2013-11-02, 03:08
Medlem
JanAnderssons avatar
Finns det någon som har förundersökningsprotokollet och som kan lägga upp detta?
Citera
2013-11-02, 06:52
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var de förra rättegångarna inte rättvisa?
Retorisk fråga, men jag svarar ändå.

Nej, utfallen blev inte rättvisa eftersom rättvisa inte skippades. Nu kommer dock din kära mördare Fredrik att få skaka galler på livstid så det visslar om det. Och det känns jävligt skönt redan nu .
Citera
2013-11-02, 06:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Efter en tung vecka på jobbet så loggar man in och ser denna glada nyhet.
Det känns skönt att denna historia nu kan få ett rättvist slut, trots slarv, tur/otur och tillfälligheter.

Det finns mycket som inte är rättvist i vår värld, men detta beslut visar på att det finns folk som vill göra den bättre.

Enligt vad jag hört fortsatte FS att "leva på samhället" () sedan flytten till Värmland. Är det någon som hört något annat?

Det är nog svårt för många, men särskilt för de som inte arbetat på länge, att få jobb i sverige idag. Vad jag har läst så är det ont om arbeten? Så många äro de som lever på samhället som du uttrycker dig.
Citera
2013-11-02, 07:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservatic
Du undrade vem som satt till vänster, och det är FS flickväns pappa, han bör nog vara ganska glad en dag som denna, måste ha varit jobbigt att ha FS boendes med dottern, han har nog tvivlat många gånger om FS är oskyldig.

Det låter ju lite märkligt att han skulle sitta och dra en bira med FS om han kände så, tycker du inte?
Citera
2013-11-02, 07:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ser man bara till tidigare fall av resningsärenden, gällande mord, till nackdel för den tilltalade så är sannolikheten stor: tre beviljade resningar har resulterat i tre fällande domar.

Två saker gör dock fallet speciellt.

I samtliga tre ovanstående fall har ha resningen beviljats på grundval av nya medgivanden - helt eller delvis - så är det inte i detta fall.

Resningen beviljades denna gång med minsta möjliga marginal. Det kan vara en skiljaktighet som även kommer att dyka upp i Hovrätten.

Hursomhelst, bra att fallet får en definitiv prövning.

Utan att veta det, så besvarade du min fråga jag formulerade dåligt.
Statistiken talar dock mot FS. Men man dömer väl inte utifrån statistik antar jag.
Citera
2013-11-02, 08:01
Medlem
Konservatics avatar
http://www.expressen.se/gt/gw-forhoppningsvis-far-fanskapet-livstid/
"Förhoppningsvis får fanskapet livstid" enligt G W
Citera
2013-11-02, 08:08
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det låter ju lite märkligt att han skulle sitta och dra en bira med FS om han kände så, tycker du inte?
Vad har han för val? Ger han dottern ett ultimatum förlorar han henne garanterat, kolla på mj som nästan slutade Umgås med andra pga den kontrollerande FS
Citera
2013-11-02, 08:11
Medlem
egoonlines avatar
Jag har samma förhoppning som GW

Citera
2013-11-02, 08:16
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Men snälla du. du svarar på sånt som passar dig. har ni tidigare velat diskutera varför fs hade narkotika utan att ha en inkomst du får gärna länka en sådan diskussion? du får gärna länka alla dina ogrundade orsaker till det samt varför fnurra på tråden och vemdetnuvar som ville att pundare inte skulle vara vittnen när det gällde andra än fifflaren fs. om du nu orkar istället för att vara tredje person som ska tilltala mig med samma sak. nämligen att jag har fel och det är ni som vet för det har flashbackguden kommit fram till. jag ska hemsöka er alla den dagen jag dör. med eller utan cannabistomtar!
Han sålde ju bevisligen en del av mjs privata saker på trAderA efter hennes död, t ex pins som hon samlade på
Citera
2013-11-02, 08:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Vad har han för val? Ger han dottern ett ultimatum förlorar han henne garanterat, kolla på mj som nästan slutade Umgås med andra pga den kontrollerande FS

Man måste väl inte ut oh festa med folk man misstror? Tänk om det är så att han rent av accepterar FS?
Han funderar med all säkerhet kring det här med turerna och att han nu är hämtad igen och står inför rond tre. Annat vore ju märkligt. Men kanske tror han mest på hans oskuld? Jag vet inte. Han verkar ju umgås med FS och har en personlig bild/erfarenhet av honom, till skillnad mot många av oss andra här.

Rena spekulationer naturligtvis.

Nu blir det en sån där lång väntan igen.
Citera
2013-11-02, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av destinywaits
Att hon blivit mördad i sin säng och sen bortforslad är väl ganska klart? om det var en olyckshändelse hade väl inte gm gjort allt för att dölja händelsen? hon var dessutom skjuten i huvudet du får inte glömma det hoppas jag. fs har inte talat sanning i mycket. hur han fick cannabis utan att ha någon inkomst är kanske lite som sticker ut. han var trots allt beroende av det något vissa försöker förminska som en bagatell. han är en pundare i grund och botten. vissa vill få andra mindre trovärdiga pga punderi men då ska fs också vara mindre trovärdig pga punderi något vissa försöker glömma. tåls att påminna.

Rätten och jag är intresserade av vad vittnen faktiskt har sett, och i vilket tillstånd.
Jag har vart på pendelparkeringen som sällan eller aldrig är tom. Varför en mördare skulle ställa sig där och i kalsonger börja hantera vad som verkar vara bevis är en aningens löjeväckande med tanke på övrigt efterbrottsbeteende. LJ såg något, men han var också onykter och drogpåverkad.

FS har inte påstått annat än att han var nykter och drogfri kring 27-28. Det finns inget som motsäger det.

Förstår du skillnaden i punderi ?

Sedan är det så att utgångsläget för HDs beslut har varit att man finner det möjligt att de nya vittnena kan visa att mordet skett 27-28 och då, men endast då, kan man visa en indiciekedja där FS är skyldig.

Mot detta talar tekniska bevis, nyktra och pålitliga vittnen, FS utsaga mm.

När man inte heller kan binda paketet mot FS, så undrar jag hur det rimliga tvivlet skall vara borta ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-02 kl. 08:32.
Citera
2013-11-02, 08:23
Medlem
Citat:
"Förhoppningsvis får fanskapet livstid" enligt G W

Mycket bra artikel!

http://www.expressen.se/gt/marinas-foraldrar-det-ar-lattnad-och-gladje/
Gör mig varm inombords att dessa människor skrattar, ler och är positiva, myser riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in