Hej, har läst hela tråden o varit intresserad av detta mord sen det begicks. Men min tanke som jag länge har tänkt har ju inte tagits upp.
Övervåldet på m, tyder på att gm kände m. Gick förmodligen i samma skola, man kan vara ganska lång i 6e klass. GW säger 13-17. Men om vi sänker det 1 år till 12, då kan dom gå i samma skola.
Att gm befinner sig ute vid den tiden är ju inte så konstigt, han ska ju gå till skolan.
IOM att gå bor i området så känner AL o GM igen varandra.
Kniven kan GM ha kommit över på flera olika sätt utan att någon skulle upptäcka det, och om han har bestämt sig för att mörda med den så är det ju inget man visar upp o flashar med. Dåligt val av kniv, men är man ännu inte ens tonåring så tycker man nog den är tuff. Hade själv en butterflykniv i den åldern.
Bor i närområdet och flyger lätt under radarn pga sin låga ålder,och om nån skulle misstänka han så viftar man nog bort tanken med att "äsch han är ju så ung"
Nikotin i blodet? När jag gick i 6an så fanns det perioder då alla "tuffa" killar snusade (testade o snusa iaf). Mediciner o narkotika däremot var helt uteslutet.
Vart han tog vägen efter Ica? Han gick hem, för mamma o pappa jobbar.
Så till mitt förslag hur han ska hittas, kolla frånvaron i M skola i dom högre klasserna den dagen eller ett par dagar efteråt. GM ska ju också vara storväxt för sin ålder, kolla skolkatalogen. Tänk när ni ser tuffe Uffe sitta med en snusring på jeansfickan viftandes med en butterflykniv
Hittar ni några luckor i mitt resonemang?
Skrivet på iPhone så lite dåligt styckindelat.