2013-11-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17772401.ab

Antar att dom lika gärna kan ha varit tejpade. Informationen verkar ju inte hundra.

Exakt.
Citera
2013-11-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babalo
Kan tänka mig att han lärde känna dessa killar på en fritidsgård. Han brukade ju gå på fritidsgård här i Lund även när han var i 20 års åldern och alla andra var runt 13-15
Tror vi närmar oss pudelns kärna här. Pedofil?
Citera
2013-11-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av du?!
Det är väl inte otroligt att dessa buspojkar hade någon ouppklarad affär med MGM.

Förövrigt är Ljungsbro sedan tidigare känt för att ha ett stort antal haschbrukare i samhället.

http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/artikel.aspx?articleid=4810219&name=25-tal-namn-aktuella-i-haschutredningen

Är tveksam till att det ligger någon knarkskuld bakom det hela.

Dock så har jag påpekat tidigare i tråden att GM varit störig och lätt våldsam tidigare under dagen och även nämnt att han var i behov av pengar.
Citera
2013-11-03, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Ja, just det.
Någon påstod att de tidigare nämnda namnen på "paret" inte stämde, då denne pratat med dem.

Sant eller falskt?

Sant. Namnen stämmer inte alls. Kvinnan är inte härifrån, var särbo/flickvän till mannen f. 58.
Citera
2013-11-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
snarare är han begåvningshandikappad och hittar jämlikar bland personer i tidiga tonåren.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda

Nej alltså han var bara lite efterbliven tror jag. Alltså han hade låg iq och kunde inte etablera sig i vuxenvärlden.

Han var också vän med många hiphopare i Lund och jag tror inte på Dogges berättelse att han inte kände honom.

Jag tror Dogge vet mkt väl vem han är. Men som sagt jag upplevde honom som svårlärd och ganska dominant. Han var nog bitter innerst inne över att ha varit en väldigt talangfull fotbollsspelare som skulle bli proffs men saknade intelligensen och disciplinen för att nyttja sin talang på rätt sätt.

Hans bror Frank åkte till Belgien för att han inte kunde assimilera sig här. Han blev lurad av kurder och albaner som var smartare än honom och hustlade honom på hans pengar. Jag tror Dudu lider lite av samma sak han klarade inte av att konkurrera mot andra invandrargrupper med högre iq så han flyttade väl till ett ställe där det inte finns så många invandrare att konkurrera mot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyesforyou
Sant. Namnen stämmer inte alls. Kvinnan är inte härifrån, var särbo/flickvän till mannen f. 58.

Vet du vart kvinnan kommer ifrån? Kanske har facebook?
Citera
2013-11-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Har det framkommit hur de kom ner i källaren? Fönster? Dörr?
Kan någon mer insatt berätta hur man lättast kommer in i den aktuella källaren?

Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Genom att slå sönder ett fönster intill dörren som man kan se på AB bilder bla.

Menar du fönstret på bilden som länkas nedan?

Leder denna entré alltså ner till en källare?

Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
varför krossades rutan till vänster på bilden borde det inte varit mer logiskt att krossa rutan närmast handtaget på dörren dvs till höger. Ganska underligt tycker jag. Oavsett sinnestillstånd borde man ju gått enklaste vägen.

Bild på rutorna

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/17770966/803/normal/870a86d2151b1/rutaw.jpg
Citera
2013-11-03, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wink
snarare är han begåvningshandikappad och hittar jämlikar bland personer i tidiga tonåren.

Precis, och det är inte hela sanningen. Han var populär bland folk i hiphopkretsar osv. Där det inte krävs så mkt social kompetens utan det räcker med att man är svart och cool.

Men i andra kretsar klarade han sig sämre. Han har en lillebror och några negerkusiner här i Lund som inriktat sig på svenska tjejer varav lillebrodern har en väldigt ensam svensk flickvän som han skaffat mulattbarn med, precis som Dudu.
Citera
2013-11-03, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Vet du vart kvinnan kommer ifrån? Kanske har facebook?

Jo hon har det. Men elakt att dela. Hon är oskyldig i det här och hon ser ut att ha 3 av hans mulattbarn.

Han har nyligen skickat nakenbilder på henne till hennes polare så tycker det är fel att outa henne.
Citera
2013-11-03, 00:52
Medlem
Enligt personer som kommenterat diverse minnesfoton på facebook ska GM har sålt droger till ungdomar.
Om just T och V köpt skrivs det inte om. V närvarade tydligen vid en minnesstund och bekräftade den misstänkta gärningsmannen.
Citera
2013-11-03, 00:53
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babalo
Nej alltså han var bara lite efterbliven tror jag. Alltså han hade låg iq och kunde inte etablera sig i vuxenvärlden.

Han var också vän med många hiphopare i Lund och jag tror inte på Dogges berättelse att han inte kände honom.

Jag tror Dogge vet mkt väl vem han är. Men som sagt jag upplevde honom som svårlärd och ganska dominant. Han var nog bitter innerst inne över att ha varit en väldigt talangfull fotbollsspelare som skulle bli proffs men saknade intelligensen och disciplinen för att nyttja sin talang på rätt sätt.

Hans bror Frank åkte till Belgien för att han inte kunde assimilera sig här. Han blev lurad av kurder och albaner som var smartare än honom och hustlade honom på hans pengar. Jag tror Dudu lider lite av samma sak han klarade inte av att konkurrera mot andra invandrargrupper med högre iq så han flyttade väl till ett ställe där det inte finns så många invandrare att konkurrera mot.

Som sagt trots fritidsgårdar och idrott i form av fotboll och MMA - och den mognad som familjeliv och barn anses ge - så blir det så här. Planeringsförmåga, konsekvenstänkande och impulskontroll är rätt bra grejer ibland...
http://robertlindsay.files.wordpress.com/2010/03/800px-iq_by_country-by-current-resident-majority.png
Senast redigerad av StuG 2013-11-03 kl. 01:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in