2013-10-31, 14:45
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Det är ett reklaminslag och fejk.

Menar du att artikeln jag länkade inte är sann?
Citera
2013-10-31, 20:33
Medlem
Kämpendahls avatar
Olivia, 2, fick gravsten över sig – bröt lårbenet

Först av allt vill jag säga att jag lider med Olivia. Det här är självfallet inte hennes fel. Däremot har jag synpunkter på Olivias mamma Therese Fredriksson som tycker det verkar vara okej för små barn att springa omkring och leka på kyrkogårdar.

"– Kyrkan vill ju att man ska ta med sig barnen. Och det kan inte vara så att man måste hålla fast barnen. Det är helt omöjligt att hålla fast två små barn samtidigt som man lägger ris på gravarna."

När jag var liten var det otänkbart för barn att leka på kyrkogården eller ens avvika från de vuxna man hade med sig. Det var på den tiden man fortfarande visade respekt mot de döda. Vandaliseringar av gravar och stölder av kransar och ljus förekom knappast. Att klättra på en gravsten var nog bland det mest otänkbara man kunde göra på den tiden. Jag var ibland med min farmor vid kyrkogården och hon var noga med att jag inte ens gick på gravarna. Ville man titta på någons sten eller grav så fick man stå en manslängd från stenen för att inte stå på någons grav. Jag kan låta något gammaldags, men när jag hör om att något barn skadat sig för att en gravsten vält blir jag upprörd. Dock inte av att barnet blev skadat utan hur i helvete någon kunnat låta sina barn leka på gravstenarna. Nu ligger min farmor i graven och vilar tillsammans med min farfar. Det var hon som lärde mig den respekten som liten och gud nåde den unge jag får se klättra på hennes gravsten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17759291.ab
Citera
2013-10-31, 20:48
Medlem
LinLins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Först av allt vill jag säga att jag lider med Olivia. Det här är självfallet inte hennes fel. Däremot har jag synpunkter på Olivias mamma Therese Fredriksson som tycker det verkar vara okej för små barn att springa omkring och leka på kyrkogårdar.

"– Kyrkan vill ju att man ska ta med sig barnen. Och det kan inte vara så att man måste hålla fast barnen. Det är helt omöjligt att hålla fast två små barn samtidigt som man lägger ris på gravarna."

När jag var liten var det otänkbart för barn att leka på kyrkogården eller ens avvika från de vuxna man hade med sig. Det var på den tiden man fortfarande visade respekt mot de döda. Vandaliseringar av gravar och stölder av kransar och ljus förekom knappast. Att klättra på en gravsten var nog bland det mest otänkbara man kunde göra på den tiden. Jag var ibland med min farmor vid kyrkogården och hon var noga med att jag inte ens gick på gravarna. Ville man titta på någons sten eller grav så fick man stå en manslängd från stenen för att inte stå på någons grav. Jag kan låta något gammaldags, men när jag hör om att något barn skadat sig för att en gravsten vält blir jag upprörd. Dock inte av att barnet blev skadat utan hur i helvete någon kunnat låta sina barn leka på gravstenarna. Nu ligger min farmor i graven och vilar tillsammans med min farfar. Det var hon som lärde mig den respekten som liten och gud nåde den unge jag får se klättra på hennes gravsten.

Jag tror ju knappast att stenen bara råkade falla när ungen gick förbi. Hade jag eller mina syskon betett oss så där på en kyrkogård hade vi fått en hörvel.
Citera
2013-10-31, 21:09
Medlem
Citat:

Ja, det var ett riktigt idiotisk uttalande. Måste man hålla fast sina barn när man vistas i offentliga miljöer bör man söka hjälp för det.

Man blir ju förbannad när man läser artikeln, hur fan kan föräldrar vara så oansvariga?
Citera
2013-10-31, 21:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Självklart ska man hålla fast dom om det är enda sättet man kan hålla reda på dom.

Är det bara jag som mellan raderna läser "Kyrkan vill ju att man ska ta med sig barnen så då får väl dom ta ansvar för dom, det ska väl inte jag som förälder behöva göra? Jag har ju fullt upp med att lägga ris på graven."
Citera
2013-10-31, 21:48
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zerium
Ja, det var ett riktigt idiotisk uttalande. Måste man hålla fast sina barn när man vistas i offentliga miljöer bör man söka hjälp för det.

Man blir ju förbannad när man läser artikeln, hur fan kan föräldrar vara så oansvariga?

Ja verkligen, vad blir nästa rubrik?

Olivia, 2, död i trafikolycka

"– Samhället vill ju att man ska ta med sig barnen. Och det kan inte vara så att man måste hålla fast barnen. Det är helt omöjligt att hålla fast två små barn samtidigt som man försöker gå på bussen."
Citera
2013-10-31, 22:00
Medlem
Citat:

Den feta texten:
Det fick jag också lära mig när jag var liten, man ska visa respekt för dom döda inte springa och leka rövare runt gravarna.
Mina mamma lurade dessutom i mig och mina syskon att om vi stimmade runt för mycket bland gravarna så skulle dom som låg i dom komma och spöka/hämnas (stör vi dom så stör dom oss) för oss senare på kvällen..
Liten och lättlurad som man var så ville man ju inte ha ett spöke på sitt rum.

Vi fick såklart gå runt och titta och läsa på vad som stog på stenarna bara vi inte rörde dom och höll oss på gångvägarna som brukar finnas på kyrkogårdar

En kyrkogård är ingen lekplats, med det verkar dagens föräldrar inte fatta, förresten hur många barn var det som blev krossade av gravstenar innan 2000talet?
Citera
2013-10-31, 22:15
Medlem
Klättrar ungjäveln upp på en gravsten ska hon fan ha den över sig, inget annat är mer rätt!
Hoppas gravens invånare spökar för henne, och framförallt hennes föräldrar, till tids ände.
Citera
2013-10-31, 22:31
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherokeex2
Den feta texten:
Det fick jag också lära mig när jag var liten, man ska visa respekt för dom döda inte springa och leka rövare runt gravarna.
Mina mamma lurade dessutom i mig och mina syskon att om vi stimmade runt för mycket bland gravarna så skulle dom som låg i dom komma och spöka/hämnas (stör vi dom så stör dom oss) för oss senare på kvällen..
Liten och lättlurad som man var så ville man ju inte ha ett spöke på sitt rum.

Vi fick såklart gå runt och titta och läsa på vad som stog på stenarna bara vi inte rörde dom och höll oss på gångvägarna som brukar finnas på kyrkogårdar

En kyrkogård är ingen lekplats, med det verkar dagens föräldrar inte fatta, förresten hur många barn var det som blev krossade av gravstenar innan 2000talet?

Jag fick också lära mig att man skulle avra tyst och lugn i kyran och på kyrkogården. På kyrkogården så höll man sig på gångarna, man gick inte fram till en gravsten utan att fråga och man rörde inte vid stenen (man kunde tex borsta bort mossa om man frågade en vuxen och dom sa att det var okej, men då gjorde man det försiktigt).
Citera
2013-10-31, 23:22
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherokeex2

Therese Fredriksson gör bort sig när hon visar upp hur pass dåligt hon uppfostrat dottern. Ett klockrent fall av en idiot som får utrymme i kvällspressen.
Citera
2013-11-02, 15:44
Medlem
Tjena. Kim "gråter ut i media" Falk här.

Uppenbarligen var artikeln om mig bra då jag fick plats på helsida i pappersformat Aftonbladet. Sen vart det plus. Jag har fått en hel del mejl av läkare. Så hjälp kommer jag att få. Dessutom kommer folk som är beroende an nässpray kanske ta tag i problemet nu efter min artikel. Jag hjälper andra på ett sätt känner jag.

Frågor på det?
Citera
2013-11-02, 15:58
Medlem
Gravstenshistorien var ju riktigt sjuk. Hon borde få barnbidraget indraget efter ett sånt uppvisande av uselt föräldraskap. Fattar hon inte att hon framstår som en riktig idiot när hon gråter ut i media.

Lite OT men lämpligen bör ni använda unvis.it eller liknande när ni länkar. Som det ser ut nu matas skittidningarna med trafik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in