Citat:
Okej tack. Det finns alltså en massa tider och dagar han haft möjlighet att flytta kroppsdelar på. Undra varför dom inte hade mer span om dom ändå misstänkte honom.
Citat:
Det är ganska klart att VB hade vissa problem, precis som KJ . Och jag tror att de två tillsammans hamnade i situationer där de kanske missförstod och misstolkade varandra eftersom båda två uppenbarligen haft/har problem med sociala koder och tolkningar. Därför tänker jag att det inte behöver handla om ett motiv som tex svartsjuka. Jag tänker tex på att hon hotat att anmäla en kille för våldtäkt men sa att hon inte skulle göra det om hon fick 1000 kr. Ponera att hon sa något liknande till KJ, hur skulle han reagera på det? Han kan vara hur lugn som helst i andra fall, men en sån grej skulle förmodligen kännas fruktansvärt kränkande för honom. Hans oförmåga att läsa in annat än det som faktiskt uttryckligen sägs och hennes dramatiska ådra kan vara nog för att skapa en katastrof.
I mina ögon känns det som att VB var lite av en dramaqueen och kanske KJ gjort lite oskyldiga närmanden mot henne eftersom han kanske trodde att det var därför hon kom. Hon sa nej. Han ger sig inte utan tjatar lite, kanske försöker pussa henne. Hon tar upp telefonen och säger att hon ringer 112 om han inte slutar. Så hon fejkar ett samtal för att han ska sluta. Samtidigt kanske hon säger nåt om sina känslor för MB och att hon aldrig vill ha KJ på det viset igen och då byggs hatet upp sakta men säkert för KJ.