2013-11-02, 20:58
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcyou
Tjena. Kim "gråter ut i media" Falk här.

Uppenbarligen var artikeln om mig bra då jag fick plats på helsida i pappersformat Aftonbladet. Sen vart det plus. Jag har fått en hel del mejl av läkare. Så hjälp kommer jag att få. Dessutom kommer folk som är beroende an nässpray kanske ta tag i problemet nu efter min artikel. Jag hjälper andra på ett sätt känner jag.

Frågor på det?
Hur kom artikeln till? Skulle vara intressant att veta mer om hur det fungerar rent praktiskt när en sån här snyftartikel blir till. Vem kontaktade vem?
Citera
2013-11-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig 1.1
Hur kom artikeln till? Skulle vara intressant att veta mer om hur det fungerar rent praktiskt när en sån här snyftartikel blir till. Vem kontaktade vem?

Jag kontaktade dem. Och jag snyfta inget alls. Det började med en vadslagning med några vänner som spårade ur. "Försten som lyckas få en helsida i Aftonbladet" och gissa vad.. jag vann. Folk får gärna skratta högt eller sitta och skriva dumma kommentarer på flashback. Men jag är fan nöjd. Jag vann vadslagningen
Citera
2013-11-03, 10:08
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Jag kontaktade dem.
Hur lät den kommunikationen? Jag är ärligt nyfiken på hur Aftonbladet och Expressen reagerar när någon hör av sig med en icke-nyhet*). Regisserade eller styrde de dig eller var det en riktig journalistisk approach där de ställde öppna frågor? Hade de läst in sig på ämnet innan intervjuerna?

Ursäkta om det blir mycket frågor men du är trådens enda "idiot som får utrymme" som vi kunnat ställa frågor till.
Citat:
Och jag snyfta inget alls.
Nåja, lite smyftigt låter det allt...eller blev du felciterad?

– Vissa kvällar kan jag pumpa i mig en hel flaska för att kunna sova.

– Det var tufft och jag vågade inte visa att jag hade problem.

– Jag kan inte tänka mig att åka utomlands om jag inte har 20 förpackningar med mig, livet kretsar kring nässprejen och jag är så trött på det.

http://www.expressen.se/nyheter/kim-ar-sveriges-mest-nassprejsberoende/

Citat:
Det började med en vadslagning med några vänner som spårade ur. "Försten som lyckas få en helsida i Aftonbladet" och gissa vad.. jag vann. Folk får gärna skratta högt eller sitta och skriva dumma kommentarer på flashback. Men jag är fan nöjd. Jag vann vadslagningen
Expressenartikeln gick sen av bara farten? Fick du betalt förresten? Borde kunnat bli några tusenlappar.

*)Inget illa ment men att någon använder mycket nässpray är ju inte mycket till seriös story.
Citera
2013-11-03, 11:28
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Inget illa ment men att någon använder mycket nässpray är ju inte mycket till seriös story.
Jag håller inte med om det. 10000-tals svenskar har blivit beroende och det är bra när media uppmärksammar sådant som blivit problem för människor. I många fall handlar "snyftartiklar" om sådant man vill varna andra människor om. Olika typer av bedrägerier, felhantering av produkter (typ somna inte på din mobiltelefon) eller faran med att ta SMS-lån. Varje artikel om nässpraysberoende gör att problemet uppmärksammas mer och att några kommer att ta tag i sin situation.

Det stora problemet med den här tråden är att det går lite inflation i att vara idiot. Hälften av Flashbacks medlemmar har en IQ under medel och några av dem sitter i den här tråden och spammar med artiklar över i stort sett varje privatperson som uppmärksammas för något problem i media. I många fall är det befogat. Personen i artikeln är uppenbarligen en idiot, men tyvärr är det alltför ofta som skribenterna här har svårt att selektera ut en riktig snyfthistora från artiklar som fyller en bra funktion genom att uppmärksamma oss på problem vi kanske inte trodde fanns. Men en viss humor finns det i det här delforumet. Många idioter som skrattar åt andra "idioter"
Citera
2013-11-03, 15:47
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Det började med en vadslagning med några vänner som spårade ur. "Försten som lyckas få en helsida i Aftonbladet" och gissa vad.. jag vann. Folk får gärna skratta högt eller sitta och skriva dumma kommentarer på flashback. Men jag är fan nöjd. Jag vann vadslagningen

Det här känns så jävla påhittat.
Citera
2013-11-03, 17:00
Medlem
Att mitt beroende är påhittat eller det jag skrev?
Citera
2013-11-03, 20:57
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Att mitt beroende är påhittat eller det jag skrev?

Att en vadslagning om vem som först kunde få en förstasida i Aftonbladet ägde rum.
Citera
2013-11-03, 21:47
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag håller inte med om det. 10000-tals svenskar har blivit beroende och det är bra när media uppmärksammar sådant som blivit problem för människor.
Nu har jag inte last nagra mer ingaende utredningar men ar det verkligen tiotusentals svenskar som inte har vett att snyta sig?
Citera
2013-11-03, 21:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Nu har jag inte last nagra mer ingaende utredningar men ar det verkligen tiotusentals svenskar som inte har vett att snyta sig?

Det är faktiskt ett väldigt vanligt beroende.

Folk använder det när dom inte kan "snyta sig" för att det är täppt, sen används det för mycket/för länge, många tänker inte på att även receptfria läkemedel kan ställa till med en hel del.
Citera
2013-11-03, 21:59
Medlem
Motvillig 1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det är faktiskt ett väldigt vanligt beroende.

Folk använder det när dom inte kan "snyta sig" för att det är täppt, sen används det för mycket/för länge, många tänker inte på att även receptfria läkemedel kan ställa till med en hel del.
Och folk som inte tanker brukar vi i dagligt tal kalla idioter. Case closed.
Citera
2013-11-03, 22:08
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Och folk som inte tanker brukar vi i dagligt tal kalla idioter. Case closed.

Det informeras väldigt dåligt om att ex nässpray och lypsyl kan vara beroendeframkallande. Folk i regel utgår från att receptfria preparat är ofarliga, det enda som det informeras om är att värktabletter kan vara farliga vid högre doser och tillsammans med alkohol.
Citera
2013-11-04, 01:38
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Folk i regel utgår från att receptfria preparat är ofarliga,
Och där ligger idiotismen för är man lite med så bör man åtskilliga gånger ha hört att bl.a nässpray inte är bra för långvarigt bruk och det står även på förpackningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in