2013-11-02, 01:02
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Eftersom KJ körde iväg med bilen vid den tiden och anlände hos din bror så finns det indikationer att mordet kan ha skett vid den tiden. Det var också vid den tiden som mobilen slutade fungera.

Jo det vet jag, men läs det jag skriver.

Åklagaren säger att det visst kan ha varit V som sågs av vittnet 21:30 ute på vägen men att KJ kan ha dödat henne vid ett senare tillfälle.

Samtidigt avfärdar de karatemannen som GM eftersom han har alibi till kl 22-nånting...

Om karatemannen bara har alibi till ca 22 och åklagaren samtidigt säger att V levde och var ute på vägen gåendes i riktning mot karatemannens hus kl 21:30 så faller ju hans alibi....
Citera
2013-11-02, 01:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon

Åklagaren säger att det visst kan ha varit V som sågs av vittnet 21:30 ute på vägen men att KJ kan ha dödat henne vid ett senare tillfälle.

Samtidigt avfärdar de karatemannen som GM eftersom han har alibi till kl 22-nånting...

Om karatemannen bara har alibi till ca 22 och åklagaren samtidigt säger att V levde och var ute på vägen gåendes i riktning mot karatemannens hus kl 21:30 så faller ju hans alibi....
När påstod åklagaren att MB har alibi till 22? Som jag ser det har han alibi till 20:39.
Citera
2013-11-02, 01:06
Medlem
Citat:

Något stämmer inte.
Citera
2013-11-02, 01:07
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När påstod åklagaren att MB har alibi till 22? Som jag ser det har han alibi till 20:39.

Kan vara jag som blandade ihop siffrorna.

Hursomhelst så har han inte alibi efter det att en asiatisk ung tjej syntes gåendes i riktning mot hans hem. En tjej som enligt åklagaren kan vara V.
Citera
2013-11-02, 01:10
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:

Hursomhelst så har han inte alibi efter det att en asiatisk ung tjej syntes gåendes i riktning mot hans hem. En tjej som enligt åklagaren kan vara V.

www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7056112

Citat:
Samma kväll Vatchareeya försvann hade hon och hennes älskare tät smstrafik. Mannen säger i förhör att han inte minns vad hon skrev. Han raderade smsen och polisen har inte lyckats återskapa dem.

Ett taxikvitto visar att han och frun kom hem klockan 20.38 den kvällen. Vid 23-tiden ska de ha gått och lagt sig.

– Jag menar att Vatchareeya lämnade min klients lägenhet levande vid 21-tiden. En halvtimme senare ska ett vittne ha sett en thailändsk tjej gå i riktning mot området där mannen bodde, säger Bo Forssberg.

– Vad som sedan har hänt vet jag inte men han kan ha planterat bevis mot min klient.
Citera
2013-11-02, 01:12
Medlem
Citat:

Helt korrekt. Om du bortser från hans fru.
Citera
2013-11-02, 01:13
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt korrekt. Om du bortser från hans fru.

Fru/potentiell co murderer
Citera
2013-11-02, 01:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Vittnet ger två olika vägriktningar för den asiatiska kvinnan. Antingen på väg från KJ:s bostad och från MB:s bostad, eller i motsatt riktning. Hur förklarar du det?
Citera
2013-11-02, 01:18
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:

– Jag hävdar att Vatchareeya Bangsuan lämnade min klients lägenhet levande. Vad har då hänt efter det? 22-åringen åker till sin bror mellan klockan 22-23, det är bekräftat. Ska han ha kört i kapp kvinnan, slagit ihjäl henne och därefter åkt till brodern? Hur ska han kunna vara helt kall i det läget? säger Bo Forssberg.

www.nsd.se/NYHETER/ARTIKEL.aspx?ArticleID=7970587

Citat:
"Ifrågasätter inte vittnet"

Kammaråklagare Anna Bergström är väl medveten om vittnesuppgiften.

– Den finns i förundersökningen, inte så mycket att bemöta. Men jag ifrågasätter inte vittnets iakttagelser.

Försökte ni lokalisera någon kvinna med liknande utseende, när vittnesuppgiften blev känd?

– Det är klart att vi har försökt att klargöra vem personen var. Men det finns ingen vi har hittat.

Samtidigt säger Anna Bergström att det inte påverkar åklagarnas övertygelse om att de har åtalat rätt gärningsman för mordet.

– Det finns inget som säger att mordet i-n-t-e skedde efter det här. Vi vet ju inte var brottsplatsen är och kan inte se något som tyder på att lägenheten är en mordplats.
Citera
2013-11-02, 01:19
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Vittnet ger två olika vägriktningar för den asiatiska kvinnan. Antingen på väg från KJ:s bostad och från MB:s bostad, eller i motsatt riktning. Hur förklarar du det?

I FUP så står det att hon först trodde att hon gick åt andra hållet men att hon såg hennes ansikte tyfligt och i förhör ändrat sig ang riktningen.
Citera
2013-11-02, 01:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I FUP så står det att hon först trodde att hon gick åt andra hållet men att hon såg hennes ansikte tyfligt och i förhör ändrat sig ang riktningen.
Ja, hon ändrade sig till att kvinnan gick österut, vilket är bort både från KJ:s och MB:s bostad. Hur förklarar du det?
Citera
2013-11-02, 01:23
Medlem
Flash-Gordons avatar
Citat:
Ja, hon ändrade sig till att kvinnan gick österut, vilket är bort både från KJ:s och MB:s bostad. Hur förklarar du det?

Förstod det som att hon i senare förhör uppgav att hon gick mot hans bostad.

Det stämmer alltså inte....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in