2013-11-03, 00:05
Medlem
GM inte varit inne på Behandling för psykiska sjukdomar.

Är själv väldigt tagen av händelsen...

Grabben som mist livet hade tidigare en bror som dog för något år sedan, överdos.

För 1-2 månader sedan skedde ett våldtäcktsförsök i byn kring Härna (området där GM bor) & 1+ 1 KAN bli 2.

Enligt en av mina källor så hade gårdagen bestått av halloweenfest. GM har någongång underkvällen hotat 2 tjejer. Yngsta BO + kompisgäng sysslade igår med droger. OBS! Detta enligt min källa.

Oavsett bakrund & motiv. Oerhört sorligt. Sverigesbefolkning mår sämre & sämre enligt en poliskälla I STHLM. Han har aldrig tidigare varit så mycket på jobb där personer med psykiskohälsa är inblandade.
Citera
2013-11-03, 00:07
Medlem
Rallz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Varför skulle dom inte kunna vara det? Vet du säkert att det var ett "random" källarplan?
Jag vet inte om det var ett "random" källarplan men jag har fått den uppfattningen, att dom befann sig i en fastighet som ingen utav de 3 hörde hemma i. Det är alltså min uppfattning.
Därför förstår jag inte, varför dom skulle slå sig in i en källare mitt i natten och ha sex mot droger som betalning. Det låter extremt osannolikt för mig.
Citera
2013-11-03, 00:10
Medlem
Hedobald.Braxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebeh
Bo= to**y har en vän på sin Facebook sida vars föräldrar/släkt bor på den adressen som fått sina rutor krossade under natten och som haft "inbrott" eller har jag hittat fel To**my vars bror gick bort för ca 2 år sedan.

Jo, det bor en J*hn Brand*w (*=o) på Hällestad*vägen 11, som mycket riktigt är Facebookvän med BO T*mmy. Har mycket svårt att tro att det bara var en slump att källarinbrottet skedde på denna adress.
Antingen tyckte killarna att det var ett bra ställe att fly till, eller också finns det en djupare koppling. Jag gissar på det senare. Gissningsvis är det denne J*hns bil som står på uppfarten, den med dekalen "Kör om, jag är full" (med eller utan kommatecken). Killen kan ev. ha något med detta att göra, men föräldrarna har velat hålla honom utanför.

OT: Jag är förvånad över att ingen har citerat Socker-Conny ännu.
Citera
2013-11-03, 00:10
Medlem
Någonting med "Crew" står det även i bakgrunden på en bild här ser jag: http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/artikel.aspx?articleId=5667435

Jag minns också att jag läste i någon tidning imorse att rutor i en busskur i närheten av brottsplatsen hade krossats.

Här var det:
Citat:
Ett stort område är avspärrat, bland annat två villor varav den ena har sönderslagna rutor. Även en busskur i närheten är trasig.
http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-och-pojke-mordade-i-ljungsbro/
Citera
2013-11-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Alkohollangning.
Jag skulle väl inte kalla det "koppling". Skulle i så fall vara om BO var en springpojk åt GM.
Finns det uppgifter om att den mördade pojken var känd av polisen?
Citera
2013-11-03, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Nej inte alls. De som kan analysera bilder kan plocka fram mycket information om personens tillstånd bara genom att titta på vilket budskap bilden och personen utsänder.

Jag tvivlar starkt på att man utifrån en bild skulle kunna få en uppfattning av en persons "självgodhet"...
Citera
2013-11-03, 00:12
Bannlyst
Jaha... Nu vet jag vem han är.

Han heter Doudou men kallas Dudu..

Han e ju fan känd i Lund!! Jag har träffat honom flera ggr och har mkt info om honom.
Citera
2013-11-03, 00:13
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Någonting med "Crew" står det även i bakgrunden på en bild här ser jag: http://www.corren.se/ostergotland/linkoping/artikel.aspx?articleId=5667435

Jag minns också att jag läste i någon tidning imorse att rutor i en busskur i närheten av brottsplatsen hade krossats.

Här var det:

http://www.expressen.se/nyheter/kvinna-och-pojke-mordade-i-ljungsbro/

Står ju PLUS till vänster på bilden också, så förmodligen det gänget som varit i farten.
Citera
2013-11-03, 00:13
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babalo
Jaha... Nu vet jag vem han är.

Han heter Doudou men kallas Dudu..

Han e ju fan känd i Lund!! Jag har träffat honom flera ggr och har mkt info om honom.

Lek inte alban bre, fram med informationen!
Citera
2013-11-03, 00:14
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallz.
Jag vet inte om det var ett "random" källarplan men jag har fått den uppfattningen, att dom befann sig i en fastighet som ingen utav de 3 hörde hemma i. Det är alltså min uppfattning.

Det enda intressanta som har framkommit från quetals inlägg är påståendet att pojkarna kände personerna i villan. Föräldrars vänner? Skolpersonal? Pojkarna visste om att det fanns saker av värde i den källaren? Kan de ha tipsat GM och sedan insett att det gick för långt?

Jag finner det osannolikt att en man, oavsett storlek, ska kunna tejpa flera killar.
Citera
2013-11-03, 00:15
Medlem
Dags för en uppdatering. Som jag sa i em så handlar det om att GM langar fulsprit (och tyngre grejer till andra klienter). Ngn fnurra som gjorde att han letade upp killarna, påtänd/roppad och säkert tuffast i världen. Enligt säker poliskälla så tejpade han grabbarna med silvertejp och skulle ha dem att slå ihjäl varandra, de gjorde motstånd och plan b var att tvinga dem att stjäla grejer (obekräftade uppgifter säger att det hus de bröt sig in i var den ena killens släktings). Sen gick det som det gick. Den överlevande grabben är ju inte guds bästa barn heller och har väl förekommit hos polisen lika många gånger som GM...
Citera
2013-11-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Det enda intressanta som har framkommit från quetals inlägg är påståendet att pojkarna kände personerna i villan. Föräldrars vänner? Skolpersonal? Pojkarna visste om att det fanns saker av värde i den källaren? Kan de ha tipsat GM och sedan insett att det gick för långt?

Jag finner det osannolikt att en man, oavsett storlek, ska kunna tejpa flera killar.

Fast vi vet redan att BO bor/dde 50-100 meter ifrån villan man gjorde inbrott i, varför det inte känns som någon direkt högoddsare att dom känner dom som bor där, åtminstone ytligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in