2013-11-02, 18:27
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Nejdå, de behöver inte sälja sex, men då ska de ju inte heller få a-kassa bara för att de tycker det är bekvämare att bli försörjda. Och samma villkor ska naturligtvis även gälla män.

Nån måste ju göra jobbet om de här stackars männen som måste våldta för att ingen vill ligga med dem ska få ligga.

Ju, man ska få a-kassa om jag jobbat tidigare och betalat in en massa a-kassa.
Citera
2013-11-02, 21:40
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Men vari ligger orättvisan mellan män och kvinnor i det? De säljer väl inte porrtidningar till kvinnor heller då?
Kvinnor läser 50 shades of grey och liknande, för en kvinna så är en taskigt skriven sexnovell i ICA kuriren mer upphetsande än den hårdaste hårdporren är för en man. Kvinnor behöver inte porr de kan sitta på bussen och och läsa en till synes helt oskyldig bok, kanske knipa lite och gnida sig mot sätet det är orättvist
Citera
2013-11-02, 21:43
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det vet vi väl inget om än. Vi vet väl inte hur många bordeller det kommer att startas och vad som blir efterfrågat där. Kvinnor har ju ökat bland sexköpare så det finns en marknad där som vi vet väldigt lite om. Men du har rätt, det kanske finns nog många män som vill sälja sex till kvinnor över femtio så att ingen behöver ta det jobbet som inte vill.

Det finns ju ett antal länder där det existerar lagliga bordeller som Tyskland, Spanien, Holland och USA (Nevada) t.ex. och där behöver de inte gå till arbetsförmedlingen för att hitta motiverade sexarbetare så det blir nog inte omöjligt här heller. Du behöver nog inte oroa dig.
Citera
2013-11-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det finns ju ett antal länder där det existerar lagliga bordeller som Tyskland, Spanien, Holland och USA (Nevada) t.ex. och där behöver de inte gå till arbetsförmedlingen för att hitta motiverade sexarbetare så det blir nog inte omöjligt här heller. Du behöver nog inte oroa dig.
Nä, men de kanske inte får välja att de hellre vill bli försörjda av skattebetalarna.

Och om de kan jobba med det borde väl även bortskämda svenskar kunna jobba med det.
Citera
2013-11-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme

De här länderna har ju inte samma trygghetssystem som vi har. Så jag anser nog att om staten har bordeller och om staten anser att företag ska få syssla med bordellverksamhet så får man nog tänka sig att folk får ta dessa jobb innan ekonomiskt stöd ges av skattemedel.

För varför ska prostituerade betala skatt för att andra ska slippa jobba med det de jobbar med för?
Citera
2013-11-02, 21:58
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
För varför ska prostituerade betala skatt för att andra ska slippa jobba med det de jobbar med för?
Alla medborgare har samma rätt att nyttja trygghetssystemet. Den prostituerade kan när som helst sluta prostituera sig och gå till soc istället, det är som sagt ett val man gör.
Citera
2013-11-02, 22:02
Medlem
munspruts avatar
Citat:
De här länderna har ju inte samma trygghetssystem som vi har. Så jag anser nog att om staten har bordeller och om staten anser att företag ska få syssla med bordellverksamhet så får man nog tänka sig att folk får ta dessa jobb innan ekonomiskt stöd ges av skattemedel.

Jag förstår inte varför bordellerna måste vara statliga, det viktiga är ju att de betalar skatt som alla andra, även för prostituerade är det ju bra att kunna få tjänstepension med mera som ingår i välfärdssystemet

alla har inte förutsättningarna att jobba som prostituerad, till exempel en fin kropp. men man kan ju tänka sig att arbetsförmedlingen kunde hjälpa till till exempel ge bidrag till silikonbröst om nu det skulle ge mer kunder?
Citera
2013-11-02, 22:05
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

På vilket sätt har t.ex Tyskland sämre trygghetssystem? Många av de riktigt bordelltäta städerna som Frankfurt har 3% arbetslöshet. Många av de som sexarbetar där skulle lätt kunna hitta annat arbete och många av de har mer än ett jobb eller är studerande och skippar studielånet genom att knäcka på en FKK klubb.
Citera
2013-11-02, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Jag förstår inte varför bordellerna måste vara statliga, det viktiga är ju att de betalar skatt som alla andra, även för prostituerade är det ju bra att kunna få tjänstepension med mera som ingår i välfärdssystemet

alla har inte förutsättningarna att jobba som prostituerad, till exempel en fin kropp. men man kan ju tänka sig att arbetsförmedlingen kunde hjälpa till till exempel ge bidrag till silikonbröst om nu det skulle ge mer kunder?

Nej inte måste de var statlig men lagliga bör de ju vara. Och anser man att det arbetsmiljömässigt är okej på en arbetsplats så får man ju se det som ett arbete.

Ska alla få låta bli att jobba som försäljare för att en del arbetsgivare anställer snygga försäljare?

Menar du på allvar att fula människor ska få pengar och slippa jobba?
Citera
2013-11-02, 22:06
Medlem
LittlePerverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Jag tror vi har nu gått in på fel bana.

Jag skiter i porrtidningar, jag vill ha bordeller. Är det klart nu?

På vilket sätt är det en feministisk fråga? Mig veterligen är det inte lagligt för kvinnor heller att köpa sex, inte finns det några bordeller med manliga snyggingar heller. Det är väl alltså inte en jämställdhetsfråga utan mer en fråga om att du inte får ligga gratis.
Citera
2013-11-02, 22:15
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Varför ska kvinnorna ha porrtidningar på ICA Maxi när de kan få min kuk?

Jo, men vi tjejer kanske inte är intresserade av just DIN kuk. Det finns gott om tidningar och filmer med nakna karlar i svensk handel, men gudskelov finns det inga nakna tjejer i deras tidningar.

Om heterosexuella karlar inte tål den sexuella utfrysning dom får i Sverige, så får dom väl emigrera.
Citera
2013-11-02, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jo, men vi tjejer kanske inte är intresserade av just DIN kuk. Det finns gott om tidningar och filmer med nakna karlar i svensk handel, men gudskelov finns det inga nakna tjejer i deras tidningar.

Om heterosexuella karlar inte tål den sexuella utfrysning dom får i Sverige, så får dom väl emigrera.

De kan även importera, vilket de även gör .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in