2013-11-02, 20:59
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Apropå pistoler: Det gick ju alldeles utmärkt att få resning utan pistol. - Och utan en enda patronhylsa.

Mmm... omtag i hovrätten. Precis samma som med skelettkvinnan. Vi får väl se vart detta slutar.
Citera
2013-11-02, 21:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det har varit en lång väntan, men äntligen ser man ljuset i tunneln som ska fälla FS
Rättvisan kommer ikapp honom nu, Lennarts vittnesuppgifter får stor betydelse efter man uppphittade kroppen....Allt faller på plats nu....Allt stämmer....

Om LJs vittnesmål får stor betydelse så rättssäkerheten satt ur spel, tyvärr. Om du ser till hur KHs vittnesmål behandlas för att det inte passar in i PÅKs berättelse och sedan hur Ls drogpåverkade saga behandlas enkom för att denna skulle stärka åklagarens historia.

Anser du detta vara fair play?
Citera
2013-11-02, 21:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Klart det gick lugnt till, killen satte spliffen i halsgropen när han fick reda på att eran kampanj gick åt skogen
Och att de gräsgröna presenningarna inte gick hem hos menigheten.
Citera
2013-11-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Det har varit en lång väntan, men äntligen ser man ljuset i tunneln som ska fälla FS
Rättvisan kommer ikapp honom nu, Lennarts vittnesuppgifter får stor betydelse efter man uppphittade kroppen....Allt faller på plats nu....Allt stämmer....

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om LJs vittnesmål får stor betydelse så rättssäkerheten satt ur spel, tyvärr. Om du ser till hur KHs vittnesmål behandlas för att det inte passar in i PÅKs berättelse och sedan hur Ls drogpåverkade saga behandlas enkom för att denna skulle stärka åklagarens historia.

Anser du detta vara fair play?

Rättssäkerheten har dessvärre varit satt ur spel av dessa friande domar som i mycket förorsakats av klantigt polis-(tekniskt) arbete...

Finns ingen automatik rent vetenskapligt i att drogpåverkan/regelbunden droganvändning omöjliggör precisa observationer. Detta särskilt när dessa kan ges stöd i en stark kontext ihopsatt av information från flera andra håll.

Instämmer: Saker faller på plats nu!

Och det är förstås fair play om en skyldig mördare som berövat en annan människa hennes unga liv och en god bit av omgivande allmänhet, hela landet faktiskt, tron på landets rättssäkerhet, faktiskt fälls till ansvar. Men om det är/blir så ska avgöras inte här utan i hovrätten. Vi får se!
Citera
2013-11-02, 22:02
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Titta du på pistolen istället. Den är för att hålla råttor borta. Men lugnt var det hursomhelst.
Pistolen är ett vapen att använda - vid behov. (Förebehållet de med våldsmonopol, bör tilläggas). Det är ett standardförfarande ha en en sådan tillhands, även vid gripande av råttor. Tittar du noga på filmen ser du att FS händer är "bakom ryggen", dvs. handfängsel på.

Så dina argument i inlägg #175 om FS som varande ett oskyldigt lamm är värt noll och intet. Det var ingen duvunge de gav sig på. Säkrad, dubbelt upp.
Citera
2013-11-02, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag tycker att det KH skriver i sitt mail till polisen inte stämmer alls med vad hon på den lilla ljudsnutt du refererar till - och som väl f.ö. nu är kasserad - vill göra gällande. Bara det att föraren enligt henne sökt skyla sig med ena handen låter skumt, och hennes svamlande om att föraren pratat i en mobil, för att sedan inte göra det, tyder på att hon sett denna förare under bråkdelen av en sekund. Det kan vara en helt ovidkommande person; detta vittnesmål väger lättare än 1 g gräs. - Och vad svag och rostig beträffar så kan ju vittnet behöva påminnas om vad hon sagt under förhör.

Satt och lyssnade på hela KHs förhör igen.
Det fina är att KH rättar & berättar vad som eg. hände på ett otvivelaktigt pedagogiskt sätt. Polisen har förvridit vittnesmålet i FUP om skylning och att KH skulle blandat ihop det med en man. Tur att jag sparade banden, ifall Hansson vill rekapitulera något.
Åklagaren får väldigt gärna del av dem också om så önskas
HD har inte hört dem...synd, tom. Lambretz hade tyckt de var besvärande.
Citera
2013-11-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmannen
Mitt i tragedin är Marina-fallet ett av de mer intressanta mordfallen på senare år, inte minst på grund av polisens katastrofalt dåliga arbete.
Nu tar fallet en ny vändning där den misstänkte ska ställas inför skranket en tredje gång vilket gör ärendet unikt. Tveklöst ligger den misstänkte riktigt illa till, något annat än en fällande dom vore en monumental överraskning.

Jag, liksom de flesta andra, är övertygad om den misstänktes skuld. Men övertygelse räcker inte långt och det återstår för åklagaren att visa en händelsekedja som utesluter andra gärningsmän, något jag är övertygad kommer att ske. För att få honom fälld för mord gäller dock också att åklagaren kan visa uppsåt och det kan bli knepigare.
En intressant fråga att fundera över är hur den misstänkte och hans advokat tänker i det här läget.

Jag skulle inte bli förvånad om det kommer någon typ av erkännande. Åklagarens svaga punkt är att den inte kan visa exakt när hon dog och exakt hur det gick till när hon dog. Här kan den misstänkta fylla på med uppgifter som kan ställa honom i bättre dager och kanske bli dömd till dråp istället för mord, eller den riktiga jackpotten för den misstänkte, vållande till annans död (plus förstås brott mot griftefriden och en del annat).

Faktum är ju att han har en möjlighet här. Skulle domen bli vållande blir hans tid bakom galler minimal, kanske har han till och med redan avtjänat den i och med häktningstiden.

Ponera detta: Den misstänkte bygger upp en story där ett skjutvapen ingick i någon typ av rollspel/sexlek. "Vi lekte med pistolen, det ingick i spelet. Den gick av, jag visste inte att den var laddad. Jag fick panik, jag tänkte att ingen skulle tro mig. Jag var påverkad av droger, jag tänkte inte klart. Jag gjorde mig av med kroppen. Så här efteråt vet jag att det inte var någon bra idé men jag fastnade i lögnerna, jag såg ingen annan väg ut. Jag höll i vapnet men jag ville inte döda henne, det var aldrig meningen. Jag älskade henne. Det var en olyckshändelse".

Det kanske skulle funka. Men det kräver som sagt att han erkänner. Frågan är vad som är till störst fördel för honom, fortsätta neka eller att erkänna och berätta en historia som är sann eller falsk?

Bra tänkt! :-)

Endast EN person, nu levande, kan förmodligen veta exakt vad som hände, om nu inte droger"raderat" för mycket, => mindre sannolikt.

Ska bli intressant att se hur försvaret läggs upp, nu när bevisningen ökat i kraft...

Även ett erkännande resulterande i ett kort/redan avtjänat straff skulle förstås ge de anhöriga ett mer skonsamt avslut...
Citera
2013-11-02, 22:45
Medlem
Konservatics avatar
Vad folk inte verkar förstå är att om hd hade dömt i detta fall
Så hade fs åkt in i buren , varför skulle då hovrätt göra en annan bedömning ?
Nu ska man även ha i minnet att inte något erkännande finns som i hovs hallar samt att det var de två oerfarna som satte sig emot.

Jag tror därför att man kan räkna med att fs frihet är över för denna gång, hovrätten kommer med all sannolikhet att följa hds beslut
Citera
2013-11-02, 22:57
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Bra tänkt! :-)

Endast EN person, nu levande, kan förmodligen veta exakt vad som hände, om nu inte droger"raderat" för mycket, => mindre sannolikt.

Ska bli intressant att se hur försvaret läggs upp, nu när bevisningen ökat i kraft...

Även ett erkännande resulterande i ett kort/redan avtjänat straff skulle förstås ge de anhöriga ett mer skonsamt avslut...
Men hur trovärdig är fs i detta läge ? Hade han sagt detta ifrån början så hade han kommit undan likt Mats Alm men i detta läge är han RÖKT, han har haft flera år på sig att lägga korten på bordet ang något dödande som ej var uppsåtligt samt gömt kroppen för föräldrarna som inte ens fick begrava sin dotter.

Hoppas denna vidriga människa får lagens strängaste straff och sitter länge än Axmyr, alla vi som har egna barn kan inte vilja något , rättsapparaten lät denna parasit gå lös på gator i flera år
Citera
2013-11-02, 23:11
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Vad folk inte verkar förstå är att om hd hade dömt i detta fall
Så hade fs åkt in i buren , varför skulle då hovrätt göra en annan bedömning ?
Nu ska man även ha i minnet att inte något erkännande finns som i hovs hallar samt att det var de två oerfarna som satte sig emot.

Jag tror därför att man kan räkna med att fs frihet är över för denna gång, hovrätten kommer med all sannolikhet att följa hds beslut

Det som är mesta glädjande är ändå att veta att fd sambon just nu sitter anhållen misstänkt för mordet på Marina Johansson och att högsta instans har direkt talat om hur han ljuger.
Och en passning till tidigare Hovrätt om hur illa man bedömt fallet. Det är väl också en signal till andra mordfall om hur man ska se på vissa omständigheter då man dömer mordfall.

Att en tidigare lagman som dömde i Tingsrätten inte va riktig och att Hovrätten hakade på galenpannans resonemang va inte genomtänkt utan ett fullständigt rättshaveri. Och med det facit som framkom då man fann hennes kropp, så framstår instanserna som clowner inget annat.

Jag hoppas för framtida domslut i mordfall att man ser till att ha kompetenta domare som har erfarenhet av mord och dess komplicerade detaljer, och inte sätter vilken pajas som helst.
Det går inte att ha såna domslut och bedömningar det skapar bara misstroende emot rättssystemet.

Nu är inte manegen krattad för advokat Hansson längre kan man säga, och det är också i domstolen han ska försvara sin klient i ett helt annat bevisläge. Det ska verkligen bli intressant att följa.
Så vilka utspel ska Hansson gör rent medialt den här gången?
Tyvärr spelar det nog ingen som helst roll i vilka hysteriska halmstrån han kommer dra i för manegen är krattad för åklagarsidan ingenting annat.
Marina Johansson kommer att få sista ordet och hennes familj upprättelse. Dom kan också vara trygga då han sitter bakom lås och bom.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=5691928
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5692377
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-02 kl. 23:29.
Citera
2013-11-02, 23:32
Medlem
kattellas avatar
För de observanta ter det sig ganska klart. Ju närmare sanningen vi har varit dessto större utslag från -FS är oskyldig- radarn. Detta är en av anledningarna till att jag tror på LJ som vittne. Hade han inte varit av intresse så hade han inte misskrediterats så hårt.

Måste bara få tillägga att detta gjorde min dag: ...-Förhoppningsvis får fanskapet livstid...
Citera
2013-11-02, 23:55
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det som är mesta glädjande är ändå att veta att fd sambon just nu sitter anhållen misstänkt för mordet på Marina Johansson och att högsta instans har direkt talat om hur han ljuger.
Och en passning till tidigare Hovrätt om hur illa man bedömt fallet. Det är väl också en signal till andra mordfall om hur man ska se på vissa omständigheter då man dömer mordfall.

Att en tidigare lagman som dömde i Tingsrätten inte va riktig och att Hovrätten hakade på galenpannans resonemang va inte genomtänkt utan ett fullständigt rättshaveri. Och med det facit som framkom då man fann hennes kropp, så framstår instanserna som clowner inget annat.

Jag hoppas för framtida domslut i mordfall att man ser till att ha kompetenta domare som har erfarenhet av mord och dess komplicerade detaljer, och inte sätter vilken pajas som helst.
Det går inte att ha såna domslut och bedömningar det skapar bara misstroende emot rättssystemet.

Nu är inte manegen krattad för advokat Hansson längre kan man säga, och det är också i domstolen han ska försvara sin klient i ett helt annat bevisläge. Det ska verkligen bli intressant att följa.
Så vilka utspel ska Hansson gör rent medialt den här gången?
Tyvärr spelar det nog ingen som helst roll i vilka hysteriska halmstrån han kommer dra i för manegen är krattad för åklagarsidan ingenting annat.
Marina Johansson kommer att få sista ordet och hennes familj upprättelse. Dom kan också vara trygga då han sitter bakom lås och bom.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=5691928
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=5692377
Hansson kör återigen sitt skitsnack , jag tillhör de som hoppas att fs ska gråta över ryggont igen.
Den här gången blir det promenad-seger för åklagarn.

Någonting som är väldigt intressant är hur alla bilder har kommit upp här , jag pratar nu om bilder som stulits av marina , de var publiceras av q för att förminska en mördad kvinna som förpackats i en presenning och dumpats i skogen som ett djur...

Det här är vidrigt , man har alltså försökt att förödmjuka offret ännu mer , räcker det inte att hon fick ett skott i huvudet, dumpad i skogen pga hon krävde sin mänskliga frihet ifrån personen som kontrollerade henne ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in