2013-11-02, 20:21
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

VB hade ju enl uppgift gjort en polisanmälan mot någon/några hon var på fest hos (för några år sedan, har ej fupsida).

Ja, I och R. Vilket man kanske bör ta med i bedömningen när man läser deras förhör.

Sammanlagt har VB gjort 6 polisanmälningar. 3 av dessa gäller stöld utan utpekade misstänkta så de kan läggas på hyllan. Det tre senaste rörde brott mot hennes person. Ofredandet där I och R var misstänkta, en polisanmälan mot en man för sexuellt ofredande och den sist gjorda ett olaga hot där en man hotat henne med att komma till Boden och döda dig. Där finns också ett namngivet vittne, och den utredningen var inte avslutad till skillnad mot de tidigare.

Så man kan nog anta att VB kunde "säga ifrån" om hon utsattes för sexuella eller andra ofredanden.Kanske även fundera över om hon sa ifrån mordkvällen?

Citat:
Anna Bergström känner väl till den vittnesuppgiften och understryker att "sängspåret" länge var högaktuellt i utredningen, eftersom en av hypoteserna var att sovrummet var själva mordplatsen.

– Javisst, det är teoretiskt möjligt. Han kan ha mördat henne i sängen, så att allt blod hamnade där och därefter har han gjort sig av med den.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7980020

Riktigt pinsamt, om AB är korrekt citerad här. Efter mantrat att lägenheten är utesluten som mordplats.

Laj, varför ska inte NSD rapportera sakligt från båda sidor, och då även om BFs inlaga om AGM? De lär få det svårt under den fortsatta rättegången om de ska undvika att nämna AGM. Det finns flera exempel på journalister som har tagit hänsyn till vänner och anhöriga i sin nyhetsrapportering, t ex när en av Stureplanmördarnas föräldrar jobbade på Rapports redaktion. Är det bra, tycker du?
Citera
2013-11-02, 20:22
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade: När man nu läst FUP'en så kan man med ett leende konstatera att dessa "amatördeckare" har i många fall varit inne på helt rätt lina.. både före VB hittades och efter.

Det är bara att kika bakåt i tråden så finner man saker som finns i FUP'en..

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På sid 927 finns tre SMS från tömning av MB:s mobil:
  • 19:43 Inkommande SMS "Hur mycket ligger resorna på nu"
  • 19:46 Inkommande SMS "Hehe, varför inte? Utbildning och personalvård:-)"
  • 20:41 Inkommande SMS "Ok, är otroligt tacksam hur som helst"
Om MB:s mobilklocka gick rätt skulle signaleringslistan på sid 928 ha samma tider, om MB:s mobilklocka gick en timme efter skulle signaleringslistan ha samma tider + 1 timme.

Signaleringslistan:
  • 19:42:03 Inkommande SMS "Hur mycket ligger resorna på nu"
  • 19:45:01 Inkommande SMS "Hehe, varför inte? Utbildning och personalvård:-)"
  • 19:47:24
  • 20:23:45
  • 21:41:23 Inkommande SMS "Ok, är otroligt tacksam hur som helst"
Notera att för de två första SMS:en, 19:43 och 19:46 finns det motsvarande signaler i signaleringslistan, kl 19:42:03 och 19:45:01. Mobilens klocka går en minut före.

Men tredje SMS:et kl 20:41 syns i signaleringslistan först 21:41:23. MB ställer alltså tillbaka mobilklockan en timme någon gång mellan kl 19:45 och 20:41, vilket sammanfaller med hemresan. Varför gör han det?

Kan kanske förklara tidsdiffen mellan AN och MB när det gäller hemresan. Undrar vem som kom hem med taxi 20 39?
Citera
2013-11-02, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Visste inte att jag frågade vem som var häktad?
Och det har ju heller aldrig hänt att fel person misstänkts, häktats, åtalats och även dömts för brott de ej begått, eller?

Jag lägger också märke till att de flesta av dina inlägg går ut på att förringa MBs betydelse, framhålla hans oskuld, och flytta fokus till KJs (förmodade) inblandning.

Varför?

För att jag är realist. Hur skulle det se ut om journalisten du nämner plötsligt börjar skriva om samma saker vi skriver här? Hur skulle världen se ut om det som kom upp på flashback kom i tidningarna. Vi har ofta rätt här men helt ärligt - många har så fruktansvärt fel ibland och hänger ut fel personer långt innan man får bekräftat vilka personer som ligger bakom saker och ting. Det säger sig själv att tidningarna inte kan skriva om någon annan än den häktade. Nu har jag inte läst hans artiklar, men när det handlar om mordet på VB så är det KJ som är häktad. Då skriver tidningarna om honom. De skriver om bevisen som man har mot honom. De skriver om hans uttalande i förhör. Hans advokats uttalande. Det är klart som fan de inte skriver om våra små konspirationsstories vi skriver om här.

Sen ser jag att din fantasi sätter igång igen för att jag svarar på en post till dig. Jag känner inte MB. Jag har aldrig varit norr om Stockholm. Jag bor i Skåne. Jag tycker MB verkar vara ett äckligt svin. Jag tycker hans fru är vidrig som skrev det hon skrev på FB om VB när hon var borta. Men jag tror att KJ är skyldig och tycker den här "plantera bevis"-teorin verkar oerhört långsökt. Därför skriver jag det jag skriver här i forumet. Är MB skyldig hittar du ingen gladare än mig om det kan bevisas. Men som det är nu så tror jag inte det är så utan jag tror det är KJ som är skyldig. Och därför skriver jag om det i detta diskussionsforum.
Citera
2013-11-02, 20:28
Medlem
Theforeigners avatar
12 dagar innan VB försvinner BLÖDER HON UR ENA ØRAT !!!

Den 22 April, kl 21:32, SMSar VB till MB ock MB svarar:

FUP sidan 899

den 22 april
21:32
Vatchareeya Bangsuan

Micke har du någon aning vad det kan vara jag haft ont och döv i vänster örat fyra dagar nu hör bara i höger öra.
Idag var på dojon och tränade efter du far till sushi efter träning så märkte jag att blodet kom lite från örat

21:33
Micke Berg
Öroninflammation eller sprucken trumhinna

Detta betyder ju att hon møjligtvis också har blött ur örat när hon var hos KJ den 4 Maj ock att hennes blod därför finns på tejprullen.
Citera
2013-11-02, 20:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kan kanske förklara tidsdiffen mellan AN och MB när det gäller hemresan. Undrar vem som kom hem med taxi 20 39?
Troligen MB. Resan är betald 20:39 taxitid, med MB:s kort.
Citera
2013-11-02, 20:30
Bannlyst
Citat:
På sid 927 finns tre SMS från tömning av MB:s mobil:
  • 19:43 Inkommande SMS "Hur mycket ligger resorna på nu"
  • 19:46 Inkommande SMS "Hehe, varför inte? Utbildning och personalvård:-)"
  • 20:41 Inkommande SMS "Ok, är otroligt tacksam hur som helst"
Om MB:s mobilklocka gick rätt skulle signaleringslistan på sid 928 ha samma tider, om MB:s mobilklocka gick en timme efter skulle signaleringslistan ha samma tider + 1 timme.

Signaleringslistan:
  • 19:42:03 Inkommande SMS "Hur mycket ligger resorna på nu"
  • 19:45:01 Inkommande SMS "Hehe, varför inte? Utbildning och personalvård:-)"
  • 19:47:24
  • 20:23:45
  • 21:41:23 Inkommande SMS "Ok, är otroligt tacksam hur som helst"
Notera att för de två första SMS:en, 19:43 och 19:46 finns det motsvarande signaler i signaleringslistan, kl 19:42:03 och 19:45:01. Mobilens klocka går en minut före.

Men tredje SMS:et kl 20:41 syns i signaleringslistan först 21:41:23. MB ställer alltså tillbaka mobilklockan en timme någon gång mellan kl 19:45 och 20:41, vilket sammanfaller med hemresan. Varför gör han det?

Bra fråga, kan något vara manuellt ändrat (av misstag) av de som sammanställde listorna ?
Citera
2013-11-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1.
1. De flesta hundar hade känt bloddoften redan utanför luckan.

Jaha så hundar brukar markera då det doftar blod???? Dessutom är Unos jobb att hitta exakt var i bilen, inte att det finns och han söker endast likdoft.
Läs om Uno i bohuslänningen, hur han sökte upp den styckade 64-åriga mannen som låg sänkt i havet så dykarna kunde dyka på rätt ställe, bara att konstatera att han har en grym nos den jycken... Orkar inte leta upp artikeln nu, den var aktuell för bara några dagar sen i tråden...
Den som söker han skall finna
Citera
2013-11-02, 20:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Bra fråga, kan något vara manuellt ändrat (av misstag) av de som sammanställde listorna ?
Knappast. Det ser ut att vara klippt och klistrat ur de excelark som teleoperatörerna ger polisen.
Citera
2013-11-02, 20:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jaha så hundar brukar markera då det doftar blod???? Dessutom är Unos jobb att hitta exakt var i bilen, inte att det finns och han söker endast likdoft.
Läs om Uno i bohuslänningen, hur han sökte upp den styckade 64-åriga mannen som låg sänkt i havet så dykarna kunde dyka på rätt ställe, bara att konstatera att han har en grym nos den jycken... Orkar inte leta upp artikeln nu, den var aktuell för bara några dagar sen i tråden...
Den som söker han skall finna
Han hittade inte 64-åringen. Det var fritidsdykare som hittade. Senare har Uno letat och markerat efter saknade kroppsdelar, men ingen har hittat något.
Citera
2013-11-02, 20:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Har du läst den artikeln??? Menade inte att han sökte upp mannen från början, hade varit en heldel hav att gå igenom ^^
Man hittade väl inte hela mannen första gången utan man sökte vidare? Eller minns jag helt fel nu
Precis vad jag skrev.
Citera
2013-11-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
12 dagar innan VB försvinner BLÖDER HON UR ENA ØRAT !!!

Den 22 April, kl 21:32, SMSar VB till MB ock MB svarar:

FUP sidan 899

den 22 april
21:32
Vatchareeya Bangsuan

Micke har du någon aning vad det kan vara jag haft ont och döv i vänster örat fyra dagar nu hör bara i höger öra.
Idag var på dojon och tränade efter du far till sushi efter träning så märkte jag att blodet kom lite från örat

21:33
Micke Berg
Öroninflammation eller sprucken trumhinna

Detta betyder ju att hon møjligtvis också har blött ur örat när hon var hos KJ den 4 Maj ock att hennes blod därför finns på tejprullen.

Kanske hon tejpade örat efter att hon blött ned skuffen när hon lade dit träningsväskan.
Citera
2013-11-02, 20:49
Medlem
Citat:
Precis vad jag skrev.

Båda rätt med andra ord ^^ läste fel, tog bort post
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto