2013-11-01, 14:34
Medlem
Osakasuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BistroVagnen
Någon som vet om det går att hitta facit på det andra provet (fakeprovet), självklart var det det som gick bäst för mig och är bara så sjukt nyfiken på hur nära 40 rätt jag var på det..

Vad spelar det för roll egentligen? Utprövningsblocket är ju ett sätt att se vilken nivå de ska lägga sig på, alltså kan du ha fått ett enklare prov vilket inte är analogt med det riktiga provets svårighetsgrad.
Citera
2013-11-01, 15:24
Medlem
Jag kammade hem 23 på kvantitativa och 34 på den verbala delen. Hur hur mycket kan detta bli måntro?? 0,5??
Citera
2013-11-01, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wholetthedogsout
Jag kammade hem 23 på kvantitativa och 34 på den verbala delen. Hur hur mycket kan detta bli måntro?? 0,5??
Ja, antagligen 0.5, +/- 0.05.

Såvida du inte vill bli lärare eller studera ute i skogen bör du alltså försöka förbättra ditt resultat.
Citera
2013-11-01, 15:52
Medlem
ATTACKxTITANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Såvida du inte vill bli lärare eller studera ute i skogen bör du alltså försöka förbättra ditt resultat.

U-Fig har för mig efter vad jag läst i den här tråden att du bara gjort HP en gång och fått 1.75. Varför gör du inte om det ? Har du redan blivit antagen till din utbildning och i så fall vilken ?
Citera
2013-11-01, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ATTACKxTITAN
U-Fig har för mig efter vad jag läst i den här tråden att du bara gjort HP en gång och fått 1.75. Varför gör du inte om det ? Har du redan blivit antagen till din utbildning och i så fall vilken ?
Det stämmer. Jag skrev HT12. Var inte motiverad till att skriva det i vår, är bortrest för tillfället men ska skriva nästa vår.

Mitt resultat går att finna här.

Jag har inte blivit antagen till en utbildning än, mestadels på grund av att jag inte har någon aning om vad jag verkligen vill studera.
Citera
2013-11-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig

Finns det någon möjlighet för mig att kamma hem 0,6???
Citera
2013-11-01, 19:20
Medlem
Sen fattar jag inte varför folk frågar här i forumet vilken normerad poäng dom ska få. Det kan ju ingen jävel veta ändå, men går dom in på studera.nu och läser tidigare normeringstabeller så får dom en liten hint iaf. Folk som har skrivit HP måste väl för fan ha anmält sig till provet? Och borde därmed veta vart man skall vända sig, men det kanske är för svårt? Vad vet jag?
Citera
2013-11-01, 19:42
Medlem
moellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegge31
Sen fattar jag inte varför folk frågar här i forumet vilken normerad poäng dom ska få. Det kan ju ingen jävel veta ändå, men går dom in på studera.nu och läser tidigare normeringstabeller så får dom en liten hint iaf. Folk som har skrivit HP måste väl för fan ha anmält sig till provet? Och borde därmed veta vart man skall vända sig, men det kanske är för svårt? Vad vet jag?

Kanske för att normeringssytemet kan tyckas aningen arbiträrt och svårtydigt. Är man en förstagångsskrivare så tycker jag gott man kan få fråga någon mer erfaren
Citera
2013-11-01, 19:57
Medlem
Vilsenturists avatar
Kvant: 42 p
Verb: 49 p

Vad tror ni man kan landa på??

Tack på förhand!
Citera
2013-11-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsenturist
Kvant: 42 p
Verb: 49 p

Vad tror ni man kan landa på??

Tack på förhand!

1,1 ~ 1,15 hoppas det hjälper
Citera
2013-11-01, 20:09
Medlem
Vilsenturists avatar
hehe okej! Tack så mycket!
Citera
2013-11-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moeller
Kanske för att normeringssytemet kan tyckas aningen arbiträrt och svårtydigt. Är man en förstagångsskrivare så tycker jag gott man kan få fråga någon mer erfaren

Det är väl en bedömningsfråga, kan jag tycka. Men visst, erfarenheter är inte dumt att ta del av. Sen om man tänker sig att studera på universitetsnivå och inte fixar att förstå normeringssystemet för högskoleprovet, ja då vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in