2013-11-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Är det förstahandskällor du refererar? Eller är det någon som berättar för dig som fått det berättat av någon som var inblandad i själva händelseförloppet?

Jag känner/kände alla inblandade förutom kvinnan. Pratat med vissa av dom men man vill ju inte hålla på att fråga om allt just nu utan bara vara där och stötta dom genom det som hänt.

Som sagt så är allt fortfarande luddigt pga att man inte vill prata om det förmycket.
Citera
2013-11-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qkfan
En av pojkarna, om inte båda. sparkade en ner en äldre man utanför ortens matvarubutik relativt nyligen. Mannen som blev sparkad hade försökt stoppa ett stöldförsök.

Tror mig minnas att det blev en anmälan för snatteri och missandel. Vet inte vad som hände sen.

Här kommer det fram.

Så quetal är ute och kör damage-control med tillrättalagda stories om pojkarna som offer, när dom sannolikt i själva verket varit högst delaktiga i brott.
Citera
2013-11-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickinhead
Kan säga att polisen med största sannolikhet känner till grabbarna ja. De var medverkande i något "tufft" gäng som kallar sig Plus Crew. De brukar hänga vid bron där nedanför Brottsplatsen.

Brodern till BO har haft en tung tid i Ljungsbro när han bodde där. Vet inte ifall detta kan spegla sig in på detta med.

Var det sannolika blivande kriminella?
Citera
2013-11-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallz.
Och då frågar man sig, varför fan var dom i någon randoms källarplan? Låter skruuvat.

Varför skulle dom inte kunna vara det? Vet du säkert att det var ett "random" källarplan?
Citera
2013-11-02, 23:39
Medlem
ZTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
En sammanfattning vore bra för oss som kommer in sent i tråden.

https://www.flashback.org/sok/sammanfattning?t=2250631
Citera
2013-11-02, 23:40
Medlem
Såg precis en "Rip"-bild på instagram från pojkens kompis som var hos honom 20 minuter innan han mördades. Hemskt.
Citera
2013-11-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
Var det sannolika blivande kriminella?

Svårt att säga om de blir kriminella. BO har väl haft en tuff uppväxt med allt som hänt. Kan dock inte se honom som en tungt kriminell i framtiden, kanske lite småsaker. Alla de där ungarna i den åldern i byn driver omkring och beter sig dåligt.
Citera
2013-11-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racknroul
Såg precis en "Rip"-bild på instagram från pojkens kompis som var hos honom 20 minuter innan han mördades. Hemskt.

Länka?
Citera
2013-11-02, 23:42
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Nu vet jag att många skriver att dom blev jagade ner i källaren alternativt att han förde dom dit mot deras vilja, men personligen tror jag inte på det. Jag tror att dom var med honom ner frivilligt. Vad som hände i källaren när dom blev upptäckta vet väl ingen riktigt men det är väldigt konstigt varför MGM inte brukade grovt våld mot paret som upptäckte dom med tanke på att han var kapabel att göra det strax därpå.
Paret som upptäckte dom i källaren måste ha trott att samtliga gjorde inbrott, allt annat vore extremt konstigt. Om det nu inte var så att pojkarna skrek något till paret, men tycker det borde ha kommit ut i så fall.

Alternativt;
Kan det inte ha varit så att pojkarna, smågangsters som dom nu verkade vara, gjorde inbrott i källaren. MGM gick förbi och upptäckte dom och gick ner. Dom kanske var skyldiga honom pengar för någon alkoholaffär sedan tidigare. Han började hota dom och krävde att dom skulle betala då paret kommer ner och upptäcker alla tre. Det blir lite bråk, paret får tag i en unge och räddar honom från MGM medans BO ser chansen att springa och får MGM efter sig.
Sen kommer det andra paret och ska hjälpa BO och det blir slagsmål då det svartnar för MGM och han vevar på allt och alla.

Kanske lite långsökt...

Citerar mig själv och ställer frågan, hur kan första paret veta att ungarna måste "räddas"?
Att dom inte själva är med i ett inbrott i källaren.
Jag tror dock inte på det någon skrev att han skulle ha tejpat deras händer eller liknande, det låter inte riktigt.
Citera
2013-11-02, 23:44
Medlem
Silliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qkfan
En av pojkarna, om inte båda. sparkade en ner en äldre man utanför ortens matvarubutik relativt nyligen. Mannen som blev sparkad hade försökt stoppa ett stöldförsök.

Tror mig minnas att det blev en anmälan för snatteri och missandel. Vet inte vad som hände sen.
Pojkarna var alltså inte lika ''Svensson'' som det framgått utan har också gjort också brott som misshandel osv. Kan det ha göra med detta dåd? Känns ganska långsökt.
Citera
2013-11-02, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Ja, just det.
Någon påstod att de tidigare nämnda namnen på "paret" inte stämde, då denne pratat med dem.

Sant eller falskt?

Paret som nämnts bor rätt långt från den plats där morden inträffade så om de är inblandade kom de inte från sitt eget hus.

Förmodligen är det andra personer som råkat illa ut.
Citera
2013-11-02, 23:45
Medlem
Daxman24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillis
Pojkarna var alltså inte lika ''Svensson'' som det framgått utan har också gjort också brott som misshandel osv. Kan det ha göra med detta dåd? Känns ganska långsökt.

Om inget annat så kan det fungera som förmildrande omständighet för gregern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in