2013-11-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Dessa människor som enligt dig skulle bli tvingade att ta bordelljobb, vad gör de idag?
Det jag sa. Prostituerar sig ändå. Sitter och tigger. Så vad gör vi åt det om nu ingen ska tvingas prostituera sig?
Citera
2013-11-02, 16:00
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Det jag sa. Prostituerar sig ändå. Sitter och tigger. Så vad gör vi åt det om nu ingen ska tvingas prostituera sig?
Jag skulle säga att detta är ett frivilligt val, ingen behöver tigga eller prostituera sig i Sverige med tanke på vårt välfärdssystem.
Citera
2013-11-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Jag skulle säga att detta är ett frivilligt val, ingen behöver tigga eller prostituera sig i Sverige med tanke på vårt välfärdssystem.

Ska staten ha anställda tiggare också tycker du?
Citera
2013-11-02, 16:07
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Det beror på, kan du lägga fram några positiva effekter detta skulle få? Jag kan inte finna några.
Citera
2013-11-02, 16:10
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Det har de redan. Radiotjänst t.ex.
Det är skillnad på statliga bordeller och statligt reglerade bordeller.
Staten har dessutom redan verksamhet som spel och dobbel eller spritförsäljning.
Citera
2013-11-02, 17:02
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Varför ska kvinnorna ha porrtidningar på ICA Maxi när de kan få min kuk?

Du behöver inte rättfärdiga dina sjuka tankar med att andra män skulle dela dom kollektivt.
Är inte förvånad med ditt resonemang att du inte får knulla.
Jävla nolla.
Citera
2013-11-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Det har de redan. Radiotjänst t.ex.
Det är skillnad på statliga bordeller och statligt reglerade bordeller.
Staten har dessutom redan verksamhet som spel och dobbel eller spritförsäljning.

Ja och man får ta de jobb som erbjuds på spel och dobbelverksamhet och på systembolagen. Så samma bör ju gälla prostitution om man nu ska anse att det staten ska reglera verksamheten.
Citera
2013-11-02, 17:37
Bannlyst
Citat:
Jo, kära ni, vart ska en man ta vägen? Kvinnor får ju hela samhället för sig och män inte får någonting. Det sälj dildos tom på Apoteket. Varför säljs det inga lösvaginor då? Nu har man tom förbjudit att sälja porrtidningar på ICA. Det är fruktansvärt att se hur män blir behandlade som grisar i det här landet. Så javla orättvisst som det går. Vad blir nästa steget då? Förbjuda att vara en man?

Nu är det så här att män har också behov och det är inte bara kvinnor som behöver kärlek, män också behöver ta vägen någonstans och det enda rätta som jag skulle göra i det här läget, legalisera prostitution och öppna en massa bordeller så att alla män blir nöjda. Lite rättvisan skadar inte. Vad sägs om det?

Det är faktiskt för att folk blundar för olikheten och skillnaderna mellan kvinnor och män. Män är mer visuella i sin sexualitet, medan kvinnor är mer känsliga.
Senast redigerad av hektorjoa 2013-11-02 kl. 17:37. Anledning: stavningsfel
Citera
2013-11-02, 17:57
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola

Jag tror att vi har förstått din poäng, du behöver inte upprepa dig hundra gånger. Du vill tvinga kvinnor till att sälja sex. Det vill inte vi.
Citera
2013-11-02, 18:03
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ja och man får ta de jobb som erbjuds på spel och dobbelverksamhet och på systembolagen. Så samma bör ju gälla prostitution om man nu ska anse att det staten ska reglera verksamheten.

Knappast aktuellt. Det är hett eftertraktade jobb på legala bordeller så de lär inte behöva fiska efter arbetslösa på förmedlingen.
Citera
2013-11-02, 18:21
Medlem
Citat:
Jag tror att vi har förstått din poäng, du behöver inte upprepa dig hundra gånger. Du vill tvinga kvinnor till att sälja sex. Det vill inte vi.
Nejdå, de behöver inte sälja sex, men då ska de ju inte heller få a-kassa bara för att de tycker det är bekvämare att bli försörjda. Och samma villkor ska naturligtvis även gälla män.

Nån måste ju göra jobbet om de här stackars männen som måste våldta för att ingen vill ligga med dem ska få ligga.
Citera
2013-11-02, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Knappast aktuellt. Det är hett eftertraktade jobb på legala bordeller så de lär inte behöva fiska efter arbetslösa på förmedlingen.

Det vet vi väl inget om än. Vi vet väl inte hur många bordeller det kommer att startas och vad som blir efterfrågat där. Kvinnor har ju ökat bland sexköpare så det finns en marknad där som vi vet väldigt lite om. Men du har rätt, det kanske finns nog många män som vill sälja sex till kvinnor över femtio så att ingen behöver ta det jobbet som inte vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in