
Om åklagare spar vet jag ej.
Citera
2013-11-03, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sailfish
Det är väl inga konstigheter att stanna till på rastplatsen på dagtid med lupon och plocka upp eventuella föremål man lämnat där? Hur tänker du?
Om någon kände igen bilen så är det fullt naturligt då han bor i närområdet.

Hur jag tänker ?

Jag finner det orimligt att mördaren åkt dit i kalsongerna mitt i natten och dumpat något mitt emot en välbesökt toalett, när hela Svartedalen ligger runt knuten.
Detta styrks av ett i övrigt mycket förslaget efterbrottsbeteende, samt av att det inte finns några spår i bilen, eller att den är städad, eller att likhund inte markerar.
Citera
2013-11-03, 14:22
Medlem
Citat:
Hur jag tänker ?

Jag finner det orimligt att mördaren åkt dit i kalsongerna mitt i natten och dumpat något mitt emot en välbesökt toalett, när hela Svartedalen ligger runt knuten.
Detta styrks av ett i övrigt mycket förslaget efterbrottsbeteende, samt av att det inte finns några spår i bilen, eller att den är städad, eller att likhund inte markerar.

Mja... Desperat pundare kan nog uppvisa sådant beteende?

Räcker faktiskt med endera: desperat eller pundad. Går det att ens överväga att hävda att inte minst endera bör ha varit för handen hos GM?

"Förslaget"? -- Hela grejen talar väl för just desperat punderi samt en massa tur, som dock nu har tagit slut...
Citera
2013-11-03, 14:22
Medlem
Sailfishs avatar
Citat:
Hur jag tänker ?

Hela din argumentation var ju varför inte polisen hittade något i buskarna, när du vet att FS kunde ha återvänt och plockat upp vad han dumpat i buskarna.
Ingenting motsäger det m a o utan det verkar istället fullt troligt då han observerats åt det hållet dagar efter rastplatsobservationen.
Vi vet att FS gjort en massa förvillande åtgärder, att han då inte skulle plockat upp spår efter sig eller Marina är då inte troligt.
Citera
2013-11-03, 14:43
Medlem
kattellas avatar
Citat:

Hur vet du att det var ett buskage mittemot toaletterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in