2013-11-02, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, man kan tycka det, men man vet inte heller om han efter 03 stannade hemma sedan eller om han gav sig iväg ut på nytt,kanske var dags för matrast. cirka 02 handlade han på Statoil och bara 6 timmar senare var han på ICA och shoppade, därefter det renande badet.

Det är välkänt att han aldrig låste dörren när han var hemma, gammal vana. Därför det blev jobbigt när Bosse kom. Varför sa han inte åt Bosse att vänta i köket medan han badade klart istället för att säga att Bosse inte fick komma in, han visste ju att de hade avtalade tider.

En förklaring kan vara att han behövde rensa upp efter sig, exempelvis plocka ut tejprullen ur byxorna så att han kunde tvätta de skitiga kläderna som låg på golvet.

Jag tror inte ens du själv tror på dina svar, för du vet att vem som helst kan ta hål på
detta inlägg, ja tom du själv. För att fälla KJ så finns inget annat att gå på än dom tekniska
bevisen för så blir det när hela mordutredningen saknar i stort sätt allt förutom blod i trunken
på KJ:s bil. Men frågan är hur mycket blod?

Spårena är inte planterade tror jag. Det finns två alternativ, antingen har KJ dödat
VB eller så är spåren där av "naturliga själ" och ifall man visste blodsmängden skulle man lätt
kunna avgöra vilket av alternativen som är rimligast.

Att MB mördat VB tror jag inte men han är en tacksam syndabock att ha som alternativ GM för försvaret. Men sen är jag också ganska övertygad om att det finns många MB i VB:s liv, hon har säkert varit en skrämmande och påflugen beundrarinna åt flertalet med män både på nätet och i verkligheten.
Citera
2013-11-02, 12:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Du kan ha lyckats plantera blodet i bilen den 6 maj, då ni båda täcktes in av master i Buddbyn. KJ ska ha varit i sommarstugan. Du i närheten. Stängde du av din mobil där du parkerade? Du kan väl svara!

Jag diskuterar utifrån KJ:s bakgrund som icke-våldsverkande, motiv, de avspända konversationerna mellan VB/KJ på nätet, samt att VB ville komma till honom av fri vilja. Mot MB:s..

Om MB är inblandad tror jag han hade oändligt svårt att motstå frestelsen från den unga, supervilliga VB vilket riskerade att slå hans familjeliv i spillror. Den omständigheten, som MB insåg att han måste stoppa, samt VB:S kåta kropp som ständigt gjorde sig påmind, gjorde att hon hamnade i den här situation. Minner mig ha läst något från VB i stil med "mycket karatekuk på sista tiden". Därmed inte sagt att VB fick skylla sig själv, det fulla ansvaret för mordet ligger på gärningsmannen, inte till någon del på offret, VB, men det är så jag tror att det ligger till. Dvs OM MB är inblandad i det här.

Edit: OM det ligger till som ovan är MB:s reaktion i någon mening förståelig, men det är ingen förmildrande omständighet.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-02 kl. 12:12.
Citera
2013-11-02, 12:05
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det är inte alls ovanligt att de mest groteska mördarna inte har någon känd våldshistorik innan faktiskt. Ta Ragnar i H-sand, Knutby-Sara, Mangs, Schürrer osv osv, ingen av dom var väl kända som våldsverkare innan och deras motiv kan ju te sig vara synnerligen märkliga för en normal människa.

Motiv är ett luddigt begrepp, med motiv tänker man att det kan handla om pengar, hämnd, hat, svartsjuka osv, men mördaren kan ha ett motiv som för oss är osannolikt att mörda för. Ta styckmördaren i Lycksele (MÖP, 19 år, har AS osv, alltså ganska lik KJ), hans motiv var att hans offer sa något som irriterade honom. De var goda vänner, de hade precis som VB och KJ avspända konversationer, offret valde att åka till honom och umgås. De flesta mördar inte för att någon säger fel sak, men det kan vara motiv nog för en annan person. Så med tanke på hur groteskt detta mord är så tror jag inte man nödvändigtvis behöver titta efter någon känd våldsverkare eller ett (för oss) rimligt motiv, utan snarare en människa som är störd, en person som kanske har sjuka fantasier och en störd verklighetsuppfattning.

Visst, men där fanns ingen MB i kulisserna. Det är det jag menar, och så länge han inte blivit utredd och avförd, kan jag inte lämna alla dessa frågetecken.
Citera
2013-11-02, 12:08
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, man kan tycka det, men man vet inte heller om han efter 03 stannade hemma sedan eller om han gav sig iväg ut på nytt,kanske var dags för matrast. cirka 02 handlade han på Statoil och bara 6 timmar senare var han på ICA och shoppade, därefter det renande badet.

Det är välkänt att han aldrig låste dörren när han var hemma, gammal vana. Därför det blev jobbigt när Bosse kom. Varför sa han inte åt Bosse att vänta i köket medan han badade klart istället för att säga att Bosse inte fick komma in, han visste ju att de hade avtalade tider.

En förklaring kan vara att han behövde rensa upp efter sig, exempelvis plocka ut tejprullen ur byxorna så att han kunde tvätta de skitiga kläderna som låg på golvet.

Var det inte Bosse som var förvånad över självskadorna?
Det var likadant när polisen tittade in några dagar efter att VB försvann, då såg de städartiklar framme och när även de återkom lite senare var de borta. Det är märkligt att inte polisen gått igenom golven ordentligt trots smutsen, KJ var duktig på att smutsa ner och det har ju uppenbarligen städats veckorna efter den 4e.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Jag tror inte ens du själv tror på dina svar, för du vet att vem som helst kan ta hål på
detta inlägg, ja tom du själv. För att fälla KJ så finns inget annat att gå på än dom tekniska
bevisen för så blir det när hela mordutredningen saknar i stort sätt allt förutom blod i trunken
på KJ:s bil. Men frågan är hur mycket blod?

Spårena är inte planterade tror jag. Det finns två alternativ, antingen har KJ dödat
VB eller så är spåren där av "naturliga själ" och ifall man visste blodsmängden skulle man lätt
kunna avgöra vilket av alternativen som är rimligast.

Att MB mördat VB tror jag inte men han är en tacksam syndabock att ha som alternativ GM för försvaret. Men sen är jag också ganska övertygad om att det finns många MB i VB:s liv, hon har säkert varit en skrämmande och påflugen beundrarinna åt flertalet med män både på nätet och i verkligheten.

Har aldrig påstått att detta har något bevisvärde, snarare kan det vara förklaringar till hans olika handlingar och vad han gjorde de tider som han var ute och rände om nätterna.

Jag tror KJ är skyldig, jag är övertygad om att MB inte är inblandad. Däremot om man ska titta på alternativ så tror jag att dessa alternativ då finns inom KJs kretsar. De kunde alla KJs rutiner utan och innan samtidigt som de hade möjlighethet och tillgång till både bil och lägenhet på ett naturligt sätt.

Säger dock inte att det är så eller ens att det är troligt men jag anser det mer sannolikt att man finner en alternativ GM där än hos MB.
Citera
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Visst hade hon strypskador, men SKL bedömer att de inte kommer från tejpen. Det kommer troligen från en närkamp med GM. Skulle KJ ha en chans mot den karatetränade VB i närkamp?
I förhören med de som funnits omkring henne på karaten så har det väl snarare framstått som att hon inte varit särskilt duktig utan disträ och haft svårt att förstå instruktioner osv. Så jag tror inte att hennes karatekunskaper varit så stora att hon skulle kunna använda sig av dom särskilt effektivt som försvar. Sen beror det ju på hur allt gått till, har han smugit sig på henne, har han suttit på henne när han spårade ur, har dom boxats osv.
Citera
2013-11-02, 12:15
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Var det inte Bosse som var förvånad över självskadorna?
Det var likadant när polisen tittade in några dagar efter att VB försvann, då såg de städartiklar framme och när även de återkom lite senare var de borta. Det är märkligt att inte polisen gått igenom golven ordentligt trots smutsen, KJ var duktig på att smutsa ner och det har ju uppenbarligen städats veckorna efter den 4e.

Det stämmer, s1445,...

Citat:
På fråga om han tror Kristoffer är kapabel till det, säger Bosse ja, om han fått någon form av blockering av något slag. Det Bosse reagerat på var att det stod i tidningen att advokaten hade sagt att Kristoffer hade ett själv-skade-beteende. Det har de aldrig varit med om att han har. Kristoffer har aldrig rispat sig själv. Bosse har frågat de andra som han arbetar med och de har inte heller varit med om det. Däremot har de andra som har det beteende och de ser för hemska ut.

Jag håller med, man borde nog bortsett från smutsen och ändå gjort en ordentlig undesökning då man ändå inte hade något annan alternativ brottsplats.

I Marinafallet var det väldigt blodigt, men bara en enda bloddroppe på golvet, resten fanns i sängen.
Citera
2013-11-02, 12:19
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
NSD uppmärksammar sängen - fortfarande inget om karatetränaren i den blaskan.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7980020
Citat:
Varför – och var försvann sängen?

– Vi har varit inne på detta länge och sett allvarligt på omständigheten. Ett omfattande utredningsarbete har gjorts, säger åklagaren Anna Bergström.

Hade han en eller två sängar i samband med Vatchareeya Bangsuans försvinnande den 4 maj?

–Tyvärr kom vi ingenstans med det spåret.
Men har de gjort ett omfattande utredningsarbete om sängarna så måste KJ blivit hårt pressad om den försvunna sängen i förhören. Annars ljuger Anna Bergström.

I fallet med Marina så missade polisen en jättelik blodfläck i sängen. Det vore nästan komiskt mitt i all tragiken om polisen i Boden överträffat detta och missat hela sängen.
Citera
2013-11-02, 12:22
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Men har de gjort ett omfattande utredningsarbete om sängarna så måste KJ blivit hårt pressad om den försvunna sängen i förhören. Annars ljuger Anna Bergström.

I fallet med Marina så missade polisen en jättelik blodfläck i sängen. Det vore nästan komiskt mitt i all tragiken om polisen i Boden överträffat detta och missat hela sängen.

(Har inte FUP just nu). Minns jag fel eller sa bror D i förhör att mamman sagt att KJ förstört sängen och byggt om den till något airsoftrelaterat ? Samt att Bo (han från LSS) sagt att KJ gjort sig av med sängen tidigare. ?
Citera
2013-11-02, 12:28
Medlem
Ang MB som GM för att VB var ett hot mot hans familj: Skulle inte vara svårt att döda henne utan att någon hittar kroppen. Så länge han har ett alibi för kvällen och inte lämnar spår efter sig. Finns ingen anledning att stycka kroppen och sprida ut likdelar. Såvida vi inte diskuterar någon-försöker-sätta-dit-KJ spåret. Nej, känns för slarvigt för att MB skulle göra något sådant.

Hon blev inte mördad i lägenheten, vad kan mordplatsen vara någonstans? Hon var borta i 14 dagar innan hunden reagerade på huset och strax därefter hittades hon i närheten. Var kan liket ha varit dessa 14 dagar... och varför flyttades det? Utspritt över 2 fyndplatser? KJ försade sig angående blodet i bagageluckan och tejpen i håret. Han har handskats med liket. Känns som mer energi behöver läggas på vad han har gjort mellan 4/5 och 22/5
Citera
2013-11-02, 12:30
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Visst, men där fanns ingen MB i kulisserna. Det är det jag menar, och så länge han inte blivit utredd och avförd, kan jag inte lämna alla dessa frågetecken.
Utredd har han ju blivit, avförd likaså för annars hade dom ju inte åtalat KJ.

Men låt säga att MB har med detta att göra, tror du då att han är så pass ointelligent att han springer omkring med hennes blod och smetar det i KJs bil osv? Och varför skulle AN skydda en styckmördare, ingen kvinna vill väl vara under samma tak som nån som nyss styckat en annan kvinna? Och varför skulle han öht stycka henne?
Skulle han vara boven i dramat så skulle han knappast fara omkring och slafsa med kroppsdelar och gömma dom på ett uselt ställe för att rikta blickarna mot någon annan och med det riskera att synas själv. Jag har traskat omkring en hel del i skogarna kring Boden och man behöver inte åka särskilt långt för att hitta ställen där det är rätt öde och inte särskilt sannolikt att folk springer. Jag är ganska övertygad att en person som MB (eller de flesta) skulle gömma henne på ett sånt ställe snarare än att ranta runt med delarna utan att ha en vettig plan.
Citera
2013-11-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
VB kanske mötte MB på hans restaurang? Han kanske bjöd in henne för att hon skulle få lite mat samtidigt som han tänkt övertala henne att göra abort. Hon nekar till det och MB flippar och har ihjäl henne. Sedan styckar han henne i restaurangköket och fraktar kroppen i den bil som han medger att han och VB åkt ut med till Altersjön och haft sex. Samma bil säljer han eller ger han bort under sommaren 2013... När det börjar skrivas på FB om hans sommarställe där han förmodligen gömt kroppen får han kalla fötter och fraktar kroppen till ödehuset. Detta för att undvika att man kommer och letar på hans bakgård då kroppen hittas. Kanske har han läst om KJ här på FB och hittar så sin syndabock. MB anger o FUP förhör att VB vid ett tillfälle varit in på hans restaurang med en kille. Skulle hennes DNA då finnas där har han garderat sig... Skulle vara intressant att veta om ngn av hennes manliga vänner vidkänns detta besök. Vad gäller taxi och restaurangkvittot ger jag inte ett ruttet öre för det. Det kan MB ha fått av en bekant dessutom är notan utskriven ca en halvtimma efter kvitto på betalning vilket är konstigt. Sedan om man äter en trerättersmeny vilket jag antar att kvällens special var och dessutom dricker mer än en öl och sen ngn kaffe tar ett sådant besök längre tid än den 1,5 timma som finns på kvittot. Alternativt är det en bekant till MB som skrivit ut och gett kvittot och vem säger att både han och AN åkte taxin? Polisen har gjort ett kasst jobb om de inte stämt av med eventuella vittnen som svärdottern och hennes man att MB faktiskt var på restaurang och åkte taxi. För allvarligt vem sparar alla dessa kvitton just in case? Sedan om MB och AN fick skjuts till restaurangen av MB:s svärdotter varför körde de inte hem dem? Eller hade MB kanske sin egen bil och AN fick åka taxi hem själv då MB hade fler ärenden?

Att VB bombarderade MB med SMS verkar ju vara vanligt. Men just morddagen verkar MB varit väldigt glad att svara och skicka SMS tillbaka. 6st SMS om jag inte minns fel? Annars får man känslan av förhören att han inte alls brukar besvara SMS till VB utan skriva att han jobbar för att slippa undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in