2013-11-02, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Får man pengar efter muck? Min farsa pratar om att man alltid förr fick extra slant (utöver själva ''lönen '' ) när man muckar men det var 20 år sedan. Hur funkar det idag när man muckar?

Man fick pengar när man muckade från värnplikten. Inte nu längre.
2013-11-03, 03:11
Medlem
steffen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheXes
Utan att göra dålig reklam och akta sitt eget förband högt nu men...

var genomförs egentligen den tuffaste "Aldrig ge upp"?

Jag har hört att både K3 och Amfibie ska vara tufft (förståeligt) men även att den på Kvarn ska vara en av de mest kärva.

Vad säger ni andra, källor på det?

K3, AJB, LG, AMF1, I19 och P7 har kärvast GMU. Jag tycker inte att du ska söka till en viss plats bara för att GMUn är "tuffare" där, sök dit du vill jobba istället!
2013-11-03, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheXes
Utan att göra dålig reklam och akta sitt eget förband högt nu men...

var genomförs egentligen den tuffaste "Aldrig ge upp"?

Jag har hört att både K3 och Amfibie ska vara tufft (förståeligt) men även att den på Kvarn ska vara en av de mest kärva.

Vad säger ni andra, källor på det?

Jag genomförde min GMU på Kvarn. Har hört från många både före, under och efter GMU att GMU och AGU på Kvarn skulle vara något särdeles jävligt. Har ju bara genomfört en GMU/AGU så kan av förståeliga skäl inte jämföra rakt av, men när jag utbytte erfarenheter en gång med kollegor från K3 och Amf så verkar det som att Kvarn var värst.

Rörande GMU på Kvarn så törs jag nog i alla fall garantera att vi som genomförde GMU 1 (2013) på Kvarn upplevde det värsta ensamdygnet genom alla tider. Har vi någon här inne som var med då?
Senast redigerad av blackrivulet 2013-11-03 kl. 10:41.
2013-11-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBerry
Jag passar i försvaret, det grova brottet jag dömdes för är inget jag gjort själv. En när familjemedlem utförde brotten och jag blev också dömd, i samförstånd med kallas det tyvärr. Så har en grov dom.

behövde inte sitta i fängelse.

Har inga problem med panikångest längre och har inte behövt psykisk vård, men var sjukskriven en längre tid.
Dock tar du droger skulle jag gissa på och de är ganska hårda på det.
2013-11-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackrivulet
Rörande GMU på Kvarn så törs jag nog i alla fall garantera att vi som genomförde GMU 1 (2013) på Kvarn upplevde det värsta ensamdygnet genom alla tider. Har vi någon här inne som var med då?

Den egna plutonen/gruppen/strapatsen/whatever är alltid hårdast.
2013-11-03, 16:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffmeister
Den egna plutonen/gruppen/strapatsen/whatever är alltid hårdast.

Haha, ja lite så är det ju alltid

Men ensamdygnet GMU1 Kvarn 2013 var faktiskt något alldeles extra.
2013-11-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steffen13
K3, AJB, LG, AMF1, I19 och P7 har kärvast GMU. Jag tycker inte att du ska söka till en viss plats bara för att GMUn är "tuffare" där, sök dit du vill jobba istället!

Missade jag nått eller varför dyker LG upp som svar på var det finns jobbiga GMUer?

Lättaste sättet att kolla hur jobbig en GMU kommer vara (den lilla skillnaden som nu finns) vore väl att kolla antagningskrav och avhoppsprocenten från tidigare GMUer?
2013-11-03, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noximillien
Missade jag nått eller varför dyker LG upp som svar på var det finns jobbiga GMUer?

Lättaste sättet att kolla hur jobbig en GMU kommer vara (den lilla skillnaden som nu finns) vore väl att kolla antagningskrav och avhoppsprocenten från tidigare GMUer?

Årstiden gör en hel del skillnad också.

Det är en jävla skillnad på att göra första fältveckan i Januari än att göra den i Augusti, oavsett om man är på K3 eller TrängR.
2013-11-03, 18:58
Medlem
Någon som har tips angående mönstringen innan själva GMU?
Tänker främst på muskeltesterna och cyklingen, är själv vältränad men det skadar inte att researcha hur testerna går till för bästa resultat.

Tack på förhand!

MVH
2013-11-03, 19:13
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Någon som har tips angående mönstringen innan själva GMU?
Tänker främst på muskeltesterna och cyklingen, är själv vältränad men det skadar inte att researcha hur testerna går till för bästa resultat.

Tack på förhand!

MVH

Kolla upp Isokailyftet samt börja cykla som en galning på tungt motstånd. Det är mjölksyran som får benen att sluta fungera först, sen konditionen. Cykeltestet var riktigt tufft tyckte jag
2013-11-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jgss77
Kolla upp Isokailyftet samt börja cykla som en galning på tungt motstånd. Det är mjölksyran som får benen att sluta fungera först, sen konditionen. Cykeltestet var riktigt tufft tyckte jag
Har kollat hur Isokai-lyftet går till så jag ska börja fokusera att träna benböj och marklyft på gymmet fram tills mönstringen, är väldigt van att köra cykel, brukar köra träningscykeln på gymmet någon gång i månaden och då brukar jag köra med ganska högt motstånd, det ska nog gå bra.

Tack för svar!
2013-11-04, 03:29
Medlem
Jerkstores avatar
Jag ska göra testerna nu i december och har lite frågor.

Har haft ett uppehåll i träningen på nästan 3 månader men har lite smått kommit igång nu och eftersom jag bestämde mig för att ansöka till GMU så plötsligt så tycker jag väl att jag sitter lite i skiten. När jag gjorde ett uppehåll i träningen i slutet av juli så hade jag väldigt bra styrka och en god kondition. I det skicket så tror jag att jag skulle få väldigt bra resultat på mönstringen. Det ser dock inte lika ljust ut nu. Hur skulle ni rekommendera att jag lade upp träningen nu en månad framåt då antagningstesterna sker mellan 2-20 december? Sitta på cykeln varannan dag och göra samma sak med Isokai-lyftet? Marklyfta och knäböja gör jag gärna, sjukt kul!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in