2013-11-02, 15:47
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Som jag skrev ovan så har jag sagt flera gånger att det är en polares konto och att jag ska hjälpa denne, ingen har någonsin sagt att de ska reporta mig för någonting.
Har hört att några proffs blev bannade för det för något år sen eller så men vet inte några mer än de personerna.
Men varje gång man reportar en så skriver man ju inte "I'm reporting u" också, eller hur? När jag reportar folk så säger jag sällan att jag reportar dem ens..

Något år sedan va det väll inte, det va ifjol och det är några som har blivit bannad i korea. Mest känt namn är apdo.

Jodå, det går att bevisa. Bara kolla på IP's. Har mitt acc 500 games spelade i guld v-1 med x ip och sen spelar y ip 50 games och gör så jag blir plat 3 så är det någonting skumt, eller hur?

Du kan läsa mera om det här; http://forums.na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?p=38749905

So what are we going to do about it? If an account is caught participating in MMR boosting (either as a Booster, or a Boostee) then the following punishments will be assigned:

1) A two week account suspension in League of Legends.

2) Removal of any prior Season’s Ranked Rewards (ie: Skins, Icons, Badges, etc)

3) Disqualification from receiving the current season’s Ranked Rewards (ie: Skins, Icons, Badges, etc)

4) Second time offenders' accounts will be permanently banned from League of Legends.
Citera
2013-11-02, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Om det är överdrivet, typ personliga hot eller om dom erkänner att dom eloboostar så vet jag att man kan ta direkt kontakt med supporten om man har bevis. Annars räcker det nog med en vanlig report som han säger, för dom kommer garanterat få sitt straff
Han la till mig efter gamet och började hota och sa att jag skulle hoppa från en bro xD
Citera
2013-11-02, 16:26
Medlem
ft.s avatar
Citat:
Diamond är fan samma skit som guld så det är inge som helst skillnad på de olika divisionerna.

TUFF_KILLE@Hotmail.com

Elo-boostar, menar du då att de är inne och kör på den personens konto? Varför i helvete ska man kunna bli bannad för det? Då skulle jag kunna bli bannad på tre olika konton jag kör nu? Säger varje gång i champ select att jag smurfar och carryar upp en polares konto innan s4, banable?

Vet inte om du är den som ska kritisera någon som spelar allan ballan direkt. Och ja man kan bli bannad för det.
Citera
2013-11-02, 16:35
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Förklara i så fall, har aldrig blivit reportad för att jag har elo-boostat.

Skulle du tex vara en relativt känd streamer, och sedan streama när du gör det blir du bannad. Kungen har ju blivit det tex. Problemet är att du måste ha typ massvis med reports (ditt lag reportar ju inte om du carryar dem) för att riot ens ska fundera över saken, sen måste de ju bevisa det, vilket är svårt.

Men det är bannbart, svar ja!

Off Topic: Insåg precis att jag är nr: 17 på den här listan http://www.lolskill.net/top?filterChampion=59&filterRealm=EUW (Sjuttonde bästa J4 EUW )

ja, den är inte så accurate, men kul ändå :>
Citera
2013-11-02, 16:39
Medlem
Incipios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Han la till mig efter gamet och började hota och sa att jag skulle hoppa från en bro xD
Trevlig kille, han måste ha lite mycket fritid. Men det jag skulle göra om jag vore du är att ta printscreen och skicka till riot + vanlig report genom gamelobbyn. Det värsta som kan hända är ju att dom säger att The Tribunal tar hand om det. Kanske känns som lite väl mycket jobb men det hjälper ju i längden.
Citera
2013-11-02, 17:10
Medlem
xayps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Lär dig spela istället så slipper du göra folk förbannade.

Nej, alltså han menade här på forumet. Tror man trycker till vänster under Norrbottens inlägg.
Citera
2013-11-02, 17:16
Medlem
xayps avatar
Citat:
Förklara i så fall, har aldrig blivit reportad för att jag har elo-boostat.

För att de som vet om det får free ELO? För att du säger i lobby inte inkluderas i reporten eftersom det inte är i in-game klienten?
Citera
2013-11-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Trevlig kille, han måste ha lite mycket fritid. Men det jag skulle göra om jag vore du är att ta printscreen och skicka till riot + vanlig report genom gamelobbyn. Det värsta som kan hända är ju att dom säger att The Tribunal tar hand om det. Kanske känns som lite väl mycket jobb men det hjälper ju i längden.
Japp mycket jobb fast fortfarande värt.
Citera
2013-11-02, 20:03
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahauus
Skulle du tex vara en relativt känd streamer, och sedan streama när du gör det blir du bannad. Kungen har ju blivit det tex. Problemet är att du måste ha typ massvis med reports (ditt lag reportar ju inte om du carryar dem) för att riot ens ska fundera över saken, sen måste de ju bevisa det, vilket är svårt.

Men det är bannbart, svar ja!

Off Topic: Insåg precis att jag är nr: 17 på den här listan http://www.lolskill.net/top?filterChampion=59&filterRealm=EUW (Sjuttonde bästa J4 EUW )

ja, den är inte så accurate, men kul ändå :>
Tur
Citera
2013-11-02, 21:29
Medlem
Stekwalls avatar
Fick Red baron Corki i Mistery gift nyss. Vilket är den snyggaste Corki skinet?
Är red baron skinet rare?
Senast redigerad av Stekwall 2013-11-02 kl. 21:34.
Citera
2013-11-02, 21:41
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stekwall
Fick Red baron Corki i Mistery gift nyss. Vilket är den snyggaste Corki skinet?
Är red baron skinet rare?
Ja den är rare, fyfan va fint
Citera
2013-11-02, 21:50
Medlem
Stekwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Ja den är rare, fyfan va fint
Härligt att höra, enligt lol wiki så kostade skinet 1860 förut, stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in