2013-11-02, 23:47
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Pojkarna var alltså inte lika ''Svensson'' som det framgått utan har också gjort också brott som misshandel osv. Kan det ha göra med detta dåd? Känns ganska långsökt.
En pappas fb-profil länkades tidigare, då blev det övertydligt att det handlade om att det bara var en tidsfråga innan familjetragedierna radade upp sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Länka?
http://www.n0.se/v/f/0d093_bild.png
Citera
Medlem
Deferos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Storyn är fortfarande jävligt luddig.

Ungdomarna som sedan tidigare är bekanta med MGM (via alkohollangning) träffade på MGM då de var påväg hem.

De slår följe med varann, antar att MGM betedde sig normalt under den tiden. När de sedan går förbi villan börjar MGM prata om att de ska följa med han och göra inbrott där. )Men förstår inte riktigt varför ungdomarna förljer med han dit, då villan ligger till höger efter bron och båda grabbarnas boenden ligger till vänster efter bron) När ungdomarna säger ifrån blir han rasande och tvingar med dom till villan.

På garageuppfarten till villan ligger ett järnrör (sedemera tillhygget som användes för att döda BO) och en rulle silvertejp. MGM tejpar händerna och munnen på de båda ungdomarna. Krossar sen en ruta till källarvåningen och går in i huset.

Under den tiden hinner paret i villan vakna och det uppstår handgemäng. De lyckas jaga ut MGM samt få in ena killen i huset. MGM försvinner efter det med den andra killen och går nerför vägen 50 meter innan han...

Som sagt finns många pusselbitar som ska falla på plats men detta är vad jag hört.

Och denna information har du fått fram genom?
Citera
2013-11-02, 23:48
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Här kommer det fram.

Så quetal är ute och kör damage-control med tillrättalagda stories om pojkarna som offer, när dom sannolikt i själva verket varit högst delaktiga i brott.
D
I så fall har de ju själva medverkat till att sätta sig i skiten så det minskar mina sympatier ner till nollstrecket. Jag går inte på barnbullshit snacket i så fall.
Synd att det skulle dra med sig en undsättande kvinna i döden.
Citera
2013-11-02, 23:49
Bannlyst
Hade den mördade kvinnan facebook? Hittar inget om det i tråden.
Citera
2013-11-02, 23:51
Medlem
Nu skriver expressen att Gm var farlig.

http://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-for-nattens-dubbelmord/
Citera
2013-11-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
D
I så fall har de ju själva medverkat till att sätta sig i skiten så det minskar mina sympatier ner till nollstrecket. Jag går inte på barnbullshit snacket i så fall.
Synd att det skulle dra med sig en undsättande kvinna i döden.

Det är nästan lite hollywoodskt det hela, om man utgår ifrån att pojkarna och tokfan gjorde det här tillsammans och sen någonstans går det fel, tokfan flippar ur fullständigt och börjar döda allt och alla.
Citera
2013-11-02, 23:53
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Helt otroligt att ingen som känner GM bra varit inne i tråden. Det sker ju nästan alltid på Flashback.

Hur var han?
Hur länge har han bott i Sverige?
Har han krigat i Kongo?

Var en tidigare postare i tråden som påstod att han och GM hade varit vänner i deras barndom. Kommer dock inte ihåg hans användarnamn.

Sa att han kom till Sverige som ung och bott här stora delar av livet.
Citera
2013-11-02, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
http://www.friatider.se/wp-content/uploads/cache/picture345816.jpg

Om det finns någon som kan analysera bilder. Vad får ni ut av länkade bild? Ser han tex självgod ut?

Hur kan det var meningsfullt? Det enda folk gör när de glor på gärningsmäns ansikten är att försöka bekräfta sina fördomar om vad för slags människa det är. "MAN SER PÅ HONOM ATT HAN ÄR EN SJUK JÄVEL!", trots att de aldrig hade tänkt detsamma om de sett bilden i en helt annan kontext. Totalt meningslös aktivitet.
Citera
2013-11-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Hur kan det var meningsfullt? Det enda folk gör när de glor på gärningsmäns ansikten är att försöka bekräfta sina fördomar om vad för slags människa det är. "MAN SER PÅ HONOM ATT HAN ÄR EN SJUK JÄVEL!", trots att de aldrig hade tänkt detsamma om de sett bilden i en helt annan kontext. Totalt meningslös aktivitet.

Nej inte alls. De som kan analysera bilder kan plocka fram mycket information om personens tillstånd bara genom att titta på vilket budskap bilden och personen utsänder.
Citera
2013-11-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stebeh
Då fadern i huset är rörmockare så lär rör finnas på plats ?
Ja, och jag jobbar som budbilschaufför så jag har fullt med paket hemma och min kompis brevbäraren...

Vem som helst kan väl ha ett rör någonstans hemma i källaren eller gärna i garaget till när man ska få lite längre hävarm när man ska byta hjul på bilen.
Citera
2013-11-02, 23:58
Medlem
RuleBritannias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Kan säga att polisen med största sannolikhet känner till grabbarna ja. De var medverkande i något "tufft" gäng som kallar sig Plus Crew. De brukar hänga vid bron där nedanför Brottsplatsen.

Brodern till BO har haft en tung tid i Ljungsbro när han bodde där. Vet inte ifall detta kan spegla sig in på detta med.

Detta gänget?

http://www.fotolog.com/mightybrotherz/mosaic/

Står att de är från Östergötlandstrakten i alla fall, känner du igen platserna på bilderna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in