2012-10-19, 13:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag var mest nyfiken på vad du skulle göra. Skulle du välja att tro den "försäljare" som kom först? Eller den "försäljare" som styrkte FS uppgift?

Eftersom jag inte har någon anledning att betvivla de uppgifter som har dykt upp nu så väljer jag att tro på dessa, skulle det dyka upp en ny "försäljare" med prisuppgiften 28000:- får den styrka sina uppgifter om jag ska tro på dem, är det svar nog?
Citera
2012-10-19, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eftersom jag inte har någon anledning att betvivla de uppgifter som har dykt upp nu så väljer jag att tro på dessa, skulle det dyka upp en ny "försäljare" med prisuppgiften 28000:- får den styrka sina uppgifter om jag ska tro på dem, är det svar nog?

Det är klokt att tro på någon som kan styrka sina påståenden. Det har ingen "försäljare" lyckats göra.
Citera
2012-10-19, 13:45
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är klokt att tro på någon som kan styrka sina påståenden. Det har ingen "försäljare" lyckats göra.

Inte hos dig kanske, men jag har aldrig förstått det konstiga resonemanget runt det fördömda flipperspelet, du kanske kan förklara varför det skulle ha en sådan central roll i sammanhanget?

Uppgifterna som har kommit om att spelet inköptes i torslanda och att båda var med verkar trovärdiga så vad är problemet?
Citera
2012-10-19, 13:59
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Snarare att Marina hemlighöll en date som innehöll en affär på 10 000, för den "streetsmarte" FS. Den spontana, godtrogna och känslostyrda Marina blev då grundlurad av en nätbedragare som hade snärjt henne. Så hände något på kvällen när FS höll sig undan och pistolen kom fram och pang, daten skjuter Marina.
Det verkar verkligen som du fått fram hur det gått till
Varför märker FS inte att något hänt hans älskade Marina
FS är en bedragare av klass, han har därför kontroll på minsta sak i huset som han sover i samt Marinas aktiviteter......
Möjligheten att någon annan skulle kunnat mördat Marina är 0,00%....
Varför går inte FS in i Marinas sovrum när poliserna är där, bara kollar efteråt samt konstaterar att allt forfarande såg bra ut ingen som har kollat i sängen.....
Varför uppger FS att han skjutit med det troliga mordvapnet
Varför uppger FS att dom knullat kvällen innan
Citera
2012-10-19, 14:01
Medlem
KluvenTungas avatar
Konstaterar att det råder en okritisk hållning till Flipp-on:s uppgifter i tråden hos Fnurran, Lalajlaj, Eerieye, Reimer och Tulpanpernilla. Grattis? Finns flipperköpet månne med i slasken?
Citera
2012-10-19, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte hos dig kanske, men jag har aldrig förstått det konstiga resonemanget runt det fördömda flipperspelet, du kanske kan förklara varför det skulle ha en sådan central roll i sammanhanget?

Uppgifterna som har kommit om att spelet inköptes i torslanda och att båda var med verkar trovärdiga så vad är problemet?

Alla olika uppgifter som förekommit angående detta spel bör göra de flesta undrande. När köptes det? Var?, och för hur mycket? Vem gjorde uttagen? Det finns anledning att undra. Nu kommer jag inte ihåg alla turer men sa inte FS i förhör att han tror att de hade köpt flipperspelet i maj?
Senast redigerad av Mariooo 2012-10-19 kl. 14:25.
Citera
2012-10-19, 14:12
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Konstaterar att det råder en okritisk hållning till Flipp-on:s uppgifter i tråden hos Fnurran, Lalajlaj, Eerieye, Reimer och Tulpanpernilla. Grattis? Finns flipperköpet månne med i slasken?
Flipperspelet är för mig lika ointressant som toarullarna eftersom det inte tillför utredningen något.

Det hade vart en annan sak ifall det inhandlats ett flipperspel som inte existerar, men i detta fall så stod den prydligt uppställt i huset tiden före Ms försvinnande och även noterats in i Ms kontouppgifter.
Citera
2012-10-19, 14:37
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Flipperspelet är för mig lika ointressant som toarullarna eftersom det inte tillför utredningen något.

Det hade vart en annan sak ifall det inhandlats ett flipperspel som inte existerar, men i detta fall så stod den prydligt uppställt i huset tiden före Ms försvinnande och även noterats in i Ms kontouppgifter.

Om du kollar mina inlägg i ämnet så är TP:s beskrivning exakt min åsikt, även om jag skönjer ett mönster hos vår gode sagoberättare letsdoit, flera av hens påhitt är friskt fantasifulla.
Citera
2012-10-19, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Om man skummar bakåt i tråden så ser man att FS var osäker på var priset slutligen landade. Men nu kan vi avsluta detta stickspår. Det var 18 000, samma summa som togs ut (via felaktig pin) den 3/7 2010.

Länka till inlägget där FS ändrar sig angående priset på spelet. Jag hittar det inte.

Däremot hittade jag ett inlägg som FS skrivit där han säger att mycket av det FB berättar om är hans egna gissningar.
Citera
2012-10-19, 17:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

Nej, hela flipperspelsaffären är helt ointressant, den har inget med mordet att göra.

Det flipp-on egentligen gör är att bekräfta de uppgifter som man själv kan utläsa från utredningen. Hade hans uppgifter däremot varit motstridiga hade det funnit skäl att ifrågasätta denne, men bara om man är det minsta intresserad av flipperspelsaffären.

Det är inte jag.

Dessutom, hans uppgifter går ju att kontrollera, kanske Mariooo skulle kontakta sin flipperspelskälla och höra om han kontaktat denna flip-on.

Tänkt dock på 1.06 så ni inte hänger ut dessa flipperspelsälskare.
Citera
2012-10-19, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, hela flipperspelsaffären är helt ointressant, den har inget med mordet att göra.

Det flipp-on egentligen gör är att bekräfta de uppgifter som man själv kan utläsa från utredningen. Hade hans uppgifter däremot varit motstridiga hade det funnit skäl att ifrågasätta denne, men bara om man är det minsta intresserad av flipperspelsaffären.

Det är inte jag.

Dessutom, hans uppgifter går ju att kontrollera, kanske Mariooo skulle kontakta sin flipperspelskälla och höra om han kontaktat denna flip-on.

Tänkt dock på 1.06 så ni inte hänger ut dessa flipperspelsälskare.

Jag har ju redan frågat honom. Han kände inte alls till att någon annan än honom sålt ett liknande spel vid den tiden. Inte för det priset. Han tyckte att Marinas spelhistoria lät lurig och skulle kolla upp lite. Han hörde av sig senare och berättade om andra säljare som sålt spel som varit betydligt dyrare. Jag litar på honom. Han var själv inte intresserad av något spel i den prisklassen utan köpte ett samlarexemplar för 55 000. Varför skulle han ha kontakta "flop-on" men inte vara ärlig om det?

Men om någon annan vill fråga honom så finns ju hans mail utlagt i tråden.
Citera
2012-10-19, 17:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Jag har ju redan frågat honom. Han kände inte alls till att någon annan än honom sålt ett liknande spel vid den tiden. Inte för det priset. Han tyckte att Marinas spelhistoria lät lurig och skulle kolla upp lite. Han hörde av sig senare och berättade om andra säljare som sålt spel som varit betydligt dyrare. Jag litar på honom. Han var själv inte intresserad av något spel i den prisklassen utan köpte ett samlarexemplar för 55 000. Varför skulle han ha kontakta "flop-on" men inte vara ärlig om det?

Men om någon annan vill fråga honom så finns ju hans mail utlagt i tråden.

Okej, ah, bara för att få det ur världen så ska jag slänga iväg ett mail och fråga honom, men det får bli imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in