Citat:
Motivet är troligen det som hennes studiekamrat misstänkte att om hon kommer att bli mördat om hon provocerar fel person och det är troligen det som har skett men jag tror inte det är MB som har tappatJag tror så här när det gäller VBs skador på hennes kropp. Hon har hamnat på mage. GM tar tag i nacken med en hand samtidigt som han trycker VBs ansikte lite nedåt med handen mot backen. Kanske tom dunkar huvudet mot något hårt underlag. GM befinner sig nu på VBs högre sida. Med den andra handen hugger han i raseri mot ryggen. VB stretar emot. GM hoppar över och sätter sig på hennes ben och hugger de fyra sista huggen i hennes rygg från den positionen. VB lever säkert fortfarande, men skadorna gör att hon inte gör speciellt mycket motstånd. GM vänder henne på rygg. Sticker stickvapnet mot hennes hjärta. Vid första försöket stöter han mot ett revben, därefter flyttar han ned stickverktyget något och märker nu att han kommer mellan revbenen. Vapnet sjunker djupt i hennes kropp och han märker att detta är ett dödande stick/hugg. För att försäkra sig ytterligare bänder han verktyget upp och ned. Nu är hon död.
Fy och isch. Så tror jag själva sticken gått till. Troligtvis är GM vänsterhänt. Om det nu inte är frågan om två GM. Det naturliga om man hugger med ett håljärn/rundat stämjärn är att man har den rundade delen uppåt. Att hugga med vapnet med rundningen i sida tycker jag känns fel med tanke på revbenen i den kropp man bearbetar. Likaså att ha rundningen nedåt. Pröva hålla i ett liknande verktyg så tror jag ni kommer till samma slutsats. Detta bygger på att det gått snabbt och att det var detta verktyg/vapen som fanns tillgängligt. Sen kan man även konstatera att GM varit relativt fysiskt stark.
Hoppas någon har andra åsikter så kanske vi kan hitta ett troligt scenario.
Fy och isch. Så tror jag själva sticken gått till. Troligtvis är GM vänsterhänt. Om det nu inte är frågan om två GM. Det naturliga om man hugger med ett håljärn/rundat stämjärn är att man har den rundade delen uppåt. Att hugga med vapnet med rundningen i sida tycker jag känns fel med tanke på revbenen i den kropp man bearbetar. Likaså att ha rundningen nedåt. Pröva hålla i ett liknande verktyg så tror jag ni kommer till samma slutsats. Detta bygger på att det gått snabbt och att det var detta verktyg/vapen som fanns tillgängligt. Sen kan man även konstatera att GM varit relativt fysiskt stark.
Hoppas någon har andra åsikter så kanske vi kan hitta ett troligt scenario.
kontrollen utan är det inte KJ så är det kanske någon i MB närhet.
Sen det där med styrkan så är det så att en som tränar i olika kraftsporter ligger nära 100% i vad muskelmassan kan prestera men en som blir tokig/galen eller i panik kan prestera helt sanslösa krafter.