2013-11-03, 01:14
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag har inte lässvårigheter. Har du problem med att läsa inlägget som du citerade? "Om spaningsledningen såg allvarligt på det här med sängen hade både fråga och svar funnits i FUP".

I FUP får KJ ingen fråga om sängen, och ger inget svar.

Haha. Jag förstår vad du menar nu, men du instämmer då säkert i att spaningsledningen på något sätt gjort en miss här?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-11-03 kl. 01:16.
Citera
2013-11-03, 01:16
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Du har kollat för mycket på film.

Repeterar för tredje gången: Jag kollar inte på film eller på tv, och läser aldrig deckare.
Citera
2013-11-03, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Kanske hon tejpade örat efter att hon blött ned skuffen när hon lade dit träningsväskan.
Misstänker man inte öroninflammation då hon var som döv på ett öra? Det är ganska vanligt att man blöder lite från spräckt trumhinna. Men tesen att hon skulle ha plåstrat om örat med kirurgtejp tror jag inte ett uns på. Vid blödande öra vid en sådan här situation använder man bomull och inte tejp!

Om hon däremot skurit sig rejält på örsnibben så skulle kirurgtejp kunna användas men så var ju inte fallet.
Citera
2013-11-03, 01:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Står inget om den i FUP vad jag sett. Lugna ner dig.
Alltså i förhör med KJ.

Ja, men det är då för j-t att inse att polisen satt på lur utanför lägenheten i så många dagar utan att gripa in snabbare. De trodde kanske att de skulle ledas till brotts- och fyndplats? KJ hade all tid i världen att hacka sönder den troliga brottsplatsen, han "snickrade".

Vad som gör mig förbannad är hur åklagaren förringar en vittnesuppgift om att man sett något bäras ut från KJ, "folk flyttar".

Efter det där med Marinafallet borde väl polisen ändå ha koll på sängar som brottsplats?
Citera
2013-11-03, 01:19
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Haha. Jag förstår vad du menar nu, men du instämmer då säkert i att spaningsledningen på något sätt gjort en miss här?

Självklart borde de frågat honom om den.
Var det inte nåt vittne som sa att det lät som om nån hamrade/körde med betongborr? Osäker men har för mig det. Det kanske var demoleringen av sängen.
Citera
2013-11-03, 01:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Magnesium låter intressant. Har du någon teoretisk källa eller praktisk erfarenhet av magnesium och mordbrand?

Detta har dryftats för några månader sen på denna tråd, om det kan extraheras DNA eller tänder eller annan identifikation, om ödehuset och liket skulle ha bränts. Jag kan som lekman endast säga att elden inte alltid tar den väg som mordbrännaren vill, samt att även vid omfattande brandskador, det kan finnas DNA att utvinna och analysera i exempelvis benmärg som kan ha motstått eldsvådan längre än det mesta annat. Man bör betänka att en häftig eld ger ett kollager som i sig tillfälligt kan stoppa förkolningens frammarsch på djupet. Kol isolerar nämligen. Det blir nog inte så fullständigt att elda under öppen sky, det krävs en ugn av något slag som återleder värmen till det som ska förbrännas, medan syre blåses in. Givetvis kan bränsleämnen som bensin påskynda och intensifiera förbränningen.

1# Jag har erfarenhet av magnesium.

2# Just det.
Citera
2013-11-03, 01:24
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, men det är då för j-t att inse att polisen satt på lur utanför lägenheten i så många dagar utan att gripa in snabbare. De trodde kanske att de skulle ledas till brotts- och fyndplats? KJ hade all tid i världen att hacka sönder den troliga brottsplatsen, han "snickrade".

Vad som gör mig förbannad är hur åklagaren förringar en vittnesuppgift om att man sett något bäras ut från KJ, "folk flyttar".

Efter det där med Marinafallet borde väl polisen ändå ha koll på sängar som brottsplats?

Ja det där med utbärandet stör mig med. För det första är vittnet stensäker på att det var KJ. För det andra borde väl någon träda fram och säga nåt i stil med: vet att KJ är misstänkt, tänkte bara säga att jag hjälpte honom bära ut lite plank den och den dagen? Speciellt som det var kort efter mordet.
Citera
2013-11-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Självklart borde de frågat honom om den.
Var det inte nåt vittne som sa att det lät som om nån hamrade/körde med betongborr? Osäker men har för mig det. Det kanske var demoleringen av sängen.

Hans bror Daniel har uppgett att KJ snickrat ihop ett "fodral" till air soft vapnen av en säng. Orkar inte kolla Fup.
Citera
2013-11-03, 01:27
Medlem
Här är hur täckningen ser ut med mobilt nät i Boden med omnejd. Enligt denna karta är det främst 2G där VB vistats inkl hos KJ.

http://www.tele2.se/kundservice/drift-och-tackning/tackningskarta.aspx
Citera
2013-11-03, 01:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Här är hur täckningen ser ut med mobilt nät i Boden med omnejd. Enligt denna karta är det främst 2G där VB vistats inkl hos KJ.

http://www.tele2.se/kundservice/drift-och-tackning/tackningskarta.aspx
VB hade inte Tele2, hon hade TeliaSonera.
Citera
2013-11-03, 01:30
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hans bror Daniel har uppgett att KJ snickrat ihop ett "fodral" till air soft vapnen av en säng. Orkar inte kolla Fup.

Tack för info. Men...what? Det intressanta är ju när detta skulle ha gjorts. Orkar inte kolla fup igen heller. Gör det i morgon. Natti
Citera
2013-11-03, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Anlitar man dessa har man på sätt och vis redan erkänt sig skyldig.

Nu har ju även T Bods*röm häcken full då han är offentlig försvarare för mtGM i dubbelmordet utanför Linköping i helgen. Kanske då också tveksamt om han kommer vara sakkunnig för en av lokaltidningarna i norrbotten gällande detta åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in