2013-11-02, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Ja du, det skulle inte förvåna mig om det plötsligt dyker upp en försäljare lagom till rättegången. Brottet i sig torde väl vara preskiberat, eller? Oavsett så skulle jag ställa mig frågan: Var har de köpt honom?

Menar du på allvar att försvaret köper vittnen ?
Citera
2013-11-02, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det är nog svårt för många, men särskilt för de som inte arbetat på länge, att få jobb i sverige idag. Vad jag har läst så är det ont om arbeten? Så många äro de som lever på samhället som du uttrycker dig.

Jo, men blanda inte in "fanskapet" FS i Sveriges arbetsmarknadspolitik.
Han har haft 40 år på sig att ordna till det för sig, eller ens försökt.

En kriminell karriär har han dock gjort, driven av sitt missbruk, som nu peakar i ett mord.

Tycker du synd om FS?
Det är nämligen ingen slump att tråden handlar om just honom.
Citera
2013-11-02, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
När man inte heller kan binda paketet mot FS, så undrar jag hur det rimliga tvivlet skall vara borta ?

Citat:
Chefsåklagare Urban Svenkvist är den som tilldelats målet och han vill inte bekräfta om avgörande bevisning som kan kopplas till gärningsmannen funnits på Marinas kropp.
- Det är ett betydligt bättre utgångsläge nu än vad det var förra gången, nu när man vet vad som hänt med kroppen och var hon blev mördad och hur kroppen sedan hanterades. Det förändrar bilden rätt ordentligt, säger han.

Men du bekräftar här med att det inte finns något som binder. FS?
Citera
2013-11-02, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta har vi diskuterat och tjafsat om till leda i förra tråden. Kan vi inte komma med något nytt? Nu är det ny rättegång på gång. Finns det några bevis som inte har behandlats av två domstolar redan?
Det talar för att ny bevisning skulle föreligga, åklagaren ville inte kommentera på frågan han fick, kan tyda på detta.
Citera
2013-11-02, 08:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jo, men blanda inte in "fanskapet" FS i Sveriges arbetsmarknadspolitik.
Han har haft 40 år på sig att ordna till det för sig, eller ens försökt.

En kriminell karriär har han dock gjort, driven av sitt missbruk, som nu peakar i ett mord.

Tycker du synd om FS?
Det är nämligen ingen slump att tråden handlar om just honom.

Jag tycker synd om Marina som inte längre lever. FS hör absolut till arbetsmarknaden (inte just nu förstås). Ja, de flesta som missbrukat hamnar i dessa kretsar, det är ingen hemlighet. Sen har han väl för fan inte haft 40 år på sig, när började ju arbeta? Som nyfödd? sen har han haft praktikplatser osv. Men helt klart har han under största tiden av sitt vuxna liv levt på bidrag.

En fågel viskade för ett tag sedan att FS sökt in på en utbildning och kommit in. Han skulle börja nu i november. Det är, i mina ögon ett försök att komma ut på arbetsmarknaden. Det blir det ju inget av med nu.
Kanske Maskroos fick honom att ta tag i sitt liv? Om du leker med tanken att FS skulle vara oskyldig till det han nu återigen åtalas för, tycker du då inte att han har rätt till en chans att styra upp sitt liv?OM han skulle vara oskyldig alltså?
Citera
2013-11-02, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Men du bekräftar här med att det inte finns något som binder. FS?

Jag kan med visshet säga att man inte tekniskt kan binda paketet till FS, och med säkerhet säga att det inte finns något avgörande bevis som binder.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-02 kl. 08:55.
Citera
2013-11-02, 08:55
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag kan med all säkerhet säga att man inte tekniskt kan binda paketet till FS.

Det vet vi iof inte. Eller hur menar du då?
Citera
2013-11-02, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Detta har vi diskuterat och tjafsat om till leda i förra tråden. Kan vi inte komma med något nytt? Nu är det ny rättegång på gång. Finns det några bevis som inte har behandlats av två domstolar redan?

Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Hmm. Jag tror jag vet några!!1

Att Marina var död är det ena. Att hon var mördad är det andra.
Att hon var gömd är det tredje.

Inget av detta har kunnat bevisas i tidigare rättegångar.
Varsågod!

Ja, just det! Och till detta kommer den tydliga stärkning av den indiciemässiga kontexten som detta innebär.

När man till detta lägger vittnesobservationen av "likhanteringen" så dras snaran åt.

Sedan verkar det som det finns mer också...
Citera
2013-11-02, 09:00
Medlem
Citat:
Jag kan med visshet säga att man inte tekniskt kan binda paketet till FS, och med säkerhet säga att det inte finns något avgörande bevis som binder.

Citat:

Sådan visshet kan man på sin höjd ha om man finns mitt i utredningen, på polis/åklagarsidan...

Intressant påstående!
Citera
2013-11-02, 09:00
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Sådan visshet kan man på sin höjd ha om man finns mitt i utredningen, på polis/åklagarsidan...

Intressant påstående!

Jag har läst HDs utlåtande. Där framkommer inget tekniskt, eller avgörande gällande paketet.
Jag tror inte Åklagaren sparar på bevisning i sin resning, tror du ?
Citera
2013-11-02, 09:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Jag VET naturligtvis inte om FS är skyldig eller ej. Inte någon annan än FS vet det.
Men tyvärr för alla parter lämnade förra utredningen mycket att önska och tyvärr för alla parter så fanns det, i förra undersökningen, (två instanser håller med) allt för mycket som skulle kunna innebära en alt GM.

Men nu finns en kropp och vi får se vad den nya utredningen visar.
Vi kan bara vänta. Det har vi blivit bra på iaf.
Citera
2013-11-02, 09:04
Medlem
Citat:
Jag tycker synd om Marina som inte längre lever. FS hör absolut till arbetsmarknaden (inte just nu förstås). Ja, de flesta som missbrukat hamnar i dessa kretsar, det är ingen hemlighet. Sen har han väl för fan inte haft 40 år på sig, när började ju arbeta? Som nyfödd? sen har han haft praktikplatser osv. Men helt klart har han under största tiden av sitt vuxna liv levt på bidrag.

En fågel viskade för ett tag sedan att FS sökt in på en utbildning och kommit in. Han skulle börja nu i november. Det är, i mina ögon ett försök att komma ut på arbetsmarknaden. Det blir det ju inget av med nu.
Kanske Maskroos fick honom att ta tag i sitt liv? Om du leker med tanken att FS skulle vara oskyldig till det han nu återigen åtalas för, tycker du då inte att han har rätt till en chans att styra upp sitt liv?OM han skulle vara oskyldig alltså?

FS var inte många år innan han började göra sina egna val. Tror han t.ex var 13 år när han valde att börja knarka. 36 när valde att mörda Marina.

Alla som verkligen försöker tycker jag ska hedras, inga andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in