Jag får tacka för alla snälla kommentarer! Det värmer en pajsare som har dragit sig för att posta i tråden tidigare.
Jag är själv medveten om att mitt uppslag har en hel del brister. Inte minst det att uppgiften om "Leif" inte ens kommer från polisen. Vi ska kanske inte glömma att Aftonbladet är en sensationsblaska vars journalistik, i alla fall i mina ögon, dalar för varje dag som går. Kan man veta att Leif-artikeln är sanningsenlig?
Min tanke var väl främst att sätta trådens hjul i rullning igen. Jag har länge läst och uppskattat era idéer kring dubbelmordet utan att aktivt bidra till tråden. När jag så började fundera kring "Leif-spåret" kändes det självklart för mig att bolla min idé med er. Det är inte troligt att vi kan lösa detta brott, men jag ser ingen anledning till att vi inte ska försöka. Många av oss har antagligen mer möjligheter, tid och drivkraft än polisen, att från och till ägna tid och tankar till fallet.
Det som jag tycker ger min friidrottstanke en viss vikt är uppgifterna i tråden om att gärningsmannen hade kraftiga lår. I bifogat klipp från Efterlyst talas det om att han är spänstig, GW nämner till och med idrottstyp, och att han
kan ha varit joggingklädd. Man talar dock även om mörka chinos eller piratbyxor.
http://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk
Jag är i nuläget inne på att GM är en ensamvarg. Att han hade få, eller inga, vänner. Mina kunskaper om friidrottsträning är minst sagt bristfälliga. Jag tänker dock att man har en större möjlighet att hålla sig på sin kant inom denna sport, än inom till exempel hockey eller fotboll.
Här kastade jag ut fem cent ur en ganska diger börs. I allmänhetens intresse tycker jag att vi beskjuter min teori tills den brinnande stommen kollapsar. För att sedan vända artillerielden mot nya teorier. Tills vi möter den teori som är så utsökt bepansrad att alla våra skott studsar av den. Där har vi kanske sanningen.