2013-11-03, 00:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Hansson kör återigen sitt skitsnack , jag tillhör de som hoppas att fs ska gråta över ryggont igen.
Den här gången blir det promenad-seger för åklagarn.

Någonting som är väldigt intressant är hur alla bilder har kommit upp här , jag pratar nu om bilder som stulits av marina , de var publiceras av q för att förminska en mördad kvinna som förpackats i en presenning och dumpats i skogen som ett djur...

Det här är vidrigt , man har alltså försökt att förödmjuka offret ännu mer , räcker det inte att hon fick ett skott i huvudet, dumpad i skogen pga hon krävde sin mänskliga frihet ifrån personen som kontrollerade henne ,

Leif GW verkar ha fått mycket luft i lungorna.
Citat:
Att man gör på det här viset med en människa som man mördat, det är en försvårande omständighet. Det öppnar upp för ytterligare åtalsrubriceringar, som brott mot griftefriden till exempel, säger han.
Häktningsförhandlingen planeras äga rum i Högsta domstolen på måndag.

http://www.expressen.se/gt/gw-forhoppningsvis-far-fanskapet-livstid/

Att man hängt ut andra som funnits i Marinas privata album kan bara komma från ett håll och det är misstänkte själv. Vilken också varit ivrig att utmåla både Marina med familj som både det ena och det andra. Att han hade tillgång till bildmappen som dom hade på en gemensam server råder inga tvivel om. Det visade sig att han satt med stulna bilder på ett ställe på internet som heter anstalten. Det stod Marina Johansson på bilderna nämligen, och då det blev känt åkte dom ju ner fort. Han hade även nickedockor i tråden helt enkelt, som gick på hans uppdrag. Det va därför så mycket konstig och smutsig och falsk information dök upp.
Men en normalt funtad människa begrep nog att det mesta va i syfte att smutsa ner mordoffret så mycket man kunde för att flytta fokus från sig själv. Det är nog så att han är totalt känslokall och har drag av psykopati.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-03 kl. 00:20.
Citera
2013-11-03, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om LJs vittnesmål får stor betydelse så rättssäkerheten satt ur spel, tyvärr. Om du ser till hur KHs vittnesmål behandlas för att det inte passar in i PÅKs berättelse och sedan hur Ls drogpåverkade saga behandlas enkom för att denna skulle stärka åklagarens historia.

Anser du detta vara fair play?

Vad tycker du är " fair play " bagarn ?
LJ kommer att få stor plats i rond 3 . Det finns saker som L sett i bilen när luckan var öppen. Har inte du fattat det?
Jag har lite mera på fötterna än ni har.
Citera
2013-11-03, 00:55
Bannlyst
Citat:
Hansson kör återigen sitt skitsnack , jag tillhör de som hoppas att fs ska gråta över ryggont igen.
Den här gången blir det promenad-seger för åklagarn.

Någonting som är väldigt intressant är hur alla bilder har kommit upp här , jag pratar nu om bilder som stulits av marina , de var publiceras av q för att förminska en mördad kvinna som förpackats i en presenning och dumpats i skogen som ett djur...

Det här är vidrigt , man har alltså försökt att förödmjuka offret ännu mer , räcker det inte att hon fick ett skott i huvudet, dumpad i skogen pga hon krävde sin mänskliga frihet ifrån personen som kontrollerade henne ,

Hansson har ingen plats i ett fall av denna dignitet. Han kommer att bli uppäten av åklagarsidans SKARPA hjärnor. Sanna mina ord, igen. Och igen,igen.
Citera
2013-11-03, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag har dubbelkollat och det ENDA som talar för en tidsbestämmelse av mordet 27-28 är kronvittnet LJ.
Jag kan avslöja att det finns lite annat smått & gott i slasken med LJ, men att detta till stor del säkert ingår i FUP koncept förhör.

Avslutningsvis så har Åklagaren än en gång försökt baktala vittnet KH i sin överklagan genom att förvränga de redan förvrängda orden i FUP. Riktigt vidrigt.

Som tur är har det sparats ljudfiler, så här låter KHs berättelse när hon själv talar. Tur är att KH är en kvinna som har skinn på näsan och vet vad som är sagt & gjort:
https://soundcloud.com/john-quarrel/kh-tr-klipp

(min fetning)

Jag får chansa och riskera en varning för en one-liner och bara skriva:

Det fetade: Källa?
Citera
2013-11-03, 06:15
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
(min fetning)

Jag får chansa och riskera en varning för en one-liner och bara skriva:

Det fetade: Källa?

Antyder du att det som sägs på ljudbandet inte är tillförlitligt eller...
Jäkligt bra gjort isåfall att kunna imitera både advokat Hansson och vittnet.
Citera
2013-11-03, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Antyder du att det som sägs på ljudbandet inte är tillförlitligt eller...
Jäkligt bra gjort isåfall att kunna imitera både advokat Hansson och vittnet.

Nej, jag ifrågasätter inte bandets autenticitet.
Jag noterade bara att det i länken stod /john-quarrel/ och därför fetade jag det.
Var källan Quarrel?
Citera
2013-11-03, 07:54
Medlem
Citat:
Men hur trovärdig är fs i detta läge ? Hade han sagt detta ifrån början så hade han kommit undan likt Mats Alm men i detta läge är han RÖKT, han har haft flera år på sig att lägga korten på bordet ang något dödande som ej var uppsåtligt samt gömt kroppen för föräldrarna som inte ens fick begrava sin dotter.

Hoppas denna vidriga människa får lagens strängaste straff och sitter länge än Axmyr, alla vi som har egna barn kan inte vilja något , rättsapparaten lät denna parasit gå lös på gator i flera år

Självklart har trovärdigheten fått sig en rejäl törn. Men frågan är vad som skadar trovärdigheten och saken mest, fortsatt nekande eller ett erkännande (sant eller tillrättalagt)?

Att inte berätta sanningen när en lögn funkat är måhända omoraliskt men mänskligt. Alla ni därute som inte bär på en lögn som inte avslöjats, räck upp en hand... Någon?

Om FS fortsätter att neka lägger han över bollen helt till rätten att bedöma vad som hänt. Det kan mycket väl bli så att han ändå döms för dråp eller vållande men att han kommer att dömas är så sannolikt att det är i det närmaste är att anse som klart.

Jag skulle bli förvånad om inte FS advokat funderar i de här banorna, det vore tjänstefel att inte göra det. Advokaten måste inse att sannolikheten för att han inte ska dömas är minimal, så liten att den egentligen inte är ett alternativ längre. Och nu gäller det att rädda det som räddas kan.
Citera
2013-11-03, 08:53
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det verkar verkligen som du fått fram hur det gått till
Varför märker FS inte att något hänt hans älskade Marina
FS är en bedragare av klass, han har därför kontroll på minsta sak i huset som han sover i samt Marinas aktiviteter......
Möjligheten att någon annan skulle kunnat mördat Marina är 0,00%....
Varför går inte FS in i Marinas sovrum när poliserna är där, bara kollar efteråt samt konstaterar att allt forfarande såg bra ut ingen som har kollat i sängen.....
Varför uppger FS att han skjutit med det troliga mordvapnet
Varför uppger FS att dom knullat kvällen innan
Alla poliser utesluter en alternativ g.m......p.g.a. FS attityder o uppträdande.....
Man måste vara en "blind höna" för att inte införstå detta utan försöker sprätta runt skiten för bortförklara fakta...
Att Lennart framträder trots att han ger en dålig bild av sig själv ger extra styrka av hans uppgifter..
Tror nog "KH" första vittnesuppgifter stämmer som hon avger...
Citera
2013-11-03, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmannen
Självklart har trovärdigheten fått sig en rejäl törn. Men frågan är vad som skadar trovärdigheten och saken mest, fortsatt nekande eller ett erkännande (sant eller tillrättalagt)?

Att inte berätta sanningen när en lögn funkat är måhända omoraliskt men mänskligt. Alla ni därute som inte bär på en lögn som inte avslöjats, räck upp en hand... Någon?

Om FS fortsätter att neka lägger han över bollen helt till rätten att bedöma vad som hänt. Det kan mycket väl bli så att han ändå döms för dråp eller vållande men att han kommer att dömas är så sannolikt att det är i det närmaste är att anse som klart.

Jag skulle bli förvånad om inte FS advokat funderar i de här banorna, det vore tjänstefel att inte göra det. Advokaten måste inse att sannolikheten för att han inte ska dömas är minimal, så liten att den egentligen inte är ett alternativ längre. Och nu gäller det att rädda det som räddas kan.

Jag skulle tro att adv.Hansson inte funderar så mycket på ett erkännande, eftersom hans klient säger att han är oskyldig.
Han kommer ha en kort fundering på vilka frågor som kommer ställas till vittnet KH, men här kommer åklagaren få på tafs av både vittne och advokat. En av anledningarna till resning är att man sänkt trovärdigheten på vittnesmålet. Men grunderna har varit felaktiga då det handlar om att Polisen förvrängt och manipulerat vittnet.
Nu har HD inte hört vittnet själv, utan bara läst, KH kommer tydligt förklara missförstånden...igen.

Vittnet LJ kommer strimlas totalt, kvar kommer vara en halvtimmes lyteskomik för rätten att ta ställning till.

Ultimat handlar inte det här om trovärdighet för domstolarna. YTTERST handlar detta om hur polisens trovärdighet och hur de behandlar neutrala vittnen, samt vilka medel man är kapabla att ta till för att få någon dömd.
Polisens slarv har inte gått någon förbi i denna utredning, och ytterligare ett kan snart läggas till handlingarna;
Polisen struntade i att konfrontera LJ med FS trots att LJ sa att han skulle känna igen personen han såg natten mellan 27-28e. Nu är det försent.

Synd om MJs föräldrar som skall behöva genomlida detta trams en gång till.

.
Citera
2013-11-03, 09:14
Medlem
Finns det intresse av ljudinspelningarna från andra rättegången i hovrätten och tingsrätten? Har dom på en annan dator, tror det var ganska många filer.
Citera
2013-11-03, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det har varit en lång väntan, men äntligen ser man ljuset i tunneln som ska fälla FS
Rättvisan kommer ikapp honom nu, Lennarts vittnesuppgifter får stor betydelse efter man uppphittade kroppen....Allt faller på plats nu....Allt stämmer....

Lj sa till Polisen att han skulle känna igen personen han såg på ett foto.
Polisen konfronterade aldrig LJ med bild på FS, hur tror du rätten ställer sig till det ?

Jag skulle säga att marken rämnar under åklagaren.
Citera
2013-11-03, 09:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icecoldice
Vad tycker du är " fair play " bagarn ?
LJ kommer att få stor plats i rond 3 . Det finns saker som L sett i bilen när luckan var öppen. Har inte du fattat det?
Jag har lite mera på fötterna än ni har.

Det finns saker som LJ tror sig ha sett när luckan var öppen, saker som PÅK bedömde vara ointressanta tills han åkt på två nederlag.

"Jag har lite mera på fötterna än ni har." En typisk rad när man inte kan eller vill motivera sin ståndpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in