2013-11-02, 18:54
Medlem
Har det framkommit ifall negern använde något annat än järnrör när han dräpte svenskarna?
Citera
2013-11-02, 18:54
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Om du hört din bekants historier från säters slutna så förstår jag att du tror att majoriteten av alla psykiskt sjuka är oberäkneliga mördare som bara väntar på att explodera. För såna hittar man nog på Säter.
Själv är jag medveten om att det finns farliga "psykon" men efter utbildning i det och att ha jobbat inom det området så tror jag att jag har en mer verklighetsförankrad och nyanserad bild än dig.
Så nej, psykiskt sjuka är väldigt väldigt väldigt sällan farliga även om du har hört skräckhistorier från Säter.

Många psykiskt sjuka utgör inget hot för deras medmänniskor, nej. Det bör även påpekas att än så länge har inget konkret dykt upp som talar för att misstänkt GM skulle ha haft svåra psykiska problem, förutom att det från offentligt håll har hävdats lite luddigt att han inte har mått bra. Hittills känner vi endast till kvinnomisshandel, stalking och trakasserier (behov av att kontrollera) av f.d. partner, en del vanliga brott och eventuell narkotikakonsumtion i större mängd. Inget av det behöver bero på grav psykisk sjukdom, medan det däremot är rätt vanliga beteendemönster hos någon som t.ex. har någon form av asocial personlighetsstörning. Men vi får väl se om det framkommer något mer konkret om den misstänkte GM:s mentala tillstånd.
Citera
2013-11-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Min teori är att 35:åriga gärningsmannen vi numera känner som A_oka som bor på adressen 108 på en gata i Ljungsbro i Linköpings kommun har haft ett stort inflytande över dessa 14-15-åringar. Ynglingarna var frivilligt med honom.

A_oka är sedan tidigare känd för viss drogförsäljning särskilt inom styrketräningsverksamhet..

De ertappades inuti en källare i en villa nära Cloettafabriken.
Ett av barnen "kidnappas" när paret i villan tror att de ska rädda barnen.
I själva fallet flyr A_oka tillsammans med en av ynglingarna.

Vad som sedan hände är att grannen kom ut med sin sambo och A_oka med ett järnrör misshandlar paret och ynglingen lägger sig i, tycker att det gått för långt, och A_oka även slår ihjäl sin egna kumpan som egentligen är ett barn i juridisk mening.

Om inte annat kommer den förhoppningsvis överlevande mannen eller den andra ungen i källaren som klarade sig undan att säga saker som får allt detta att klarna upp.. Men jag är _extremt säker_ på att det är denna musiker och kroppsbyggare som figurerat i en bild med Dogge Doggelito som är gärningsmannen. Al

Varför skulle i så fall pojken som mördades ha skrikit på hjälp när han (troligen ofrivilligt) lämnade huset??
Citera
2013-11-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quanto_tempo
Min teori är att 35:åriga gärningsmannen vi numera känner som A_oka som bor på adressen 108 på en gata i Ljungsbro i Linköpings kommun har haft ett stort inflytande över dessa 14-15-åringar. Ynglingarna var frivilligt med honom.

A_oka är sedan tidigare känd för viss drogförsäljning särskilt inom styrketräningsverksamhet..

De ertappades inuti en källare i en villa nära Cloettafabriken.
Ett av barnen "kidnappas" när paret i villan tror att de ska rädda barnen.
I själva fallet flyr A_oka tillsammans med en av ynglingarna.

Vad som sedan hände är att grannen kom ut med sin sambo och A_oka med ett järnrör misshandlar paret och ynglingen lägger sig i, tycker att det gått för långt, och A_oka även slår ihjäl sin egna kumpan som egentligen är ett barn i juridisk mening.

Om inte annat kommer den förhoppningsvis överlevande mannen eller den andra ungen i källaren som klarade sig undan att säga saker som får allt detta att klarna upp.. Men jag är _extremt säker_ på att det är denna musiker och kroppsbyggare som figurerat i en bild med Dogge Doggelito som är gärningsmannen. Al

Det här låter också klart plausibelt och skulle förklara hur tokfan och barnen hamnade tillsammans i villan vilket hitills framstår som det största mysteriet.

Kanske var dom där på en gemensam stöldturné? Man vet inte...
Citera
2013-11-02, 18:56
Medlem
RemeronDreamss avatar
Kan motivet till mötet i källaren med de två pojkarna vara något homoerotiskt?

Får såna vibbar, GM's bild på Facebook känns lite gay, men vad vet jag.
Citera
2013-11-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då tror jag vi har hela bilden klar.

GM: Dou*dou Ah*oka född 1979

BO: Ingr*id Gustafs*son född 1956

BO: T*ommy Gust*afsson född 1998

BO Hå*kan Nilss*on (lindrigt skadad.

BO: Boendes på en adress Äl*vdansväg*gen 8

GM: Må Du brinna i helvetet

BO Hå*kan Nilss*on (lindrigt skadad) är helt fel. Han heter inte det och de är inte sambo.

Jag har inte 100% fakta men jag tycker det finns en bra logik i inlägget.
Jag har inga som helst källor utan bygger bara på information i tråden och egna sökningar.
Jag begär heller inte att Du skall ha källa på ditt inlägg men jag är ändå nyfiken på hur Du kan veta att min teori är felaktig?

Kan inte röja källa men mannen född 58 bor i Ljungsbro och är särbo med kvinnan född 56 som är mördad. Hon bor inte där. Det kommer säkert fram vartefter...
Citera
2013-11-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Du och jag är nog dock överens om att det kommer att bli en paragraf sjua tämligen omgående för GM...
Ja det blir det säkert. Jag har ingen uppfattning om hur den kan avlopa men jag vet att lagen ändrades efter Flink-fallet uppe i Dalarna. (Tidigare hade man inte tagit hänsyn till hur psykosen uppstått. Det gör man dessbättre nu och det blir inte fängelseförbud om man super eller knarkar till sig en psykos. Dessbättre. )
Citera
2013-11-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buulen
Det finns ingen koppling mellan BO och boende i huset där inbrottet skedde... FÖRUTOM att dem båda bor i en liten stad där alla känner alla. En viss avlägsen koppling kan alltså finnas. Men det är en koppling som förmodligen inte är betydande i det här fallet.

Att två personer som båda bor i en sådan liten stad som Ljungsbro är vänner med varandra på facebook kan knappast kvalificera sig som koppling.

Bo= to**y har en vän på sin Facebook sida vars föräldrar/släkt bor på den adressen som fått sina rutor krossade under natten och som haft "inbrott" eller har jag hittat fel To**my vars bror gick bort för ca 2 år sedan.
Senast redigerad av stebeh 2013-11-02 kl. 19:00.
Citera
2013-11-02, 18:58
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemeronDreams
Kan motivet till mötet i källaren med de två pojkarna vara något homoerotiskt?

Får såna vibbar, GM's bild på Facebook känns lite gay, men vad vet jag.

Känns fortfarande som någon typ av deal som gick fel. Antingen sprit, knark eller alternativ X. Han jagade ungarna som gömde sig i källarn varefter han bröt sig i. Grannarna hörde ljudet, kollade läget och negern flyr med ena ungen och ett järnrör i handen. The rest is history.
Citera
2013-11-02, 19:01
Medlem
Ok, en man tar sig in i en villa tillsammans med 2 st ynglingar mitt i natten. Dom skulle uppenbart leta efter något, alternativt inbrott el dyl. varför annars befinna sig i en källare. Om mannen sen dödar ett av barnen, så måste det ju vara för att han inte ville bli "nergolad", vilket han måste ha varit övertygad om att så skulle ske!? Om nu yngligen skulle bli tagen...då var det alltså ( enligt han) bättre att han gjorde sig av med honom. Men den andra ynglingen som blev "räddad" då..han finns ju kvar som vittne, till vad som skulle ske i källaren. Hur tänkte han kring honom?

Han dödar sedan sambons kvinna. Hon måste ha kännt igen mannen, helt klart! Men vad i helvete skulle dom ned i källaren att göra? Det måste ju ha funnits en anledning, långt bortom något simpelt källar inbrott. Det måste finnas kopplingar mellan gärningsmannen och paret i villan, som är mörkare än sot. De 2 pojkarna, vad var deras roll i det hela? Skulle han bemöda sig att släpa ned pojkarna i en källare, för att döda dom där nere, och att det sedan skulle se ut som att det var paret som hade åsamkat det hela? Var det han plan, månne??
Citera
2013-11-02, 19:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Nackdelen av att kvinnor tror att de är jämförbara rent fysiskt med mannen.

Hon skulle aldrig ha gått emellan, trodde hon verkligen att hon skulle klara det? Har hon gått någon feministisk självförsvarskurs?

Det kallas civilkurage att gå emellan när man uppfattar att en annan människa är i nöd.
Citera
2013-11-02, 19:03
Medlem
Jag har grunnat lite på det här i bakhuvudet under dagen.

Pojkarna kände GM. De följde frivilligt med negern ner i en okänd källare. Varför gör man det? Hade de velat göra inbrott så hade de naturligtvis gått på våningsplanet och stulit det som var av värde, men nej de sticker ner i källaren av någon anledning.
När ägarna upptäcker dem så tar negern en unge under armen och springer (?). När damen springer efter så slår han ihjäl henne och grabben efteråt.

Det är ju helt absurt konstigt. Hela historien.

Någon av grabbarna måste ha en koppling till det huset. Varför skulle annars tanten springa efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in