2013-11-02, 12:17
Medlem
Truchosthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Du förutsätter också i ett svep att alla kvinnor får sex, precis så som de vill ha det. Och att bara få män får det. Är ju inte helt korrekt. Så vad gör vi med alla kvinnor som inte får sex? 73 åriga Agda utan tänder och 169 kg övervikt? Hon gillar släta, unga och blonda 16 åringar helst. Ska vi tillfredställa hennes behov också? Så vilka söner ska ställa upp för henne hade ni tänk er?

Om någon blond, slät 18-åring (man bör vara myndig för att få sälja sig) är villig att sätta på tant Agda för x antal kr så är det väl klart att även kvinnor ska få köpa sex.
Senast redigerad av Truchosthlm 2013-11-02 kl. 12:22.
Citera
2013-11-02, 14:31
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Om staten anser att det är så stora risker med att jobba som prostituerad så kan de ju inte heller ha bordeller.

Anser de att det inte finns några arbetsmiljöproblem att jobba som prostituerad så får alla söka jobb på bordellerna först innan annat ek stöd kan diskuteras.
Vet inte riktigt vad du menar med risk, men bara för att ett yrke är lite kontroversiellt och kanske inte är för alla så är det väl ingen anledning att kriminalisera yrket. Jag tycker inte man ska tvinga folk till prostitution men om du tycker det så får det stå för dig. (Nu verkar du ju iofs vara motståndare till prostitution men om det skulle bli lagligt så verkar du vilja tvinga folk att ta jobbet)

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Problemet är väl snarare att det är människor med en psykologisk problematik eller en missbruksproblematik som söker sig till detta yrke. Att legalisera detta yrke blir ju till stor del att ge grönt ljus till en verksamhet som finansierar illegal drogkonsumtion. Män brukar oftast finansiera sitt tyngre missbruk med andra brott. Och med det så håller man kriminella grupper uppe finansiellt.

Sedan kan man ju ha olika åsikter kring prostitution och droganvändande men det är ju där det står idag.
Legaliserar man drogerna samtidigt så borde det lösa problemet, staten tar över nu mera kriminell verksamhet och vinsterna går istället till dig och mig samtidigt som det blir mer renare och mer kontrollerat.
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Vore jag seriös fotograf eller klubbägare skulle jag förmodligen inte söka modeller eller dansare via Arbetsförmedlingen men om jag gjorde det skulle jag naturligtvis förvänta mig samma service som andra seriösa näringsidkare.

Och om staten själv tycker att de bedriver en så usel bordellverksamhet att ingen ska behöva jobba i den så ska den ju naturligtvis inte finnas. Och hur ska man locka prostituerade? Det hjälper ju inte att ha flashiga rekryteringskampanjer om det ändå är så att så fort jobbet blir det minsta tråkigt eller man blir lite putt på chefen så går man hem och fortsätter att få betalt ändå. Om man kan det förstås, och inte blir tvungen att jobba kvar av nöd.
Nu tänker du i ett marknadsliberalt perspektiv, det primära syftet med statliga bordeller är inte att erbjuda ett romantiskt yrke med bra lön och arbetstider där man ska uppmuntra folk att jobba eller att man ska tjäna maximalt med pengar, det handlar om att få bukt med kriminalitet, och pengarna som nu tillkommer staten istället för kriminella hallickar kan gå till att hjälpa utsatta kvinnor eller vad som helst. Samtidigt täcker man upp för en efterfrågan som uppenbarligen finns, och jag kan även tänka mig att det hade förbättrat maktbalansen mellan kvinnor och män på köttmarknaden där kvinnorna numera dominerar. Man kan se det som ett nödvändigt ont och göra det bästa av situationen. Allt är liksom inte svart eller vitt där alla yrken måste fungera på samma sätt när det gäller rekrytering, a-kassa eller arbetsförmedling.
Citat:
Nej, det blir ju de som inte kan försörja sig på annat sätt som blir tvungna att dessa jobb. Vissa sämre lottade ska alltså tvingas att jobba där av ekonomiska skäl men andra bättre lottade ska inte tvingas att jobba där av ekonomiska skäl.

Är du orolig för att du själv eller din flickvän ska tvingas ta jobb på bordell? Låter det inte bra att få betalt för att knulla på arbetstid?
Jag frågade innan vilka dessa människor var men svaret verkade utebli. Vilka är de sämre lottade människorna som inte kan försörja sig på annat sätt, och vad händer med dessa människor idag?
Citera
2013-11-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
Vet inte riktigt vad du menar med risk, men bara för att ett yrke är lite kontroversiellt och kanske inte är för alla så är det väl ingen anledning att kriminalisera yrket. Jag tycker inte man ska tvinga folk till prostitution men om du tycker det så får det stå för dig. (Nu verkar du ju iofs vara motståndare till prostitution men om det skulle bli lagligt så verkar du vilja tvinga folk att ta jobbet)

Legaliserar man drogerna samtidigt så borde det lösa problemet, staten tar över nu mera kriminell verksamhet och vinsterna går istället till dig och mig samtidigt som det blir mer renare och mer kontrollerat.

Nu tänker du i ett marknadsliberalt perspektiv, det primära syftet med statliga bordeller är inte att erbjuda ett romantiskt yrke med bra lön och arbetstider där man ska uppmuntra folk att jobba eller att man ska tjäna maximalt med pengar, det handlar om att få bukt med kriminalitet, och pengarna som nu tillkommer staten istället för kriminella hallickar kan gå till att hjälpa utsatta kvinnor eller vad som helst. Samtidigt täcker man upp för en efterfrågan som uppenbarligen finns, och jag kan även tänka mig att det hade förbättrat maktbalansen mellan kvinnor och män på köttmarknaden där kvinnorna numera dominerar. Man kan se det som ett nödvändigt ont och göra det bästa av situationen. Allt är liksom inte svart eller vitt där alla yrken måste fungera på samma sätt när det gäller rekrytering, a-kassa eller arbetsförmedling.

Jag frågade innan vilka dessa människor var men svaret verkade utebli. Vilka är de sämre lottade människorna som inte kan försörja sig på annat sätt, och vad händer med dessa människor idag?
Ska pengarna från de statliga bordellerna gå till att hjälpa fattiga kvinnor som redan idag tvingas att prostituera sig för att kunna skicka hem pengar till familjen i Rumänien? Eller de som sitter och tigger? Eller hjälpa kvinnor att bli av med sina missbruk? Så staten ska hjälpa till att sälja deras magra kroppar på bordeller istället för att plocka in frisk arbetskraft?
Citera
2013-11-02, 15:17
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ska pengarna från de statliga bordellerna gå till att hjälpa fattiga kvinnor som redan idag tvingas att prostituera sig för att kunna skicka hem pengar till familjen i Rumänien? Eller de som sitter och tigger? Eller hjälpa kvinnor att bli av med sina missbruk? Så staten ska hjälpa till att sälja deras magra kroppar på bordeller istället för att plocka in frisk arbetskraft?
Enligt dig kan man ju leva gott på a-kassa och socialbidrag, så varför sitter folk och tigger eller prostituerar sig?
Citera
2013-11-02, 15:19
Medlem
Citat:
Enligt dig kan man ju leva gott på a-kassa och socialbidrag, så varför sitter folk och tigger eller prostituerar sig?
För att de är fattiga romer från Rumänien som bor i en bil?
Citera
2013-11-02, 15:20
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
För att de är fattiga romer från Rumänien som bor i en bil?
Icke-medborgare? Dessa bör vi så klart skicka hem. Och är de medborgare så har de samma rätt till det sociala skyddsnätet som alla andra.
Citera
2013-11-02, 15:21
Medlem
Eller har stora skulder som de är pressade att betala?

Eller behöver finansiera ett missbruk?

Eller inte vågar söka ekonomisk hjälp av rädsla för att bli utvisade eller få sina barn omhändertagna?
Citera
2013-11-02, 15:25
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Eller har stora skulder som de är pressade att betala?

Eller behöver finansiera ett missbruk?

Eller inte vågar söka ekonomisk hjälp av rädsla för att bli utvisade eller få sina barn omhändertagna?
Då tar man hjälp och ser till att göra upp en betalningsplan samtidigt som man får hjälp med sitt missbruk, sen kanske man kan komma in på arbetsmarknaden eller leva på bidrag. Är man illegal invandrare så är det bara bra att man skickas ut, och är man rädd för att få sina barn omhändertagna så ska man nog inte ens ha barn...
Citera
2013-11-02, 15:32
Medlem
Citat:
Då tar man hjälp och ser till att göra upp en betalningsplan samtidigt som man får hjälp med sitt missbruk, sen kanske man kan komma in på arbetsmarknaden eller leva på bidrag. Är man illegal invandrare så är det bara bra att man skickas ut, och är man rädd för att få sina barn omhändertagna så ska man nog inte ens ha barn...
Jaha, men faktum kvarstår att det är dessa utsatta grupper som kommer att arbeta på bordellerna och tvingas ligga med de här männen som ingen annan vill ligga med.

Varför kan inte även arbetslösa lärare, museiintendenter och friställda volvoarbetare vara med och dra sitt strå till stacken om vi nu vill ha en statlig bordellverksamhet?
Citera
2013-11-02, 15:36
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Jaha, men faktum kvarstår att det är dessa utsatta grupper som kommer att arbeta på bordellerna och tvingas ligga med de här männen som ingen annan vill ligga med.

Varför kan inte även arbetslösa lärare, museiintendenter och friställda volvoarbetare vara med och dra sitt strå till stacken om vi nu vill ha en statlig bordellverksamhet?
Jag lägger ingen värdering i vilka det är som arbetar på bordellerna, det enda jag säger är att ingen ska bli tvingad till bordelljobb mot sin vilja eller få indragna bidrag för att man inte vill ta ett sådant jobb.
Citera
2013-11-02, 15:42
Medlem
Citat:
Jag lägger ingen värdering i vilka det är som arbetar på bordellerna, det enda jag säger är att ingen ska bli tvingad till bordelljobb mot sin vilja eller få indragna bidrag för att man inte vill ta ett sådant jobb.
Och enda sättet att se till så att ingen blir tvingad till bordelljobb är att inte ha några bordeller alls.
Citera
2013-11-02, 15:46
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Och enda sättet att se till så att ingen blir tvingad till bordelljobb är att inte ha några bordeller alls.
Dessa människor som enligt dig skulle bli tvingade att ta bordelljobb, vad gör de idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in