2005-01-05, 17:04
Medlem
Pellenezs avatar
Den gamla kultserien har ju släppts på DVD nyligen.
Är nån här tillräckligt gammal för att ha sett den när det begav sig?
Håller den fortfarande? Är den köpvärd? Finns den att ladda ner någonstans (helst BitTorrent)?
Citera
2005-01-06, 17:16
Medlem
Cineastens avatar
Den är absolut värd att lägga en slant på. Du kan köpa den billigt lite varstans på nätet. Många onlinebutiker rear ju ut sina vhs-filmer för att kunna ersätta allt med dvd.
Citera
2005-01-06, 23:33
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Den är absolut värd att lägga en slant på. Du kan köpa den billigt lite varstans på nätet. Många onlinebutiker rear ju ut sina vhs-filmer för att kunna ersätta allt med dvd.

Synd då att min video är trasig. Men å andra sidan är inte DVD-boxen så hiskeligt dyr.
Citera
2005-01-07, 15:56
Medlem
Cineastens avatar
Pellenez: En ny video är å andra sidan inte särskilt dyr..
Citera
2010-07-18, 21:15
Medlem
Andersdamaans avatar
Bumpar den här tråden då Svt har den goda smaken att sända denna eminenta serie via sitt program "Minnenas television" De första tre avsnitten ligger dessutom nu ute på Svt.play.
Citera
2010-07-21, 14:21
Medlem
axelcarlings avatar
Jävligt bra serie måste jag säga. Väl värd att köpas.
Citera
2013-11-02, 09:51
Medlem
swimp78s avatar
Det var kul att se "Någonstans i Sverige", stort att vara med när Loffe blir Loffe så att säga

Fattade först inte det, tänkte att - va- heter rollkaraktären Loffe också? Det var ju konstigt. Varför heter hans karaktär samma som skådisen. Sen fattade jag - det är här Loffe skapades. Magiskt.
Citera
2013-11-16, 22:44
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det var kul att se "Någonstans i Sverige", stort att vara med när Loffe blir Loffe så att säga

Fattade först inte det, tänkte att - va- heter rollkaraktären Loffe också? Det var ju konstigt. Varför heter hans karaktär samma som skådisen. Sen fattade jag - det är här Loffe skapades. Magiskt.

Innan Janne "Loffe" Karlsson hade vi en annan Loffe, nämligen Elof Ahrle. Många av personerna som han spelade in på film hete just Loffe i förnamn. Det kan vara från honom som Janne Karlsson fick sitt rollnamn.
Citera
2013-11-17, 00:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Innan Janne "Loffe" Karlsson hade vi en annan Loffe, nämligen Elof Ahrle. Många av personerna som han spelade in på film hete just Loffe i förnamn. Det kan vara från honom som Janne Karlsson fick sitt rollnamn.

Nej, nej, nej. Loffe fick han från rollen i Någonstans i Sverige. den som var med då vet vilket enormt genomslag den serien fick och huvudpersonen blev just Loffe.
Citera
2013-11-18, 18:05
Medlem
swimp78s avatar
Var det inte så att Jan "Loffe" Carlsson ibland kallades Janne "hö-hö" Loffe Carlsson?
Det är ju ett passande smeknamn isåfall. Det där med "hö-hö".
Citera
2013-11-18, 18:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Var det inte så att Jan "Loffe" Carlsson ibland kallades Janne "hö-hö" Loffe Carlsson?
Det är ju ett passande smeknamn isåfall. Det där med "hö-hö".

Om han kallades för det vete tusan. Det var dock hans signum och han använde ju det hela tiden i det underhållningsprogram [som jag nu glömt namnet på] han ledde i SVT för 25-30 år sedan.
Citera
2013-11-19, 03:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Skämtar du? Någonstans i Sverige är i vilket fall smörja: Jolo var inget geni precis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in