2013-11-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Okej. Låter väl inte helt otroligt. Dock att järnrör och silvertejp bara skulle ligga där känns ju lite långsökt men klart möjligt.

Vet du vem den döda kvinnan är?
Var killen tejpad och försvarslös när han slogs ihjäl?

Då fadern i huset är rörmockare så lär rör finnas på plats ?
Citera
2013-11-02, 23:17
Medlem
Utan att veta mer än jag läst i media. Kan det vara så att de två ungdomarna helt enkelt var ute på jävulskap.. som så många andra killar i samma ålder? Den gripne sa ifrån. Och kanske var det så att det var HAN som gömde sig i källaren??? Och som slet till sig närmaste tillhygge för att komma därifrån?
Vi VET inte..
Men kanske var det så att de gapade på fel person. En person med egna bekymmer i bagaget (och med det menar jag INTE att det på minsta vis är rätt att slå ihjäl någon annan, men att man kanske bör tänka ett varv extra även innan man ger sig på någon)
Oavsett vilket så lider jag med offren och hoppas att nån tänker till lite.. vi MÅSTE få till en fungerande psykvård.
Citera
2013-11-02, 23:18
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
AB målar upp MGM med ord som "trodde aldrig han skulle gå såhär långt", "han var väldigt omtyckt och snäll" osv, är det inte typiskt när det är en invandrare som begår brottet? Samma med asiaten som rövade bort en ung flicka ner i källaren osv

Så är det ju ALLTID när nära och kära ska beskriva en gärningsman. Ord som "kunde jag aldrig tro", "lugn och skötsam", "hen kan inte vara skyldig" finns typ alltid. Speciellt om modern till en brottsmisstänkt tillfrågas.
Citera
2013-11-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Okej. Låter väl inte helt otroligt. Dock att järnrör och silvertejp bara skulle ligga där känns ju lite långsökt men klart möjligt.

Vet du vem den döda kvinnan är?
Var killen tejpad och försvarslös när han slogs ihjäl?

Ja, just det.
Någon påstod att de tidigare nämnda namnen på "paret" inte stämde, då denne pratat med dem.

Sant eller falskt?
Citera
2013-11-02, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Inte alls orimligt då mannen jobbar i hantverkarsvängen. Samt mekar en del bil osv.

Nej jag vet inte vem kvinnan var i nuläget. Dock går ryktet att hon gått ut för att hjälpa BO 1 och då blivit överfallen av MGM.

Det kan jag tyvärr inte svara på men troligtvis var det så..

Vad har du för skäl att lita på den story du berättar som helt uppenbart är tillrättalagd för barnens räkning?

Vi vet efter diverse utsagor i tråden att barnens beteende inte helt svarat mot mönsterfemtonåringars beteende.
Citera
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
AB målar upp MGM med ord som "trodde aldrig han skulle gå såhär långt", "han var väldigt omtyckt och snäll" osv, är det inte typiskt när det är en invandrare som begår brottet? Samma med asiaten som rövade bort en ung flicka ner i källaren osv

AB trixar med rubriken för att frammana sympatier för negern, men citatet rör faktiskt 15-åringen:

Citat:
En kvinna som bor i området säger om 15-åringen:
– Han var väldigt omtyckt och hade många vänner. Han var snäll och lite busig.
Citera
Medlem
På radion hör jag att polisen säger att:" Mördaren har en koppling till pojken, men man vill inte gå in på vilken".
Är det någon som har en förklaring till det. Man börjar ju nästan misstänka att GM haft sex med pojkarna, kanske med betalning i droger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Inte alls orimligt då mannen jobbar i hantverkarsvängen. Samt mekar en del bil osv.

Nej jag vet inte vem kvinnan var i nuläget. Dock går ryktet att hon gått ut för att hjälpa BO 1 och då blivit överfallen av MGM.

Det kan jag tyvärr inte svara på men troligtvis var det så..

Vilken verkstad får besök av Polisen på måndag?
Citera
2013-11-02, 23:20
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Vad har GM för yrke??
MMA-utövare om jag läste rätt.
Citera
2013-11-02, 23:21
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis

Det är väl mera en hobby än ett yrke. Såvida han inte var proffs, vilket han inte var.
Citera
Medlem
Doggelito:

Citat:
jag kommer ihåg att jag uppfattade honom som en schyst kille

http://www.expressen.se/nyheter/har-star-misstankte-mordaren-med-dogge/

Ok quetal! Då verkar det hela lite mer troligt. Fy fan blir ju bara mer hemskt detta. Var han tejpad så var det ju en ren avrättning.
Senast redigerad av whyman 2013-11-02 kl. 23:24.
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis

Klassas väl knappast som ett yrke i en tid då varannan grabb titulerar sig som kampsportare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in