Citat:
Två saker jag funderat på: Jag finner inte i förhör att KJ är en person som blir särskilt förälskad heller. Air soft är allt, sen finns inget av verklig betydelse egentligen. Ja det militära intresset förstås, men det buntar jag ihop i Air soft.
Tjejerna verkar främst vara för sex. Nä ingenstans känner jag i FUP att KJ är kontrollerande eller svartsjuk i sina relationer, varken mot tjejer eller kompisar.
Tjejerna verkar främst vara för sex. Nä ingenstans känner jag i FUP att KJ är kontrollerande eller svartsjuk i sina relationer, varken mot tjejer eller kompisar.
Efter att VB försökte ringa 112 fortsatte hon att smsa med MB i 1-2 timmar. Om vi bortser från att det var av misstag, så hände någonting i lägenheten, VB fick panik och försökte ringa 112. Sen lugnade de ner sig, hon fortsatte smsa (annars hade hon lämnat lägenheten). Antar att KJ försökte göra något livsfarligt mot VB, hon fick panik och slog 112. Att KJ fick en impuls och blev nyfiken kan ha räck för att hon skulle mista livet. Han verkar inte vara typen som blir arg/svartsjuk.
Angående transporten av den döda VB - KJ är inte en fysiskt stark person och jag har svårt att se att han skulle kunna bära VB till FP1/2. Det kan vara därför styckningen skedde och att ryggsäcken användes för detta eller för verktygen som användes på VB. Eller så hade han hjälp av någon att flytta VB. Hon måste ha varit styckad när hon kom till FP2. Efter att ha letat igenom ödehuset och sagt till MP att inget fanns där så kände han sig trygg med att flytta kroppen till just ödehuset......... fast puckat o göra det ändå. Sommar och värme kommer ju bara leda till massa lukt och nyfikna människor.
Från FUP s458:
Torsdag 16e maj
KJ använder båda telefonerna visar att KJ befinner sig i ett område som täcker in stugan Altersjön fram till klockan 19:28 då masten indikerar att han är på väg från stugan. Klockan 22:52 kopplar han upp mot masten Boden Stadshus N, en mast som täcker in området ut mot stugan, men också området upp mot fyndplatsen för kroppen
Fredag 17e maj
På morgonen klockan 05:33 kopplar KJs telefon upp mot masten Buddbyn SO som täcker in Stugan Altersjön. Klockan 08:42 kopplar KJs telefon upp i ett område som täcker in FP för VB men också föräldrahemmet.
Torsdag 16e maj
KJ använder båda telefonerna visar att KJ befinner sig i ett område som täcker in stugan Altersjön fram till klockan 19:28 då masten indikerar att han är på väg från stugan. Klockan 22:52 kopplar han upp mot masten Boden Stadshus N, en mast som täcker in området ut mot stugan, men också området upp mot fyndplatsen för kroppen
Fredag 17e maj
På morgonen klockan 05:33 kopplar KJs telefon upp mot masten Buddbyn SO som täcker in Stugan Altersjön. Klockan 08:42 kopplar KJs telefon upp i ett område som täcker in FP för VB men också föräldrahemmet.
Senast redigerad av Sobrutia 2013-11-02 kl. 16:45.
Senast redigerad av Sobrutia 2013-11-02 kl. 16:45.