På tal om muslimska ledare, så är det väl så att
imamer anses av muslimer kunna göra korrekta uttolkningar av vad som
egentligen står i Koranen, right?
Här nedan en länk till ett YouTube-klipp där vi får träffa Abdirizak Waberi, en moderat-riksdagsman som var rektor för Römosseskolan (en muslimsk fristående skola) nere i Göteborg.
Römosseskolan fick
mycket allvarlig kritik av Skolinspektionen för att man kränkte sina elever! Detta var under tiden Abdirizak Waberi var rektor för skolan, som bland annat tvingade barnen att be under lektionstid och favoriserade gossarna på flickornas bekostnad.
http://www.youtube.com/watch?v=wNDeeoUNvAk
Jag kan inte gå i god för autenticiteten i detta 10-minutersklipp, men nog tycker jag att Hr Waberi här visar sig vara en riktigt opålitlig och slirig politiker av värsta sort.
Han hänvisar bl a till imamen som uttolkare av Den Absoluta Sanningen.
Imamen Haytham Rahmeh då kanske? Rahmeh har väl varit Hr Waberis andlige ledare?
Det finns välfungerande s k friskolor i Sverige, men att svenska skattekronor tycks kunna gå till vapeninköp till syriska jihadister känns inte riktigt bra, må vara att skattekronorna får ta en liten omväg för att inte upptäckas.
Hr Waberi sitter i Försvarutskottet.
Hr Waberi vill slippa ta kvinnor i hand.
Hr Waberi vill förbjuda möjligheten för att en man och kvinna skall kunna vistas ensamma i ett rum.
Hr Waberi vill förbjuda all musik som det går att dansa till.
Hr Waberi vill också förbjuda ordet 'islamism'.
Mannen är totalt osannolik! Han är en av Sveriges främsta förespråkare av könssegregation. Jag vill att han tvingas svara på hur han ser på t ex manlig och -framförallt- kvinnlig omskärelse och att han då
inte får hänvisa till någon imam -frånvarande eller ej!
Jag säger det rent ut: Denne man är extremt farlig!
Denne man är nämligen en extremist! -och dessutom av den värsta sorten: Den som döljer den svarta fanan genom att hålla sig under radarn och verka välintegrerad, med både kostym och m-märke.
Allmänheten varnas!